Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Liberecký kraj provedl bezpečnostní inspekci na silnicích II. třídy

Mgr. Langer Jiří

  • 15. 11. 2011 15:12

Sdílet článek

 

Odbor dopravy Libereckého kraje zadal k vypracování tzv. Bezpečnostní inspekce na silnicích II. třídy. Inspekce byla provedena v souladu s dokumentem Koncepce BESIP Libereckého kraje a ročním plánem činností v oblasti BESIP na rok 2011. Cílem inspekce bylo určit bezpečnostní nedostatky z pohledu uživatele silnice – řidiče a následně specifikovat nápravná opatření.

 

            „Inspekci byla provedena na všech úsecích silnic II. třídy na území Libereckého kraje, tj. téměř na 490 km silnic, tedy průjezdem a hodnocením bylo cca 970 km (inspekce se provádí každým směrem zvlášť), dále inspekce obsahovala posouzení 23 železničních přejezdů. Inspekce proběhla formou průjezdu a vizuálního zhodnocení srozumitelnosti a bezpečnosti silnice z pohledu řidiče. Byl proveden záznam a zadokumentování hlavních viditelných bezpečnostních rizik a nedostatků, a to ve směru jízdy, s průjezdem oběma směry,“ uvedl Martin Sepp, náměstek hejtmana LK pro dopravu. Bezpečnostní inspekce byla zpracována v souladu se Směrnicí Evropského parlamentu a Rady 2008/96/ES o řízení bezpečnosti silniční infrastruktury.

            „Bezpečnostní inspekcí silnic II. tříd, včetně průtahů obcemi, bylo zjištěno 1 067 více či méně nebezpečných závad, které je nutné pro zvýšení bezpečnosti na těchto komunikacích co nejdříve odstranit. V průměru se tedy vyskytuje na každém kilometru silnice 1 závada,“ doplnil Martin Sepp.

            Z celkového počtu 1 067 závad lze celých 957 závad zařadit do tzv. nízkonákladových opatření k jejich odstranění. Z uvedeného vyplývá, že 90 % všech závad lze odstranit s nákladem nižším než 100 000 Kč/opatření. Celkový odhad na úpravy byl vyčíslen na 90 mil. Kč bez nákladů na úpravy průtahů obcemi (chodníky, prvky pro zklidnění dopravy apod.). Některé úseky byly v době provádění inspekce v částečné nebo úplné uzavírce kvůli loňským povodním a nebyly proto hodnoceny. Podle Jan Berglera, ředitele Krajské správy silnic Libereckého kraje, bude 95 zjištěných závad odstraněno do konce letošního roku.

            Nejčastěji opakujícími se nedostatky jsou pevné překážky, jedná se převážně o poškozená nebo chybně osazená zádržná zařízení a špatně provedené autobusové zastávky. Nejčastěji opakujícími se liniovými nedostatky jsou špatné podmínky pro pěší v obcích a opotřebované nebo chybějící vodorovné dopravní značení. Tato inspekce by měla sloužit jako podklad pro podrobnější identifikaci zjištěných závažnějších nedostatků, které nelze odstranit bez zpracování dalších stupňů projektových dokumentací.  V budoucnu plánujeme zpracování bezpečnostní inspekce i pro silnice III. třídy.

 

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky