Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Hejtman Petr Skokan otevřel novou trať Bakov nad Jizerou – Česká Lípa

Mgr. Matoušová Barbora

  • 27. 03. 2008 00:00

Sdílet článek

[id:6282|autor:Mgr. Matoušová Barbora|email:barbora.matousova@kraj-lbc.info|telefon:485 226 327|mobil:|aktualizace:]

Hejtman Libereckého kraje Petr Skokan společně s náměstkem ministra dopravy Vojtěchem Kocourkem, generálním ředitelem AŽD Praha Zdeňkem Chrdlem, generálním ředitelem Správy železniční dopravní cesty Janem Komárkem, náměstkem generálního ředitele Českých drah, a.s. pro provoz Jiřím Kolářem a starostkou České Lípy Hanou Moudrou ve středu 26.března slavnostně přestřihli pásku revitalizované trati Bakov nad Jizerou – Česká Lípa.

Trať o délce 45 km, která je významnou spojnicí mezi Středočeským a Libereckým krajem,  je nyní vybavena nejmodernějším zabezpečovacím zařízením s dálkovým ovládáním, které umožňuje řídit provoz z jednoho dispečerského pracoviště. V rámci stavby se celkem 17 železničních přejezdů zabezpečilo novým systémem, plus u dalších sedmi byly vybudovány závory. Provedené úpravy nejenže zvýšily bezpečnost železničního provozu, ale snížily také provozní náklady. „Správa železniční dopravní cesty věnuje maximální pozornost nejen modernizacím koridorů, ale i rekonstrukcím dalších významných celostátních a regionálních tratí. A právě zde vysoká bezpečnost provozu a snižování nákladů na řízení provozu jsou pro nás zásadními parametry,“ řekl Jan Komárek. Hejtman Petr Skokan zvláště ocenil nové zabezpečení: „Všichni víme, že velká rizika s sebou nesou nechráněné železniční přejezdy. Často dojde ke zbytečným nehodám, které zapříčiní nepozornost řidičů společně s nezabezpečenými přejezdy. Nové zabezpečovací systémy jen vítáme. Kraj rovněž těší, že provozovatel trati investuje do věcí, které přispějí v budoucnu ke stabilizaci růstu nákladů.“

Trať Bakov nad Jizerou–Česká Lípa se díky instalaci elektronického stavědla ESA 11 s plně elektronickými vstupními a výstupními jednotkami stává nejmodernější mimokoridorovou tratí v České republice. „Jedná se o nejnovější systém z produkce AŽD, který jsme premiérově nasadili na této trati. Díky maximálnímu využití elektronických prvků snižuje personální náročnost obsluhy na minimum a prakticky vylučuje možnost selhání lidského faktoru,“ upřesnil Zdeněk Chrdle. Na stavědlo jsou napojena zabezpečovací zařízení stanic Bělá pod Bezdězem, Bezděz, Okna, Doksy, Jestřebí a Srní u České Lípy a traťová zabezpečovací zařízení v mezistaničních úsecích. Provoz na celé trati je řízen jediným dispečerem z pracoviště v České Lípě.

V celém úseku byl také vybudován traťový rádiový systém, nádraží v Doksech získalo nový informační systém pro cestující a další sdělovací a informační systémy (kamerové systémy, rozhlasové zařízení a integrované telekomunikační zařízení). Ty byly zprovozněny rovněž v ostatních stanicích a zastávkách. „V dnešní internetové době je velkou výhodou, že cestující si mohou prostřednictvím webu zjistit, kde se daný vlak nachází a jestli nemá zpoždění,“ ocenil nový informační systém Petr Skokan s tím, že proti zpoždění způsobeném v zimních měsících velkým množstvím sněhu nyní bude trať bojovat prostřednictvím systému elektrického ohřevu výhybek. Společně se systémem počítače náprav je vybaven účinnou diagnostikou, takže v případě poruchy či vnějšího narušení činnosti okamžitě indikuje příslušné informace do místa obsluhy. Na řídicí pracoviště v České Lípě je rovněž napojen samočinný hasicí systém jednotlivých stanic, takže při vzniku požáru je dispečer ihned informován.


Investorem stavby, která stála více než 200 milionů Kč, byla Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, veškeré systémy dodala společnost AŽD Praha.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky