Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

TISKOVÁ ZPRÁVA PO ZASEDÁNÍ RADY LK

Mgr. Matoušová Barbora

  • 09. 07. 2008 00:00

Sdílet článek

[id:6710|autor:Mgr. Matoušová Barbora|email:barbora.matousova@kraj-lbc.info|telefon:485 226 327|mobil:|aktualizace:]

Liberecký kraj pomůže obcím bezplatně zajistit elektronický registr oznámení

 

Liberecký kraj nabídl obcím podle zákona č.159/2006 Sb., o střetu zájmů, bezplatné využití vlastní aplikace k vedení elektronického registru oznámení  o činnostech, majetku, příjmech, darech a závazcích. Obce, stejně jako kraj, mají povinnost každému, kdo o to má zájem, umožnit nahlížení do registru v elektronické podobě. Liberecký kraj jim tuto povinnost pomůže bezplatně zajistit.

 

V současné chvíli již fungují webové stránky http://ero.kraj-lbc.cz, na kterých mají občané přístup k registru oznámení veřejných funkcionářů kraje a více než 50ti obcí.

 

Obce se by na základě smlouvy s krajem měly zajistit proškolení svých pověřených zaměstnanců Krajským úřadem Libereckého kraje, implementovat do vlastních www stránek ikonu odkazu na doménu, v níž je registr umístěn, požádat právní odbor KÚLK o přidělení uživatelského účtu a hesla pro administraci registru obce, naskenovat (převést do elektronické podoby) čestná prohlášení veřejných funkcionářů a ta, v režimu administrace, vložit společně s údaji o dotčené osobě do registru, připravit formulář žádosti o nahlédnutí do registru pro žadatele a umístit jej na své www stránky ke stažení a přidělovat žadatelům na základě žádosti přístupové jméno a heslo.

 

 

Informace k podání žádosti o nahlédnutí do registru oznámení a ke způsobu nahlížení do registru oznámení:

 

Podání žádosti:

 

Písemná žádost se podává osobně v úředních hodinách v budově sídla krajského nebo obecního/městského úřadu.

 

Žádost může být podána i elektronicky do elektronické podatelny za předpokladu dodržení všech náležitostí nutných pro elektronická podání.

 

 

Způsob nahlížení do registru na základě řádně podané žádosti:

 

-         nahlížení do registru v písemné podobě:

Nahlížení do registru v písemné podobě bude žadateli umožněno v úředních hodinách v budově sídla krajského nebo obecního/městského úřadu.

 

-         nahlížení do registru v elektronické podobě:

Pro nahlížení do registru v elektronické podobě prostřednictvím veřejné datové sítě bude žadateli přiděleno uživatelské jméno a přístupové heslo. Internetová adresa pro vstup do elektronického registru bude žadateli zaslána na elektronickou adresu uvedenou v žádosti.

 

Přístupové údaje budou žadateli přiděleny po ověření žádosti.

 

Na základě přiděleného uživatelského jména a přístupového hesla lze nahlížet do registru v elektronické podobě po dobu 24 hodin od prvního přístupu do registru.

 

Žadatel by se mohl dopustit přestupku, pokud by nedodržel podmínky zákona stanovené pro nahlížení do registru.

 

Dle § 23 odst. 2 zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, se přestupku dopustí fyzická osoba, která

 

a)        používá nebo dále zpracovává údaje vedené v registru k jinému účelu než ke zjištění případného střetu zájmů při výkonu funkce veřejného funkcionáře podle § 13 odst. 7,

b)        poruší povinnost mlčenlivosti podle § 14 odst. 3 o skutečnostech, o nichž se dozvěděla z údajů evidovaných v registru, nebo o osobách, které evidenčnímu orgánu sdělily skutečnosti nasvědčující nepravdivosti nebo neúplnosti údajů, uvedených v oznámeních evidovaných v registru,

c)        neoprávněně sdělí třetí osobě uživatelské jméno a přístupové heslo k nahlížení do registru v elektronické podobě podle § 13 odst. 4.

Za přestupek lze uložit pokutu do výše 50.000,- Kč.

 

 

Kraj podpoří vydání publikace Textilana v obrazech a datech

 

Nadační fond pro rozvoj textilního vysokoškolského vzdělání, Technická univerzita Liberec, získá od Libereckého kraje účelovou dotaci ve výši 30 tisíc Kč na vydání publikace Textilana v obrazech a datech.

 

„Publikace, která by měla vyjít v listopadu tohoto roku, si klade za cíl zachytit komplexně proces vzniku a vývoje největšího vlnařského podniku ČR až po ukončení výroby v něm. Prostřednictvím historických i současných obrázků a fotografií, grafů i map přiblíží čtenářům textilní výrobu i život ve firmě, která se nesmazatelně zapsala do historie nejen města Liberce,“ prozradil hejtman Petr Skokan.

 

 

Včelaři z Libereckého kraje dostanou dotaci 700 tisíc Kč na nákup včelích matek

 

Rada kraje se rozhodla podpořit účelovou neinvestiční dotací ve výši 700 tisíc Kč Okresní výbory a základní organizace Českého svazu včelařů Libereckého kraje. Ty zažádaly o dotaci s cílem zachovat potřebný počet včelstev v regionu. Vlivem velkého rozšíření parazita Varrroa destructor byla totiž silně zdecimována včelstva na území LK. V celém kraji přezimovalo pouze 18 500 včelstev, což znamená cca 30 % úbytek.

 

Dotace bude využita na nákup včelích matek z registrovaných chovů (cena jedné matky se dle druhu pohybuje od 300,- Kč do 580,- Kč). Včelaři jsou sice schopni vytvořit oddělek (nové včelstvo bez matky), ale získat do takto vytvořeného včelstva novou matku je nutné externím dodáním. Dále je nezbytné minimálně tři roky obměňovat staré matky. Ty ztrácí výkon v kladení vajíček, včelstva slábnou a nejsou schopna dalšího rozvoje.

 

 

Záměru koupě horského hotelu Ještěd do vlastnictví LK dali radní zelenou

 

V průběhu měsíců květen a červen 2008 se uskutečnila řada jednání mezi zástupci LK a vlastníkem horského hotelu Ještěd Českými radiokomunikacemi, a.s. za účelem odkoupení této nemovitosti, respektive nemovitostí (horský hotel Ještěd, p. č. 697 zastavěná plocha a nádvoří o výměře 872 m2, p.č. 698 ostatní plocha o výměře 4810 m2, vše v k.ú. Horní Hanychov, obec i okres Liberec, vše zapsané na LV č. 396, a dále stavby a zařízení tvořící příslušenství objektu - tj. nádrž na LTO, nádrž na vodu (protipožární ochrana), 2 x vrtaná studna + stáčecí místo pro náhradní zdroj vody + čerpadla, přípojka vody, kanalizační potrubí, septik s trativodem, zpevněná plocha parkoviště). Na svém 13. zasedání rada kraje odsouhlasila záměr odkoupení horského hotelu Ještěd do vlastnictví Libereckého kraje s tím, že nyní musí celou věc projednat zastupitelstvo kraje.

 

„Před koupí je však třeba dořešit spoustu otázek. Tou první je samozřejmě cena, přičemž České radiokomunikace, a.s. jsou schopny jednat o prodeji Ještědu Libereckému kraji za cenu min. 75 mil. Kč,“ řekl hejtman Petr Skokan. Podle něj je dále nutné projednat rozložení splátek kupní ceny a také to, komu budou nemovitosti svěřeny. V úvahu připadá buď příspěvková organizace LK, případně nově vzniklý subjekt (p.o., společnost podle obchodního práva, jiná právní forma), popřípadě se bude jednat o nesvěřený majetek přímo v rámci LK. Kraj se také bude muset dohodnout na formě dalšího provozu zařízení Českých radiokomunikací, a.s. uvnitř objektu (nájem x věcné břemeno, úplatný x bezúplatný) a dokončení kanalizační přípojky, na němž je v podstatě závislý další provoz hotelové části. V neposlední řadě čeká kraj jednání s Lesy ČR ohledně zlegalizování infrastruktury umístěné na parcelách ve správě tohoto státního podniku (vodovodní přípojka, vrtané studny, nádrž na LTO, nádrž na vodu).

 

 

Online portál pomůže turistům naplánovat trasu

 

Rada kraje odsouhlasila projektový záměr  „ Interaktivní a plánovací systém s využitím veřejné dopravy pro cesty v ERN“.

 

Jedná se o projekt, na kterém chtějí v rámci Euroregionu Nisa spolupracovat česká i německá strana s tím, že česká je zastoupena odborem dopravy LK ve spolupráci s koordinátorem dopravní obslužnosti LK (KORID LK spol. s r.o.) a partnerem na německé straně je Zweckverband Verkehrsverbund Oberlausitz-Niederschlesien (ZVON). Oba partneři se dohodli, že  ZVON převezme za  projekt  „ Interaktivní a plánovací systém s využitím veřejné dopravy pro cesty v ERN“  roli nositele projektu v programu CIL3 /ZIEL3  a bude vystupovat jako Lead-partner.

 

Výsledkem projektu by měl být obsáhlý, interaktivní a inteligentní mapový online portál, jenž  má za cíl seznámit zájemce s Euroregionem Nisa a podpořit využití veřejné dopravy při přípravě jejich návštěvy regionu (v této části zpracování portálu za území LK a Německa). O místě návštěvy budou hosté informováni plně a aktuálně, informace jim budou tzv. »střiženy na míru« dle jejich potřeb. Prostřednictvím interaktivního plánovacího nástroje budou mít návštěvníci Euroregionu možnost získat a naplánovat si jednodenní a vícedenní trasy do posledního detailu - jako trasu na mapě a také jako časový harmonogram, který postupně znázorní jednotlivé úseky trasy.

 

Online plánovač tras by tedy měl »znát všechna místa, nalézt všechny cesty, mít v hlavě všechny jízdní řády a vědět, kdy a kde se co koná«. Přes komplexní databázi budou přístupné četné dopravní informace, jež budou následně doplněné o turistické cíle. Všechna data by měla být k dispozici ve čtyřech jazycích (CZ, D, PL, ENG).

 

Hlavním zdrojem pro financování projektu by měl být program na podporu přeshraniční spolupráce mezi Svobodným státem Sasko a Českou republikou v letech 2007 – 2013 v rámci cíle „Evropská územní spolupráce“ s tím, že celkové odhadované náklady projektu za německého partnera jsou 9.632.000,00 Kč a za českou stranu 5.200.000,00 Kč. Vzhledem k tomu, že v rámci oblasti podpory CIL3/ZIEL3 je míra spolufinancování žadatele 10%, předpokládaný podíl LK bude  520.000,00 Kč.

 

Projekt bude realizován v předpokládané délce trvání 36 měsíců v letech 2009 - 2011.

 

 

Biotop chráněné přírodní památky Jezírko pod Táborem má šanci na záchranu

 

Úpravy spočívající v opravě hráze, ve vybudování nového výpustního objektu, v likvidaci náletu a v odstranění části organických sedimentů, které v rámci projektového záměru „Zachování biotopu chráněné přírodní památky Jezírko pod Táborem“ odsouhlasila rada kraje, by měly pomoci záchraně této památky.

 

Tento investiční projekt je zacílen na záchranu biotopu maloplošného chráněného území v kategorii chráněná přírodní památka Jezírko pod Táborem (jedná se o lesní pozemek a vodní plochu), nacházející se na katastrálním území Chlum pod Táborem. Tato lokalita je zařazena mezi evropsky významné lokality. Konkrétně jde o ochranu rostlinného společenstva, na které je vázána populace silně ohrožené rosnatky okrouhlolisté a řada dalších významných rostlin např.: vrbovka bahenní, bublinatka jižní, svízel prodloužený, krtičník stinný pravý a suchopýr úzkolistý.

Všechny tyto rostliny potřebují ke  své  existenci  vysokou hladinu podzemní  vody a dostatek slunečního světla. Na dané lokalitě  dochází k razantnímu rozšiřování   náletu olší a vrb do  vodní hladiny, následkem čehož je zastiňování a zazemňování větší části jezírka. Propustnost  hráze je příčinou trvalého snižování vodní hladiny. Veškeré práce jsou proto navrhovány tak, aby nepoškodily stávající  chráněné rostlinné společenstvo.

 

Hlavní část financí chce kraj získat z operačního programu Životní prostředí, oblast podpory 6.4 (Optimalizace vodního režimu krajiny). Předpoklad vyhlášení výzvy v dané oblasti podpory je stanoven na srpen - září 2008. Na zpracování projektové žádosti se bude podílet ORREP ve spolupráci s odborem rozvoje venkova, zemědělství a životního prostředí.

 

Celkové náklady projektu jsou stanoveny ve výši 1 460 468 Kč s tím, že v rámci podpory OPŽP 6.4. je míra spolufinancování žadatele (v případě, že se jedná o veřejnoprávní instituci) 10%. Předpokládaný podíl LK bude tedy 146 046,80 Kč.

 

Zahájení plnění projektu je plánováno na rok 2009, v termínu od 15. 8 do 15. 11.

 

Rada uvolnila peníze na sport i kulturu

 

Rada kraje podpořila částkou 20 tisíc Kč uspořádání 2.ročníku akce pro děti a mládež „Adrenalinový den“, který se bude konat 19. 7. 2008 ve Stráži pod Ralskem. „Příspěvek by měl příjemce, tedy Společnost pro rozvoj Podralska, o.p.s., spolupořadatel akce, využít na pokrytí nákladů spojených s organizačním zabezpečením Adrenalinového dne,“ řekl hejtman Petr Skokan.

 

Částku 50 tisíc Kč vyčlenili radní na uspořádání XVI. benefičního koncertu pořádaného pro záchranu kaple sv. Barbory na hradě Grabštejn, který se bude konat na Grabštejně 30.srpna 2008.

 

 

Třídění odpadu vyneslo obcím herní prvky pro dětská hřiště

 

Na základě výsledků soutěže ve třídění odpadu „Zlatá popelnice 2007“ získaly  tři nejlepší obce a města v každé kategorii věcné dary, a sice dřevěné herní prvky pro dětská hřiště v celkové hodnotě 328.154,- Kč. Výrobu, dopravu a montáž těchto herních prvků zajistil Liberecký kraj prostřednictvím firmy Tomovy parky s.r.o. a bezúplatným převodem je poskytuje oceněným městům a obcím:

 

a)

Město Nový Bor, nám. Míru 1, 473 01, Nový Bor, věcný dar v hodnotě 95.228,00 Kč (panák skákací, sestava věž)

b)

Město Jablonec nad Nisou, Mírové nám. 3100/19, 467 51 Jablonec nad Nisou, věcný dar v hodnotě 73.777,00 Kč (houpadlo trojpružinové, houpadlo pružinové, panák skákací)

c)

Městu Semily, Husova 82, 513 13 Semily, věcný dar v hodnotě 37.927,00 Kč (houpačka, panák skákací)

d)

Obci Paseky nad Jizerou, č.p. 242, 512 47 Paseky nad Jizerou, věcný dar v hodnotě 50.177,00 Kč (houpačka , 3 tyče přeskakovací, panák skákací)

e)

Obci Albrechtice v Jizerských horách, č.p. 226, 468 43 Albrechtice v Jizerských horách, věcný dar v hodnotě 38.276,00 Kč (houpačka, panák skákací)

f)

Obci Tachov, č.p. 34, 472 01 Doksy, věcný dar v hodnotě 32.769,00 Kč (houpadlo, panák skákací)

 

 

Dětský domov ve Frýdlantu se možná dočká modernizace

 

Děti a mládež z Dětského domova ve Frýdlantu, příspěvkové organizace LK, by mohly v budoucnu bydlet v moderních bytových jednotkách, nikoliv ve velkých skupinách v nevyhovujících prostorách jako tomu je dosud. Radní totiž odsouhlasili záměr modernizace tohoto dětského domova. „Budovy Dětského domova ve Frýdlantu jsou ve velmi špatném stavu, jedna dokonce v havarijním. Jejich celkový stav nesplňuje technické nároky a nevyhovuje současně potřebám zařízení z hlediska jeho účelu, tedy naplnění požadavků daných zákonem, psychohygieny, požadavků na intimitu a moderních metod práce,“ řekl statutární náměstek hejtmana Karel Dolejší.

 

Cílem projektového záměru je přeměnit domov v organizaci moderního typu, která bude eliminovat vliv ústavní péče a negativa současného systému (velký počet dětí v jednom zařízení, velký počet dětí na dospělého, který neumožní navázat bližší vztahy, odtrženost od reálného života, která vede k selhávání v procesu osamostatňování). Série kroků povede k vytvoření konceptu samostatných rodinných skupin - bytových jednotek, ve kterých bude dostatečný počet dospělých (vždy 1 na 4 děti). Život v těchto jednotkách se přiblíží reálnému životu. Každá jednotka bude mít svůj stálý personál, rozpočet na všechny výdaje (včetně stravného), své zázemí. Bude usazena v běžné zástavbě, čímž se podnítí snaha dětí hledat aktivity a kamarády mimo dětský domov.

Výše uvedené změny přinesou také jiný způsob práce v dětském domově, který se tak přiblíží modelu rodiny (návaznost na dlouhodobý záměr LK).

 

V rámci realizace projektu modernizace Dětského domova Frýdlant se předpokládá:

 

1) Nákup pozemků o velikosti cca 1000 m2 pro výstavbu 2 rodinných domů o velikosti cca 1+7 s obestavěným prostorem cca 1 000 m3 a úpravou zahrady, včetně realizace staveb.

 

2) Rekonstrukce stávajícího objektu čp. 3005, v němž sídlí ředitelství DD, včetně dílen a garáže (dále objekt SO 02). Obestavená plocha činí 4100m3.

 

3) Demolice stávajícího ubytovacího objektu v areálu DD z důvodu, že objekt je po statické stránce narušen a jeho rekonstrukce je neekonomická, nerentabilní a nevyhovující po stránce funkčnosti zařízení. Obestavěný prostor činí 5200m2.

 

4) Úprava zahrady a zázemí ve stávajícím areálu DD (zahrada, zpevněné plochy, hřiště apod.).

 

S ohledem na složitost záměru se předpokládá, že celý projekt bude realizován v několika etapách.

 

Předpokládaný harmonogram realizace projektu:

 

1) Rozhodnutí o realizaci záměru.                                                                    07/2008

2) Výběr GP                                                                                                  08/2008

3) Výběr inženýrské organizace                                                                      08/2008

4) Nákup pozemků                                                                                        09/2008

5) Zpracování projektové dokumentace pro jednotlivé stavby dle etap            09/2008-09/2009

6) Zajištění územních rozhodnutí, stavebního povolení                          průběžně od 11/2008

7) Stavba 2 ks rodinných domů                                                                      06/2009-06/2010

8) Rekonstrukce budovy SO 02 čp. 3005                                                      07/2010-02/2011

9) Demolice stav. objektu SO 01 čp. 3005                                                     03/2011-04/2011

10) Úprava okolí v areálu DD čp. 3005                                                          05/2011- 07/2011

 

Celý projekt by měl být ukončen v červenci roku 2011.

 

Předpokládané náklady na realizaci záměru stanovené odborným odhadem by měly činit cca 39.720.000,- Kč s tím, že kraj počítá do budoucna s jistou návratností vložených prostředků. Realizací tohoto záměru se odstraní problémy s technickým stavem objektu, čímž dojde k velkým úsporám na provozu zařízení. Kromě toho tento projekt vytvoří podmínky pro lepší adaptaci odcházejících svěřenců a jejich zapojení do společenského života. Tím se sníží požadavky na sociální síť a zároveň se velmi zlepší kvalita výsledků výchovné práce.

 

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky