Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Náměstek hejtmana Martin Sepp: Všichni zastupitelé jsou si rovni

Mgr. Langer Jiří

  • 30. 05. 2011 15:25

Sdílet článek

 

Článek MFD ze dne 28.5. se věnuje názoru Martina Půty, starosty Hrádku nad Nisou, který zaujal k mnou navrženému záměru zřízení pozice uvolněného předsedy dopravního výboru - Miloš Tita (nestraník, zvolen za KSČM).

Názor pana starosty Půty mne velmi zaujal. Pan Půta skrytě říká, že práce a hlas některých zastupitelů si nejsou rovny. Podivuje se nad tím, že právě zastupitel za KSČM by měl jednat se zástupci ministerstev ovládaných pravicovými stranami a připadá mu to úsměvné?! Proč? Chce nám snad naznačit, ze je předem jasná neochota vlády splnit pouze to, co nám v době povodních slíbili její představitele?

Já zase vzpomínám s úsměvem na slova, že povodeň, která postihla naše občany, byla nestandardní, a proto se škody, které vznikly, budou řešit nestandardně.

Pan Půta má asi na mysli, že vláda, kde sedí strana, se kterou se vzájemně podporují ve volbách, nechce slyšet věcné argumenty, ale zajímá ji politická příslušnost, a dle této příslušnosti se rozhoduje. Možná měl na mysli, že kdyby na ministerstva vyrazil předseda výboru, který má stranickou příslušnost ke „správné„ - jejich straně, uspěl by.

Pane Půto, to je smutné, a ještě smutnější je, že to takhle veřejně, i když ne přímo, přiznáváte. Tímto říkáte, že někteří zastupitelé jsou lepší a někteří horší. Pan Půta asi zapomíná, že každý zastupitel zastupuje určitý počet občanů našeho kraje a je v demokratické společnosti nepřípustné snižovat váhu jednoho ze zastupitelů. Tím totiž snižujete váhu části občanů, kteří tomuto kolegovi dali svůj hlas a důvěru.

 

Pane Půto, vážení kolegové zastupitelé, poslanci, senátoři, není prostor pro politické hrátky v problematice odstraňování škod po povodních. To naše občany skutečně nezajímá. Lidi zajímá to, kdy zase budou jezdit po opravených silnicích a opravených mostech, kdy jim přijede autobus do obce atp.

 

Znovu opakuji a zárověň vyzývám, zanechme hádáni se o politické příslušnosti a pojďme společně něco pro lidi udělat, když na ně tato vláda poněkud zapomíná, a to i přesto, že jasně slíbila pomoc.

 

Martin Sepp, náměstek hejtmana LK pro dopravu

 

 

 

Trafika pro odvolaného starostu: 52 tisíc

28.5.2011    Mladá fronta DNES    str. 1   Titulní strana

    Adam Pluhař    Liberecký kraj   

LIBERECKÝ KRAJ Bude to „trafika“ pro odvolaného starostu Ralska Titu, která však odčerpá z krajského rozpočtu více než milion korun ročně. Tak vidí krajská opozice návrh na vytvoření funkce uvolněného zastupitele – předsedu výboru dopravy.

            Podle návrhu, který v úterý předloží na zastupitelstvu náměstek pro dopravu Martin Sepp, jím bude zastupitel Miloš Tita.

            „Liberecký kraj neměl nikdy od svého vzniku kromě radních funkci uvolněného zastupitele. Obávám se, že to navazuje na odvolání z pozice starosty Ralska a vypadá to jako jistá náplast na tuto skutečnost,“ domnívá se předseda klubu zastupitelů Starostové pro Liberecký kraj Martin Půta.

            Náměstek Sepp však nesouhlasí. Uvolněný zastupitel prý bude mít na starosti získávání peněz na povodní zničené silnice. „Za situace, která je na komunikacích, potřebuji ještě člověka, který s námi bude aktivně připravovat materiály a pomůže nám v jednání s vládními i zahraničními institucemi a budeme se snažit sehnat prostředky do resortu dopravy mimo rozpočet kraje. Současný stav je katastrofální. Pořád máme miliardu nekrytou,“ vysvětluje Martin Sepp, náměstek hejtmana pro dopravu.

            O smysluplnosti pozice však Starostové pro Liberecký kraj pochybují. „Když odstoupil z pozice ředitele krajské správy silnic pan Jakubal, říkalo se, že bude zajišťovat lobbing kvůli penězům na povodně. Teď to kraj vysvětluje stejně. Je pro mě trochu úsměvné, jak zastupitel zvolený za KSČM vyrazí na ministerstva ovládaná pravicovými stranami lobbovat za peníze,“ komentuje Martin Půta.

            Navíc upozorňuje na částky, které bude „zastupitel na plný úvazek“ kraj stát. Odměna pro uvolněného předsedu výboru dopravy bude podle Půty, který si sumu zjistil na krajském úřadě, 52 317 korun měsíčně.

 „Společně s odvody se měsíční náklady na odměnu uvolněného předsedy výboru dopravy placeného z rozpočtu kraje vyšplhají na osmdesát tisíc korun měsíčně. Tedy do konce volebního období nás tato finanční operace koalice ČSSD a KSČM bude stát přes milion korun,“ řekl Půta.

            Tvrzení o náplasti pro odvolaného starostu Ralska, kde nyní vládne sociální demokracie, náměstek Sepp odmítá. „Je možné, že to tak opozice vidí, ale není to tak. Kdybychom chtěli pro pana Titu vymyslet trafiku, tak to neděláme takto. Jeho funkce bude skutečně přínosem pro kraj,“ tvrdí Sepp. Peníze, které bude předseda výboru dopravy kraj stát, se podle něj vrátí.

            „Myslím, že by to bylo přínosem pro kraj bez ohledu na to, jestli to budu já, nebo někdo jiný. Tyto zkušenosti jsou třeba z Královéhradeckého kraje, kde jsou tři uvolnění předsedové výborů. A pokud vím, speciálně předseda dopravního výboru má práce nad hlavu. Je pravou rukou radního pro dopravu. Při správě silnic, která je asi ve všech krajích tím největším majetkem, je to pro radního účinná pomoc,“ řekl Miloš Tita.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky