Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Jediný dopravce bude jezdit z Liberce do Varnsdorfu po železnici

Mgr. Langer Jiří

  • 01. 02. 2008 00:00

Sdílet článek

[id:6074|autor:Mgr. Langer Jiří|email:jiri.langer@kraj-lbc.info|telefon:485 226 302|mobil:|aktualizace:]

Na železniční trati Liberec – Zittau – Varnsdorf – Rybniště/Seifhennersdorf budou od prosince roku 2010 jezdit osobní vlaky společně objednávané Ústeckým a Libereckým krajem a saským sdružením ZVON (Zweckverband Verkehrsverbund Oberlausitz-Niederschlesien - Účelové sdružení Dopravní svaz Horní Lužice – Dolní Slezsko).

Zástupci zmíněných stran, hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc, hejtman Libereckého kraje Petr Skokan a představitelé sdružení ZVON – jeho ředitel Georg Janetzki a předseda Michael Harig,

proto dnes ve Varnsdorfu podepsali smlouvu, kterou se zavazují ke společnému postupu při zadávání veřejné zakázky na zajištění dopravy na provozování veřejné železniční dopravy na uvedené trati.

„V současnosti totiž tuto trať využívají tři objednatelé – Ústecký kraj, Liberecký kraj a německý dopravní svaz ZVON; každý z nich si platí svého dopravce.  Přitom české vlaky na německém území, s výjimkou konečné stanice Žitava, nezastavují. Podobně to je i s německými vlaky. Zvlášť nyní po rozšíření Schengenského prostoru je taková situace vyslovený anachronismus,“ uvedl hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc.

 Všichni tři dosavadní objednatelé se proto dohodli, že společně vypíší výběrové řízení na dopravce jediného, kterého budou společně objednávat a společně hradit prokazatelnou ztrátu. Bude to znamenat jednak úsporu pro všechny tři strany, a také rozšíření nabídky pro cestující. Společně objednávaný vlak  bude totiž zastavovat ve všech zastávkách, což zatím žádný ze tří dopravců, kteří na trati v současnosti jezdí, nenabízí.

 „Chtěl bych také připomenout, že jsme ve věci vyhlášení takovéhoto výběrového řízení průkopníky. Nevím o tom, že by někde byla vyhlášená podobná mezinárodní soutěž,“ řekl hejtman Libereckého kraje Petr Skokan.

Dopravce, který z této soutěže vzejde, začne trať obsluhovat v prosinci roku 2010. Jak uvedl, Georg Janetzki ze sdružení ZVON, ačkoliv se to může veřejnosti zdát jako zbytečné otálení, ve skutečnosti je tento termín velmi časný:

„Je třeba si uvědomit, že vypsání výběrového řízení a následný výběr vítěze je věc nejméně jednoho roku. Vybraný dopravce pak musí zahájit přípravu. To znamená nakoupit nebo pronajmout vozidla, najmout personál. Z tohoto pohledu je náš cíl – zahájit společnou dopravu v roce 2010 – velmi ambiciózní.“

 Hejtman Jiří Šulc k tomu dodal, že cílem soutěže bude vybrat dopravce, který zajistí cenově přijatelnou a zároveň pro cestující komfortní dopravu.

Předseda sdružení ZVON Michael Harig také upozornil, že vzhledem k tomu, že soutěž bude mezinárodní, může se stát vítězem dopravce z kterékoli země.

 „Doufáme, ale,“ dodal Michael Harig, „že to bude český nebo německý dopravce, aby přidaná hodnota zůstala takříkajíc doma.“

 

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky