Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Veletrh cestovního ruchu Euroregion Tour 2012 odstartoval v Jablonci nad Nisou

Mgr. Langer Jiří

  • 22. 03. 2012 16:28

Sdílet článek

 

V areálu Eurocentra v Jablonci nad Nisou se od dnešního dne až  do soboty 24. března koná jedna z nejvýznamnějších regionálních akcí roku – veletrh cestovního ruchu Euroregion Tour 2012. 

Mottem veletrhu, který společně připravily Liberecký kraj, Eurocentrum, OHK Jablonec nad Nisou, statutární města Jablonec nad Nisou a Liberec je „Křehká krása, vybroušená chuť“.

„Jak podtitul napovídá je prezentace zaměřena na jedinečná specifika Libereckého kraje – sklo, bižuterii a pivo. Chceme tím také ukázat, jak skvěle lze propojit sklářské a bižuterní řemeslo s výrobou piva,“ uvedla na slavnostním zahájení náměstkyně hejtmana LK pro kulturu a cestovní ruch Lidie Vajnerová (SOS) a připomněla, že vstup na veletrh je zdarma.

Kdo se na veletrhu podílí

Na přípravě veletrhu se společně podílel Liberecký kraj, Statutární město Jablonec nad Nisou, Statutární město Liberec, Okresní hospodářská komora v Jablonci n.N. a Eurocentrum Jablonec n.N. s.r.o. (v prosinci 2011 bylo podepsáno memorandum o spolupráci) ve spolupráci se společností Sundisk s.r.o. a Technickou univerzitou Liberec a Vyšší odbornou školou mezinárodního obchodu a Obchodní akademií v Jablonci n.N. Veletrh je podporován agenturou CzechTourism, která také v rámci veletrhu pořádá přednášku pro studenty se zaměřením na cestovní ruch. Organizátoři spolupracovali i s ubytovateli a poskytovateli služeb, kteří poskytli slevové kupony pro návštěvníky veletrhu (jsou vytištěny na mapě veletrhu).

Zaměření letošního ročníku

Veletrh je zaměřen na prezentaci turistických atraktivit a služeb krajů České republiky, ale také příhraničních oblastí, zejména Euregionu Nisa, tedy Polska a Německa. Mottem letošního ročníku je „Křehká krása, vybroušená chuť“, prezentace turistické nabídky je obohacena o prezentaci tradiční výroby regionálního skla, bižuterie a piva. Touto aktivitou chtějí uvedení partneři zvýšit povědomí veřejnosti o tom, že tradiční průmysl regionu je stále významným fenoménem kraje i cestovního ruchu. I nabídka zážitků z této oblasti, jako je například vyzkoušení si výroby skla nebo zhotovení si vlastní bižuterie, může pomoci navýšit příliv turistů a podpořit tradiční regionální výrobu. Liberecký kraj na podporu této regionální výroby vydal v letošním roce propagační brožuru „Za skleněným zážitkem“ a „Mapu pivovarů Libereckého kraje“. - 2 - V rámci přeshraničního projektu OHK v Jablonci nad Nisou „Atrakce průmyslu a techniky Euroregionu NISA“ se veletrhu účastní také výrobci regionálních produktů z příhraničních oblastí Polska.

Kdo vystavuje

Přihlášeno je 53 vystavovatelů z oblasti cestovního ruchu: Partnerským regionem veletrhu je letos německý region Oberlausitz. Ze zahraničních vystavovatelů se prezentují: - Slovensko - Slovenská agentúra pre cestovný ruch a partnerský region Libereckého kraje, Prešovský samosprávný kraj - Německo - Touristische Gebietsgemeinschaft NEISSELAND, partnerská města Jablonce nad Nisou (Kaufbeuren, Bautzen, Zwickau), partnerské město Liberce (Žitava) - Polsko - Powiat Jeleniogorski – Karkonozse, Miasto Lwówek Ślaski a další Z České republiky: - kraje a destinační společnosti - např. Vysočina, Východní Morava, Východní Čechy, Královéhradecký kraj, Plzeńský kraj, Moravskoslezský kraj - regiony Libereckého kraje – Jizerské hory, Krkonoše, Český ráj, Českolipsko - města – Jablonec n.N., Liberec, Turnov, Rumburk a další - cestovní agentury a kanceláře - lázně – Jablonec n.N., Jáchymov - střední sklářské školy z Jablonce a Železného Brodu Dále vystavuje 48 regionálních výrobců z ČR a Polska pozvaných OHK: - bižuterie, šperky a sklo - keramika - potraviny - textil - hračky

Doprovodný program odborný program:

Setkání informačních center Libereckého kraje - setkání marketingové skupiny Sdružení Český ráj - přednáška M.Šebelové „Autorské právo„ - společný workshop OHK a škol zaměřených na cestovní ruch na téma vzdělávání v cestovním ruchu (zakončený burzou nabídek na brigády studentů u subjektů z oblasti cestovního ruchu) - workshop Spolupráce obcí, státní správy a podnikatelů v rozvoji cestovního ruchu (PPP projekty) - výstava fotografií industriálních staveb pořádaná OHK - festival „Cestou necestou“ cestopisných filmů a besed v kině Junior - workshop kongresové a incentivní turistiky - bude představen nový přeshraniční projekt NISA GO - interaktivní plánovací systém, který poradí, jak pohodlně cestovat po Euroregionu Nisa (na české i německé straně hranice). S jeho pomocí se dají naplánovat do poslední podrobnosti výlety nebo - 3 - dovolené. Interaktivní plánovač tras zobrazí trasy na mapě a připraví detailní itinerář – včetně všech nutných informací o dopravě, jízdních řádech, cenách, vstupném. kulturní doprovodný program: - prezentace vystavujících subjektů na pódiu spojené s losováním výherců z řad návštěvníků, - kouzelnické vystoupení - barmanská show studentů Střední školy řemesel a služeb Jablonec n.N. - hudební a taneční vystoupení jabloneckých uměleckých spolků, např. JAZZTET ZUŠ Jablonec n.N. - koncert v rámci společenského večera pro vystavovatele - kapela Žlutý pes, čtvrtek od 20:00 hodin další program: - v suterénu v sále S4 – lezecká stěna, trampolína, skákací boty, skákací hrad, šlapací koloběžky - vyhlášení soutěže o nejzajímavější propagační materiál vystavovatelů - ekocentrum – výukové programy, tajemný svět hmyzích společenstev a na návštěvě u žížal - prodejní výstava regionálních produktů z ČR a Polska, vyhlášení soutěže o nejlepší regionální produkt - výherní slosování návštěvníků veletrhu

Novinky letošního ročníku

Nová je grafická podoba a marketingová strategie veletrhu. Nové logo veletrhu navrhl student Technické univerzity Liberec, fakulty architektury, Ondřej Hlaváč. Nově vytvořené české a německé webové stránky veletrhu www.euroregiontour.cz a www.euroregiontour.de, na kterých získají návštěvníci, vystavovatelé i média komplexní informace o veletrhu a jeho doprovodném programu. Pro budoucí ročníky veletrhu zde bude vytvořen účet, kde se budou moci zájemci z řad návštěvníků veletrhu a vystavovatelů zaregistrovat v případě, že budou chtít dostávat on-line newsletter s informacemi o veletrhu. Každý návštěvník obdrží u vstupu mapu veletrhu a tašku s logem veletrhu na propagační materiály, které si bude chtít z veletrhu odnést. Nově je vyhlašovaná soutěž o nejzajímavější propagační materiál vystavovatelů.

Doprovodný program Euroregion tour, newslater a další akce viz přílohy

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky