Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Kraj žádá prověření rozhodnutí a postupu antimonopolního úřadu v několika případech spjatých s autobusovou dopravou

Mgr. Andrea Fulková

vedoucí oddělení tiskového a vnějších vztahů

  • 24. 06. 2019 00:00
  • Doprava

Sdílet článek

Zajistit autobusovou dopravu v regionu, bylo v některých případech pro Liberecký kraj nelehké. Nikoli z důvodu nedostatku řidičů nebo autobusů, ale proto, že do soutěží často vstupoval Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) nebo je napadala dopravní firma BusLine, jež se snažila o monopol v České republice. 

„Rada Libereckého kraje dnes rozhodla o podání podnětu k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže na přezkum jeho postupu v celkem deseti řízeních. K tomuto kroku jsme dospěli také na základě nových informací, které přinesla média minulý týden,“ uvedl hejtman Martin Půta. „Máme obavy, že postup ÚOHS vůči Libereckému kraji ve zmíněných řízeních mohl kraj poškodit,“ vyjádřil pochybnost Půta.

„Zvažujeme, že o přezkum vybraných rozhodnutí antimonopolního úřadu požádáme také Vrchní státní zastupitelství v Praze,“ doplnil Jan Sviták, náměstek pro dopravu, investice a veřejné zakázky.

Firma BusLine a. s. a firmy s ní spojované napadly soutěž o zajištění dopravní obslužnosti v Plzeňském, Zlínském, Královehradeckém i Ústeckém kraji a naposledy v Praze.

Liberecký kraj se dlouhodobě snažil o založení vlastního dopravce, kterého nakonec i přes zákaz nákupu akcí, který vydal ÚOHS, přece jen úspěšně založil. „Chceme mít větší přehled o financích, které do autobusové dopravy dáváme. Jen minulý rok to bylo více než 300 milionů korun,“ vysvětloval tehdy důvod založení vlastního dopravce hejtman Půta, který nyní hodnotí založení krajské společnosti jako správné rozhodnutí.

Přehled veřejných zakázek Libereckého kraje v oblasti dopravní obslužnosti posuzovaných ÚOHS:

1. Výběr dopravců pro uzavření smluv o veřejných službách v přepravě cestujících ve veřejné linkové osobní dopravě k zabezpečení stanoveného rozsahu dopravní obslužnosti Libereckého kraje pro období od roku 2014 do roku 2024

2. Přechodné zabezpečení stanoveného rozsahu dopravní obslužnosti Libereckého kraje – oblast Východ

3. Přechodné zabezpečení stanoveného rozsahu dopravní obslužnosti Libereckého kraje – oblast Sever

4. Přechodné zabezpečení stanoveného rozsahu dopravní obslužnosti Libereckého kraje – oblast Západ

5. Dočasné zabezpečení dopravní obslužnosti Libereckého kraje veřejnou linkovou osobní dopravou – oblast Sever

6. Dočasné zabezpečení dopravní obslužnosti Libereckého kraje veřejnou linkovou osobní dopravou – oblast Sever (z moci úřední)

7. Dočasné zabezpečení dopravní obslužnosti Libereckého kraje veřejnou linkovou osobní dopravou – oblast Sever

8. Dočasné zabezpečení dopravní obslužnosti Libereckého kraje veřejnou linkovou osobní dopravou II. – oblast Sever

9. Dočasné zabezpečení dopravní obslužnosti Libereckého kraje veřejnou linkovou osobní dopravou II – oblast Východ

10. Nabytí výlučné majetkové účasti (podílu) ve společnosti zajišťující veřejnou službu v přepravě cestujících v autobusové dopravě

 

 

 

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky