Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Evropský dům má prvního nájemce

Bc. Dědková Markéta

tisková mluvčí kraje a krajského úřadu

  • 07. 12. 2016 14:56
  • Majetek a investice

Sdílet článek

První nájemní smlouvu se subjektem, který bude sídlit ve vznikajícím Evropském domě, schválila na svém jednání 6. prosince 2016 Rada Libereckého kraje. Od počátku srpna příštího roku tam najde své místo Centrum pro regionální rozvoj České republiky. Právě to je základním pilířem Evropského domu v Libereckém kraji.

Vybudování Evropského domu bylo hlavním smyslem nákupu bývalého areálu Výzkumného ústavu textilních strojů, který stojí v těsném sousedství budovy krajského úřadu. Rekonstrukce objektu začala letos v květnu.  Po jejím dokončení v něm žadatelé najdou na jednom místě všechny poskytovatele evropských dotací.

Do této koncepce formou pronájmu zapadá několik subjektů. Jedním z nejdůležitějších je právě Centrum pro regionální rozvoj České republiky. „Rada kraje s tímto subjektem včera schválila první nájemní smlouvu. Ta je uzavřena od 1. srpna 2017 na 7 let. V této době bude již budova „E“ v areálu krajského úřadu zrekonstruována a může tak plně sloužit potřebám Evropského domu,“ říká Jitka Volfová, statutární náměstkyně hejtmana pro řízení rezortu ekonomiky, správy majetku a informatiky.

Nájemné za kancelářské prostory činí 1.050 Kč/m2/rok.

„Rekonstrukce budovy „E“ probíhá podle schváleného harmonogramu a v současné době se rastrují sádrokartonové příčky a provádějí se vnitřní rozvody všech sítí,“ popisuje Marek Pieter, náměstek hejtmana pro řízení rezortu dopravy, investic a veřejných zakázek.

Vzhledem k tomu, že se jedná o rekonstrukci téměř 100 let staré budovy, kde navíc byla v 70. letech provedena větší stavební úprava, např. přibyly garáže, založení stavby bylo provedeno rovnou na dlažebních kostkách apod., nebylo možné odhalit před zahájením prací všechny nedostatky stavby. V rámci přípravy projektu byl proveden stavebně technický průzkum, ale ani ten nemohl na užívané budově odhalit všechna problémová místa. Po odstranění sádrokartonových podhledů a příček, omítek, podlahových vrstev a kompletní konstrukce podlahy v 1.NP bylo zjištěno, že dochovaná projektová dokumentace z přestavby v 70. letech nezachycuje přesně všechny realizované úpravy, z nichž některé navíc necitlivě zasáhly do původní nosné železobetonové konstrukce.

Byl proto proveden doplňující stavebně technický průzkum, který stanovil rozsah nutné sanace železobetonové konstrukce. U rekonstrukce takto dimenzované stavby je nutné počítat i nepředvídanými vícepracemi, neboť skutečný stav stavby je možné zjistit až po odkrytí všech konstrukcí. Další potřeba víceprací vznikla na základě jednání s budoucím uživatelem objektu - CRR a to na základě jejich požadavků a standardů nutných v rámci využívání prostor k prezentaci a ochranu dat uživatele. Tyto požadavky byly vzneseny již po zahájení stavebních prací, tudíž investor ani projektant neznal tyto požadavky a nemohl je zapracovat do prováděcí dokumentace.

Podrobnosti o změnách lze vyčíst ve veřejně přístupných změnových listech. Změnové listy, ve kterých jsou uvedeny všechny jednotlivé změny závazku, jsou vždy přílohou příslušného dodatku.

Všechny dodatky ke smlouvám jsou uveřejňovány v registru smluv a nad rámec zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek i na profilu zadavatele. Na profilu zadavatele je tedy vždy dostupná kompletní dokumentace k veřejné zakázce.

https://www.tenderarena.cz/profil/zakazka/seznamDokumentu.jsf?id=35815

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky