Hejtman Petr Skokan otevřel novou trať Bakov nad Jizerou – Česká Lípa
- 27. 03. 2008 00:00
[id:6282|autor:Mgr. Matoušová Barbora|email:barbora.matousova@kraj-lbc.info|telefon:485 226 327|mobil:|aktualizace:]
Hejtman Libereckého kraje Petr Skokan společně s náměstkem ministra dopravy Vojtěchem Kocourkem, generálním ředitelem AŽD Praha Zdeňkem Chrdlem, generálním ředitelem Správy železniční dopravní cesty Janem Komárkem, náměstkem generálního ředitele Českých drah, a.s. pro provoz Jiřím Kolářem a starostkou České Lípy Hanou Moudrou ve středu 26.března slavnostně přestřihli pásku revitalizované trati Bakov nad Jizerou – Česká Lípa.
Trať o délce
Trať Bakov nad Jizerou–Česká Lípa se díky instalaci elektronického stavědla ESA 11 s plně elektronickými vstupními a výstupními jednotkami stává nejmodernější mimokoridorovou tratí v České republice. „Jedná se o nejnovější systém z produkce AŽD, který jsme premiérově nasadili na této trati. Díky maximálnímu využití elektronických prvků snižuje personální náročnost obsluhy na minimum a prakticky vylučuje možnost selhání lidského faktoru,“ upřesnil Zdeněk Chrdle. Na stavědlo jsou napojena zabezpečovací zařízení stanic Bělá pod Bezdězem, Bezděz, Okna, Doksy, Jestřebí a Srní u České Lípy a traťová zabezpečovací zařízení v mezistaničních úsecích. Provoz na celé trati je řízen jediným dispečerem z pracoviště v České Lípě.
V celém úseku byl také vybudován traťový rádiový systém, nádraží v Doksech získalo nový informační systém pro cestující a další sdělovací a informační systémy (kamerové systémy, rozhlasové zařízení a integrované telekomunikační zařízení). Ty byly zprovozněny rovněž v ostatních stanicích a zastávkách. „V dnešní internetové době je velkou výhodou, že cestující si mohou prostřednictvím webu zjistit, kde se daný vlak nachází a jestli nemá zpoždění,“ ocenil nový informační systém Petr Skokan s tím, že proti zpoždění způsobeném v zimních měsících velkým množstvím sněhu nyní bude trať bojovat prostřednictvím systému elektrického ohřevu výhybek. Společně se systémem počítače náprav je vybaven účinnou diagnostikou, takže v případě poruchy či vnějšího narušení činnosti okamžitě indikuje příslušné informace do místa obsluhy. Na řídicí pracoviště v České Lípě je rovněž napojen samočinný hasicí systém jednotlivých stanic, takže při vzniku požáru je dispečer ihned informován.
Investorem stavby, která stála více než 200 milionů Kč, byla Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, veškeré systémy dodala společnost AŽD Praha.