Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Senioři chodí za ombudsmanskou s širokou škálou potíží

Bc. Dědková Markéta

tisková mluvčí kraje a krajského úřadu

  • 23. 08. 2016 15:45

Sdílet článek

Již více než půl roku mají senioři z Libereckého kraje místo, kam se mohou obrátit ve svízelných nebo pro ně neřešitelných situacích. Od počátku února pomocnou ruku nabízí Lenka Kadlecová, náměstkyně hejtmana pro sociální resort, která se jim pravidelně věnuje vždy dvě pondělní odpoledne v měsíci. A za dobu jejího působení v roli ombudsmanky pro seniory její pomoci využila více než desítka potřebných.

„Lidé se na mě obracejí se svými smutnými příběhy. Nejčastěji jde o potíže, do kterých se dostanou v oblasti bydlení, ale navštívil mě třeba i pán, který má mentálně postiženého synovce a zajímal se, kde by mohl získat práci. Časté jsou dotazy, co mají lidé dělat, když přišli o průkaz ZTP a naposledy u mě byla žena v invalidním důchodu, která se potýká s dluhy a exekucemi svého manžela, s nímž je v rozvodovém řízení,“ vyjmenovává náměstkyně Lenka Kadlecová.

Ne vše dokáže za seniory vyřešit, drtivá většina věcí není v její kompetenci ani v kompetenci krajského úřadu, nicméně nikdy návštěvníci neodcházejí bez rady, kde by jim mohli pomoci. To je ostatně cílem krajské ombudsmanky – pomoci seniorům zorientovat se v možnostech, které mohou při svých problémech využívat.

„Nabídka různých poraden, neziskových organizací působících v sociálních službách a podobně je velice pestrá, ale informace o nich jsou pro seniory mnohdy nedosažitelné, jsou často bezmocní. Když vidím, jak ode mě lidé odcházejí alespoň uklidnění, že již ví, kam se mají obrátit pro konkrétní pomoc, mi dává zpětnou vazbu, že moje činnost v tomto ohledu má smysl,“ uzavírá náměstkyně. 

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky