Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Oproti roku 2013 došlo vloni ke zlepšení krajských silnic II. třídy

Mgr. Langer Jiří

  • 04. 03. 2015 13:05
  • Doprava

Sdílet článek

Stav povrchu vozovek silnic II. a III. třídy v Libereckém kraji je vyhodnocován každoročně na základě sběru poruch vozovek.

Poslední sběr dat poruch vozovek na silnicích Libereckého kraje se uskutečnil v květnu roku 2014 na celé síti silnic II. třídy tj. 482 km a na cca 1/2 silnic III. třídy tj. 785 km. Ke konci kalendářního roku byl proveden přepočet sběru dat v závislosti na skutečně opravené úseky silnic ve druhé polovině roku.

Ke zlepšení stavu povrchu vozovek došlo oproti roku 2013 na silnicích II. třídy, kde se o cca 7 % snížila délka havarijních úseků a dále se průměrné hodnocení vozovek silnic zlepšilo ze známky 3,21 na 3,08,“ uvedl krajský radní pro dopravu Vladimír Mastník.

Z hodnocení také vyplývá, že k 31. 12. 2014 je 772 km (37 %) silnic II. a III. třídy v Libereckém kraji hodnoceno jako havarijní a u téměř 294 km (14 %) silnic je jejich stav nevyhovující. Znamená to, že je třeba provést  opravu nebo údržbu těchto silnic.

Z analýzy poruch je provedeno zatřídění jednotlivých úseků sledované silniční sítě do 5 kategorií dle stavu porušení od hodnocení stavu „výborný“ po „havarijní“. Při porovnání výsledků povrchu vozovek krajských silnic k 31. 12. 2013 se ukazuje, že v havarijním stavu bylo 780 km (38%) silnic a ve stavu nevyhovujícím bylo 306 km (15%) silnic. Celkem tedy bylo podle kritérií v LK 1 086 km (52%) silnic, které vyžadují bezprostřední provedení údržby a opravy.

Z výše uvedeného je patrné, že stav povrchů vozovek krajských silnic zůstal zatím totožný i přes velký nárůst  finančních  prostředků vynaložených do správy a údržby.

„Liberecký kraj má ale velmi dobře nastartováno, neboť jsme investovali zejména  do úseků silnic poškozených povodněmi v roce 2010 a 2013 a především do silničních objektů (mosty, zdi, propustky). Ty  se sice  na stavu vozovek  bezprostředně neprojeví, ale bez jejichž opravy by nebylo možné v budoucnu realizovat výměnu jejich povrchu. V dalších letech  se Liberecký kraj  ve větší míře zaměří na velkoplošné opravy vozovek krajských silnic, což se výrazně projeví na lepším hodnocení stavu komunikací,“ zdůraznil Vladimír Mastník.

U silnic III. třídy zůstal stav vozovek přibližně totožný, průměrná známka činí 3,56 (původně 3,52). K mírnému zlepšení došlo u povrchů vozovek krajských silnic v intravilánech největších měst v kraji, kde průměrná známka dosahuje 2,71, oproti známce 2,85 z konce roku 2013.

Pozitivním trendem ve vývoji stavu povrchů vozovek je mírné snižování úseků silnic, které jsou v havarijním a nevyhovujícím stavu,“ míní vedoucí odboru dopravy KÚLK Jan Čáp.

Z analýzy také vyplývá, že kompletní obnova vozovek silnic II. a III. třídy se zahrnutím cyklických oprav v rámci 10-ti letého plánu činí 3,7 miliardy Kč.

Krajská správa silnic LK, p. o., vytipovala úseky krajských silnic, na kterých je navržena pouze velkoplošná oprava vozovky silnice, bez nutnosti rekonstrukce podkladních vrstev.

„Jedná o úseky v celkové délce 55,419 km o předpokládané hodnotě cca 211 miliónů korun,“ informoval Jan Růžička, ředitel Krajské správy silnic LK, s tím, že tyto úseky budou v letošním roce projekčně připravovány.

Viz také: https://www.youtube.com/watch?v=NNidDfJWeQc

Finanční prostředky do silniční sítě (v mil. Kč): Včetně provozních peněz i investičních a dotačních.

Rok

Součet

2006

696,74

2007

759,19

2008

1 048,76

2009

1 010,86

2010

577,84

2011

662,66

2012

575,85

2013

1087,95

2014

958,93

2015

1 420,9

Sdílet článek

Zpět

Další aktuality

Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky