Můžeme pracovat s cookies,
ať víme, jak to na našem webu žije?

Za neodjeté spoje odebere kraj dopravci ČSAD Liberec dvě linky. Společnost kvůli výpadkům spojů cestující odškodní

31. 01. 2017

Kvůli nevypraveným spojům a opakovaným stížnostem odebere Liberecký kraj dopravci ČSAD Liberec dvě autobusové linky. Za neplnění jízdních řádů krajský úřad, odbor dopravy, současně se společností zahájil správní řízení. ČSAD Liberec po dohodě s Libereckým krajem také odškodní cestující, kterých se v minulých dnech a týdnech dotkly výpadky spojů nebo zpoždění větší než třicet minut. Taková opatření na dnešní schůzce vyjednalo vedení kraje s dopravcem ČSAD Liberec, ten přislíbil okamžitou nápravu.

„Liberecký kraj za službu, na kterou jsou ze strany cestujících stížnosti, platí. Takto si fungující spolupráci opravdu nepředstavuji, a proto od konce loňského roku vedeme s dopravcem jednání. Věřím, že opatření situaci opět napraví a obnoví důvěru cestujících ve veřejnou dopravu,“ říká hejtman Martin Půta.

Podle údajů centrálního dispečinku veřejné dopravy Libereckého kraje došlo loni v prosinci celkem k 85 mimořádnostem a letos v lednu k asi 130. Jednalo se převážně o neodjeté spoje nebo jejich části, které ve většině případů vznikly vinou dopravce. „Vzhledem k tomu, že společnost BusLine má jako jediný autobusový dopravce v kraji licence na provoz linek Liberec – Jablonec nad Nisou a Liberec - Jilemnice, bude nově tuto část výkonů zajišťovat,“ vysvětluje Marek Pieter, náměstek hejtmana pro resort dopravy, investic a veřejných zakázek. „Jestliže dojde k situaci, kdy dopravce jakékoliv tři dny v jednom kalendářním měsíci neodjede denně více než 20 spojů, tak s ČSAD Liberec rozvážeme smlouvu s výpovědní lhůtou čtyři měsíce,“ doplňuje Pieter.

Po dohodě s krajem dopravce odškodní cestující, kterých se dotkly výpadky spojů a další mimořádnosti (zpoždění). O odškodnění se mohou přímo u dopravce přihlásit ti, kteří se prokáží jízdenkou ze spoje zpožděného více než 30 minut. Dopravce také poskytne slevy na relační kupóny (sedmi-, třiceti- a devadesátidenní) tam, kde docházelo k výpadkům spojů nejčastěji, tj. mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou a na Chrastavsku. Kupóny se slevou bude potřeba zakoupit pouze v informační kanceláři dopravce na autobusovém nádraží v Liberci. „Relační kupóny musíme prodávat v plné hodnotě, slevu tak poskytneme při zaplacení. Z toho důvodu žádáme cestující, aby se o slevu přihlásili v naší informační kanceláři,“ upřesňuje Petr Wasserbauer, ředitel ČSAD Liberec. U jednotlivých jízdenek v případě zpoždění delším než 30 minut bude cestujícím vrácena částka ve výši 25 % z ceny jízdného. U relačních kupónů pak bude poskytnuta sleva při zakoupení dalšího navazujícího kupónu pro danou relaci, a sice ve výši 20 % pro sedmidenní a 10 % pro třiceti- a devadesátidenní. V případě, že by cestující nechtěl slevu využít, má možnost požádat o vrácení částky odpovídající jeho slevě. Podmínkou je, že cestující má nebo měl kupón platný mezi 11. prosincem 2016 a 31. lednem 2017. U devadesátidenních kupónů se cestující musí o slevu přihlásit nejdéle do konce března 2017.

Současně odbor dopravy krajského úřadu zahájil se společností ČSAD Liberec správní řízení za prosincová neplnění jízdních řádů, kde mu hrozí pokuta až 500.000 Kč. Lednová porušení bude řešit podle skutečnosti v únoru.

Cestujícím se velice omlouváme za problémy, ke kterým v posledních měsících došlo. Cestou odškodnění jim alespoň budou částečně kompenzovány. Společnost ČSAD Liberec nás na dnešní schůzce informovala o tom, že již uzavřela smlouvy se čtyřmi menšími dopravci na subdodávky a dále že již vyřešila problém s chybějícími vozidly, nyní disponuje 74 autobusy. Věřím, že tato opatření povedou k zlepšení situace,“ uzavírá náměstek Pieter s tím, že se cestující v případě dotazů na aktuální stav zajištění dopravní obslužnosti v Libereckém kraji mohou obracet na centrální dispečink veřejné dopravy, tel: 704 702 000 (funguje denně od čtyř hodin ráno do půlnoci).

Souhrn možností, jak může být cestující odškodněn:

  • Slevu lze uplatnit pouze v Informační kanceláři na autobusovém nádraží v Liberci (v pracovní dny od 7:00– do 19:00), tel. 485 105 413
  • Při zpoždění delším než 30 minut – sleva 25 % z ceny jízdenky – cestující se prokáže zakoupenou jízdenkou.
  • Pro relace Liberec – Jablonec a Liberec – „Chrastavsko“ (Chrastava, Chrastava – Vítkov, Hrádek n.Nis., Hrádek n.Nis. – Václavice, Hrádek n.Nis. – Sedlo, Hrádek n.Nis. – Dolní Suchá, Bílý Kostel, Chotyně, Nová Ves, Mníšek a relace mezi těmito zónami)

7-denní kupón: 20% sleva (nebo vratka v hotovosti)

30-denní a 90-denní kupón: 10% sleva (nebo vratka v hotovosti)

Platí pro cestující, kteří měli zakoupen kupón alespoň částečně platný v období od 11. prosince do 31. ledna, slevu je možné uplatnit nejpozději do 31. března v Informační kanceláři na autobusovém nádraží v Liberci, Vaňurova 885/5.

  • Další informace podá vedoucí autobusové dopravy, pan Ladislav Roučka, ladislav.roucka@csadlb.cz, tel. 739 605 015 anebo vedoucí dispečer autobusové dopravy pan Martin Horáček tel. 739 583 934

Bc. Dědková Markéta
marketa.dedkova@kraj-lbc.cz
Telefon: 485226324
Mobil: 739541624