Veletrh cestovního ruchu Euroregion Tour 2012 odstartoval v Jablonci nad Nisou
- 22. 03. 2012 16:28
V areálu Eurocentra v Jablonci nad Nisou se od dnešního dne až do soboty 24. března koná jedna z nejvýznamnějších regionálních akcí roku – veletrh cestovního ruchu Euroregion Tour 2012.
Mottem veletrhu, který společně připravily Liberecký kraj, Eurocentrum, OHK Jablonec nad Nisou, statutární města Jablonec nad Nisou a Liberec je „Křehká krása, vybroušená chuť“.
„Jak podtitul napovídá je prezentace zaměřena na jedinečná specifika Libereckého kraje – sklo, bižuterii a pivo. Chceme tím také ukázat, jak skvěle lze propojit sklářské a bižuterní řemeslo s výrobou piva,“ uvedla na slavnostním zahájení náměstkyně hejtmana LK pro kulturu a cestovní ruch Lidie Vajnerová (SOS) a připomněla, že vstup na veletrh je zdarma.
Kdo se na veletrhu podílí
Na přípravě veletrhu se společně podílel Liberecký kraj, Statutární město Jablonec nad Nisou, Statutární město Liberec, Okresní hospodářská komora v Jablonci n.N. a Eurocentrum Jablonec n.N. s.r.o. (v prosinci 2011 bylo podepsáno memorandum o spolupráci) ve spolupráci se společností Sundisk s.r.o. a Technickou univerzitou Liberec a Vyšší odbornou školou mezinárodního obchodu a Obchodní akademií v Jablonci n.N. Veletrh je podporován agenturou CzechTourism, která také v rámci veletrhu pořádá přednášku pro studenty se zaměřením na cestovní ruch. Organizátoři spolupracovali i s ubytovateli a poskytovateli služeb, kteří poskytli slevové kupony pro návštěvníky veletrhu (jsou vytištěny na mapě veletrhu).
Zaměření letošního ročníku
Veletrh je zaměřen na prezentaci turistických atraktivit a služeb krajů České republiky, ale také příhraničních oblastí, zejména Euregionu Nisa, tedy Polska a Německa. Mottem letošního ročníku je „Křehká krása, vybroušená chuť“, prezentace turistické nabídky je obohacena o prezentaci tradiční výroby regionálního skla, bižuterie a piva. Touto aktivitou chtějí uvedení partneři zvýšit povědomí veřejnosti o tom, že tradiční průmysl regionu je stále významným fenoménem kraje i cestovního ruchu. I nabídka zážitků z této oblasti, jako je například vyzkoušení si výroby skla nebo zhotovení si vlastní bižuterie, může pomoci navýšit příliv turistů a podpořit tradiční regionální výrobu. Liberecký kraj na podporu této regionální výroby vydal v letošním roce propagační brožuru „Za skleněným zážitkem“ a „Mapu pivovarů Libereckého kraje“. - 2 - V rámci přeshraničního projektu OHK v Jablonci nad Nisou „Atrakce průmyslu a techniky Euroregionu NISA“ se veletrhu účastní také výrobci regionálních produktů z příhraničních oblastí Polska.
Kdo vystavuje
Přihlášeno je 53 vystavovatelů z oblasti cestovního ruchu: Partnerským regionem veletrhu je letos německý region Oberlausitz. Ze zahraničních vystavovatelů se prezentují: - Slovensko - Slovenská agentúra pre cestovný ruch a partnerský region Libereckého kraje, Prešovský samosprávný kraj - Německo - Touristische Gebietsgemeinschaft NEISSELAND, partnerská města Jablonce nad Nisou (Kaufbeuren, Bautzen, Zwickau), partnerské město Liberce (Žitava) - Polsko - Powiat Jeleniogorski – Karkonozse, Miasto Lwówek Ślaski a další Z České republiky: - kraje a destinační společnosti - např. Vysočina, Východní Morava, Východní Čechy, Královéhradecký kraj, Plzeńský kraj, Moravskoslezský kraj - regiony Libereckého kraje – Jizerské hory, Krkonoše, Český ráj, Českolipsko - města – Jablonec n.N., Liberec, Turnov, Rumburk a další - cestovní agentury a kanceláře - lázně – Jablonec n.N., Jáchymov - střední sklářské školy z Jablonce a Železného Brodu Dále vystavuje 48 regionálních výrobců z ČR a Polska pozvaných OHK: - bižuterie, šperky a sklo - keramika - potraviny - textil - hračky
Doprovodný program odborný program:
Setkání informačních center Libereckého kraje - setkání marketingové skupiny Sdružení Český ráj - přednáška M.Šebelové „Autorské právo„ - společný workshop OHK a škol zaměřených na cestovní ruch na téma vzdělávání v cestovním ruchu (zakončený burzou nabídek na brigády studentů u subjektů z oblasti cestovního ruchu) - workshop Spolupráce obcí, státní správy a podnikatelů v rozvoji cestovního ruchu (PPP projekty) - výstava fotografií industriálních staveb pořádaná OHK - festival „Cestou necestou“ cestopisných filmů a besed v kině Junior - workshop kongresové a incentivní turistiky - bude představen nový přeshraniční projekt NISA GO - interaktivní plánovací systém, který poradí, jak pohodlně cestovat po Euroregionu Nisa (na české i německé straně hranice). S jeho pomocí se dají naplánovat do poslední podrobnosti výlety nebo - 3 - dovolené. Interaktivní plánovač tras zobrazí trasy na mapě a připraví detailní itinerář – včetně všech nutných informací o dopravě, jízdních řádech, cenách, vstupném. kulturní doprovodný program: - prezentace vystavujících subjektů na pódiu spojené s losováním výherců z řad návštěvníků, - kouzelnické vystoupení - barmanská show studentů Střední školy řemesel a služeb Jablonec n.N. - hudební a taneční vystoupení jabloneckých uměleckých spolků, např. JAZZTET ZUŠ Jablonec n.N. - koncert v rámci společenského večera pro vystavovatele - kapela Žlutý pes, čtvrtek od 20:00 hodin další program: - v suterénu v sále S4 – lezecká stěna, trampolína, skákací boty, skákací hrad, šlapací koloběžky - vyhlášení soutěže o nejzajímavější propagační materiál vystavovatelů - ekocentrum – výukové programy, tajemný svět hmyzích společenstev a na návštěvě u žížal - prodejní výstava regionálních produktů z ČR a Polska, vyhlášení soutěže o nejlepší regionální produkt - výherní slosování návštěvníků veletrhu
Novinky letošního ročníku
Nová je grafická podoba a marketingová strategie veletrhu. Nové logo veletrhu navrhl student Technické univerzity Liberec, fakulty architektury, Ondřej Hlaváč. Nově vytvořené české a německé webové stránky veletrhu www.euroregiontour.cz a www.euroregiontour.de, na kterých získají návštěvníci, vystavovatelé i média komplexní informace o veletrhu a jeho doprovodném programu. Pro budoucí ročníky veletrhu zde bude vytvořen účet, kde se budou moci zájemci z řad návštěvníků veletrhu a vystavovatelů zaregistrovat v případě, že budou chtít dostávat on-line newsletter s informacemi o veletrhu. Každý návštěvník obdrží u vstupu mapu veletrhu a tašku s logem veletrhu na propagační materiály, které si bude chtít z veletrhu odnést. Nově je vyhlašovaná soutěž o nejzajímavější propagační materiál vystavovatelů.