Náměstek hejtmana LK Martin Sepp: Lež nebo hloupost Starostů pro LK?
- 05. 12. 2011 14:44
V prvním vydání regionálního občasníku Náš kraj Náš domov vydávaném politickým
hnutím Starostové pro Liberecký kraj (SLK) vyšel článek pod názvem
„V Chrastavě se některé silnice již opravily, jiné ne, proč?“.
V tomto článku jsou uvedeny naprosto lživé informace a já
mohu pouze spekulovat, zda pan starosta Canov záměrně lže
nebo mu chybí informace. V každém případě je mi pana starosty
líto. Pan starosta Canov jako místopředseda strany Starostové
pro Liberecký kraj má to nejmenší morální právo cokoli
kritizovat v souvislosti s povodněmi. I přes to, že se Starostové
hrdě hlásili ke svému politickému vládnímu partnerovi
TOP 09, v případě povodní se propojení s TOP 09 často brání.
Proč? Důvod je jasný, Starostové totiž ve spojení s vládnoucí
TOP 09 neudělali pro náš kraj vůbec nic. A to i přes sliby četných
návštěv politiků v době povodní. Zaráží mě nekonečná
troufalost pana starosty Canova, že se i pres autentický zážitek
s povodněmi a tragédií lidí, nestydí zatahovat toto téma do politických
hrátek a lhát lidem o situaci týkají se silnic II. a III. tříd
v majetku Libereckého kraje vedoucí přes Chrastavu.
Za nejvíce lživé a drzé považuji tvrzení, že vedení Libereckého
kraje se rok po povodních nemělo k řešení problému povodní
zatopené silnice II/592 vedoucí z Kryštofova Údolí přes Andělskou
Horu, Chrastavu až do Nové Vsi. Ihned po povodni rozhodlo
vedení Libereckého kraje o zadání pěti velkých liniových projektových
dokumentací, které měly řešit obnovu škod po povodni
ze srpna roku 2010.
Jedním z pěti zmiňovaných projektů byl i projekt na obnovu
škod po povodni na silnici II/592 v úseku od křižovatky Kryštofovo
Údolí – Andělská Hora – Chrastava – Nová Ves – Mníšek
– křižovatka se silnicí I/13. Celková délka řešeného úseku
je cca 12 km. Tento projekt byl zadán v září 2010 ihned po povodni.
Součástí zadání bylo i vypracování okamžitých opatření,
která bylo nutné udělat před zimou 2010/2011. Tyto práce
v hodnotě cca 7 100 000 Kč vč. DPH byly provedeny během
listopadu a prosince 2010. Konkrétně se jednalo o zabezpečení
nestabilního svahu v Andělské hoře a alespoň v provizorním
režimu zprovoznění úseku silnice II/592 za Chrastavou,
směrem na Novou Ves, kde voda poničila dlouhý úsek nábřežních
nábřežních
zdí, a bylo nutné postavit nové provizorní těleso komunikace.
Na tyto práce bylo následně požádáno o dotaci z Ministerstva
pro místní rozvoj.
V souběhu s tímto pokračovaly projekční práce na velice
náročném projektu v celé délce. Je nutné si uvědomit, že
se jedná o průtah městy a obcí v celkové délce 12 km, kde
se Liberecký kraj rozhodl dotčeným obcím a městům v rámci
projektové dokumentace navrhnout i nové chodníky podél
silnice II/592.
Kvůli projekční náročnosti musel být projekt rozdělen do dvou
etap. V etapě 1. byla řešena dvě nejpalčivější místa. A to konkrétně
úsek II/592 na Andělské hoře a následně průtah městem
Chrastavou až po začátek obce Nová Ves, kde v současné době
chybí již zmiňované nábřežní zdi. V druhé etapě je řešen zbytek
celého 12ti km úseku. Na první etapu Liberecký kraj podal žádost
o dotaci z Ministerstva pro místní rozvoj, v současné době
se dokončuje administrativa. Projekty na obě etapy je dokončeny
a před dokončením je i stavební povolení. Realizace I. etapy
se uskuteční v roce 2012. Zároveň Liberecký kraj pracuje na
zařazení II. etapy do stejného programu fi nancování z Ministerstva
pro místní rozvoj.
Je nutné zmínit, že ihned po povodni byla Libereckým krajem
vysoutěžena stavba přeložky II. etapy silnice II/592 – Pobřežní
ulice, která byla kvůli havarijnímu stavu po povodni úplně
uzavřena. V té době již byla dokončena I. etapa přeložky.
Opravu Pobřežní ulice se povedlo oproti plánovanému termínu
dokončit o celé 4 měsíce dříve a silnice je nyní obousměrně
otevřena, celkové dotační náklady na rekonstrukci se vyšplhaly
na 50 miliónů korun. Tímto zkrácením došlo k vyřešení
velice problematické situace v místní dopravě. V návaznosti
na dokončené dílo je v současnosti připravena projektová dokumentace
pro realizaci III. etapy přeložky II/592.
Martin Sepp (ČSSD),náměstek hejtmana pro dopravu