Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Na železniční trati Liberec – Žitava – Rybniště bude jezdit jen jeden dopravce

Mgr. Langer Jiří

  • 28. 01. 2008 00:00

Sdílet článek

[id:6059|autor:Mgr. Langer Jiří|email:jiri.langer@kraj-lbc.info|telefon:485 226 302|mobil:|aktualizace:]

Hejtmani Libereckého a Ústeckého kraje Petr Skokan a Jiří Šulc ve čtvrtek 31. ledna slavnostně podepíší „Smlouvu o společném postupu při zadávání zakázky na provozování veřejné železniční regionální dopravy na trati Liberec - Zittau - Varnsdorf – Rybniště / Seifhennersdorf“.  Smlouvu ve Varnsdorfu v přítomnosti Josefa Poláčka, starosty města, dále podepíší za německý dopravní svaz ZVON Michael Harig, zemský rada a předseda dopravního svazu, a Dr. Georg Janetzki, ředitel dopravního svazu ZVON.

 „Cílem podpisu je jednak společné rozšíření nabídky o tři zastávky na území Německa, a jednak

snížení nákladů, které vznikají třemi objednávkami. Na české straně je totiž objednatelem Liberecký kraj, pro úsek Liberec – Hrádek nad Nisou, státní hranice, a Ústecký kraj pro úsek Varnsdorf, státní hranice – Rybniště. Na německé straně je pak objednatelem Účelové sdružení Dopravní svaz Horní Lužice – Dolní Slezsko ZVON,“ uvedl hejtman.

Železniční trať 089 je významnou železniční tratí spojující Liberec, Chrastavu, Hrádek nad Nisou s německým příhraničním městem Zittau pokračující přes německé území do Českého příhraničního města Varnsdorf a dále do Rybniště, kde je možný přestup na další železniční tratě spojující města v Ústeckém kraji. Spojuje tak Liberecký kraj přes Německo s Ústeckým krajem. V úseku Hrádek nad Nisou, státní hranice – Varnsdorf, státní hranice jsou české vlaky vedeny po  polském  a německém území. Polskem projíždí vlaky bez zastavení, v Německu je možno vystoupit pouze v železniční stanici Zittau, kde je hraniční přechod. Dále jsou vlaky vedeny po trati KBS 236, která je v majetku Deutsche Bahn A.G. v takzvaném peážním režimu. Obdobným způsobem jsou provozovány vlaky německého dopravce, které spojují Eibau, Seifhennersdorf přes Varnsdorf se Zittau.

„V současné době je nejvytíženějším úsekem část trati spojující stotisícový Liberec se zhruba poloviční Žitavou. Mezi těmito dvěma městy využije trať 089 denně přibližně 2 500 cestujících. Železniční dopravu na trati v současné době zabezpečují dva dopravci. České dráhy, a.s, a Raintrans s.r.o.,“ informoval Vladimír Richter, člen Rady LK pověřený vedením resortu dopravy.

Vlakové spoje jsou podle něj na trati 089 až na výjimky provozovány nevyhovujícími zastaralými motorovými vozy, jejichž kvalita nesplňuje požadavky na pohodlnou a kvalitní přepravu cestujících v 21. století. Moderní jednotky jsou v současné době nasazovány pouze na přímých vlacích Liberec – Zittau – Dresden, na kterých nasazují České dráhy ve spolupráci Německými drahami moderní motorové jednotky s naklápěcí skříní řady 612.

 „Smlouva bude sloužit k zajištění regionální osobní dopravy na železniční trati Liberec – Hrádek nad Nisou – Zittau – Varnsdorf – Rybniště / Seifhennersdorf, kde doposud projíždějí německé vlaky českými stanicemi na území Libereckého a Ústeckého kraje a české vlaky německými stanicemi na území Saska. Podpisy smlouvy by mělo dojít zejména ke zkvalitnění a zlevnění dopravy na trati 089,“ poznamenal Petr Skokan.

Na základě společného zadávacího řízení na provozovatele veřejné železniční dopravy na trati Liberec - Zittau – Varnsdorf – Rybniště/Seifhennersdorf (kbs 236/čd 089) bude vybrán jeden železniční dopravce, který bude zajišťovat dopravní obslužnost na území všech tří států moderními železničními vozidly. Současně se tímto také zefektivní provoz na trati tím, že dojde ke zrušení souběhů, které je v současné době způsobeno tzv. peáží (průjezd vlaku po území jiného státu bez možnosti nastoupit a vystoupit).

Vítězný dopravce bude provozovat vlaky na trati Liberec - Zittau – Varnsdorf, Rybniště / Seifhennersdorf od prosince roku 2011 do prosince 2021.

 

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky