Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Krajští silničáři šetří miliony korun na zimní údržbě díky mírné zimě

Mgr. Langer Jiří

  • 17. 02. 2014 16:27
  • Doprava

Sdílet článek

Dosavadní průběh počasí šetří krajské pokladně miliony korun plánovaných na zimní údržby silnic II. a III. třídy.

Takový průběh zimy nepamatují ani naši nejzkušenější pracovníci s mnohaletou praxí“ říká Petr Šén, ředitel společnosti Silnice LK a.s., která zajišťuje v Libereckém kraji údržbu krajských silnic. Oproti dlouhodobému průměru (průměr nákladů zimní údržby v jednotlivých měsících za posledních 5 sezon) se podařilo doposud ušetřit více než 17 mil. Kč a ve srovnání s loňskou, v některých parametrech extrémní zimou, dokonce více než 25 mil. Kč.

Porovnání nákladů:

Sezona

říjen

listopad

prosinec

leden

2012/2013

1,789

3,327

43,347

38,457

2013/2014

0,115

8,174

27,256

25,712

Průměr od roku 2008

3,129

8,342

31,673

35,477

Porovnání 2013/2014 s průměrem

-3,014

-0,168

-4,417

-9,765

Porovnání 2013/2014 s 2012/2013

-1,674

4,847

-16,091

-12,745

Pozn. údaje jsou uvedené v mil. Kč vč. DPH,

Zatím to vypadá, že se zimního počasí asi už nedočkáme. Ale při vzpomínce na loňský začátek prosince (konkrétně 5. -7. 12.), kdy bylo nutné po 48hodinách intenzivního sněžení na některých komunikacích nasadit i sněžné frézy. Víme, že stačí pár dní nepříznivého počasí a náklady na zimní údržbu rapidně rostou“ upozorňuje Petr Šén.

Mohlo by se zdát, že při stávajícím průběhu počasí jsou silničáři bez práce.

Z pohledu dispečera je průběh počasí s teplotami okolo bodu mrazu nejhorší – hrozí lokální námrazy. Musíme být neustále připraveni do 30 min. vyrazit na území celého kraje,“ dodává Šén. Právě náklady na dispečerskou službu a pohotovosti řidičů tvoří podle krajského radního pro dopravu Vladimíra Mastníka v letošní sezoně převážnou část nákladů

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky