Koukněte se na Liberec a okolí z výšky. Přijďte na vyhlídku! Od pondělí 5. 5. je otevřena vyhlídka na střeše budovy krajského úřadu, a to každý pracovní den od 8:00 hodin. V pondělí a středu do 16:30, v úterý a čtvrtek do 15:30 a v pátek do 14:00.
Oddělení krizového řízení
Náplň činnosti
Oddělení krizového řízení má dvojí roli. Slouží jako pracoviště krizového řízení podle zákona o krizovém řízení a zároveň zajišťuje státní správu podle určitých zákonů. Jeho hlavní úkoly zahrnují koordinaci přípravy na mimořádné události, organizaci záchranných prací v případě krizových situací a správu havarijních a krizových plánů kraje. Také se podílí na zajištění dodávek a řídí evakuace obyvatel v případě nebezpečí. Další činnosti zahrnují hodnocení projektů žadatelů o dotace a plnění úkolů v oblasti prevence kriminality. Oddělení rovněž administruje některé dotace a registruje smlouvy a objednávky.
Agenda oddělení
- Náplň činnosti oddělení dle organizačního řádu
- Působnost oddělení
- Podpora požární ochrany - dotace
- Strategie podpory požární ochrany
- Krizový fond
- Legislativní rámec
- Výklad pojmů ze zákonů
- Literatura ke stažení
- Požární ochrana - Nařízení Libereckého kraje
- Bezpečnostní rada Libereckého kraje
- Mapové úlohy krizového řízení
- Prevence kriminality
- Archiv OKŘ
- Projekt "Přeshraniční výměna informací o hrozbách PL-CZ" (dotační program Interreg Česko-Polsko 2021-2027)
- Rady občanům "Jak být připraven na mimořádné události?" - projekt "72 hodin"
Kontakty
Ing. Miloslava Volfová
vedoucí oddělení krizového řízení
Kancelář 237
Bc. Linda Ehrenbergerová
odborný zaměstnanec oddělení krizového řízení, dotace z programů 1.2, 1.4 a 1.5
Kancelář 202
Ing. Zuzana Jackulíková
odborný zaměstnanec oddělení krizového řízení
Kancelář 203
Bc. Marie Medunová
odborný zaměstnanec pro HOPKS
Kancelář 202
Kristýna Dočekalová
odborný zaměstnanec oddělení krizového řízení
Kancelář 203
Mgr. Arnošt Svárovský
odborný zaměstnanec pro krizová opatření
Kancelář 241
Ing. Zita Tomášková
odborný zaměstnanec oddělení krizového řízení, dotace z programů 1.1 a 1.3
Kancelář 202
Jiří Faigl
externista
Kancelář 204
Nevíte kam dál?
- Náplň činnosti oddělení dle organizačního řádu
- Působnost oddělení
- Strategie podpory požární ochrany
- Krizový fond
- Legislativní rámec
- Výklad pojmů ze zákonů
- Literatura ke stažení
- Požární ochrana - Nařízení Libereckého kraje
- Bezpečnostní rada Libereckého kraje
- Mapové úlohy krizového řízení
- Prevence kriminality
- Archiv OKŘ
- Projekt "Přeshraniční výměna informací o hrozbách PL-CZ" (dotační program Interreg Česko-Polsko 2021-2027)
- Rady občanům "Jak být připraven na mimořádné události?" - projekt "72 hodin"
- Podpora požární ochrany - dotace
Oddělení krizového řízení
- Náplň činnosti oddělení dle organizačního řádu
- Působnost oddělení
- Podpora požární ochrany - dotace
- Strategie podpory požární ochrany
- Krizový fond
- Legislativní rámec
- Výklad pojmů ze zákonů
- Literatura ke stažení
- Požární ochrana - Nařízení Libereckého kraje
- Bezpečnostní rada Libereckého kraje
- Mapové úlohy krizového řízení
- Prevence kriminality
- Archiv OKŘ
- Projekt "Přeshraniční výměna informací o hrozbách PL-CZ" (dotační program Interreg Česko-Polsko 2021-2027)
- Rady občanům "Jak být připraven na mimořádné události?" - projekt "72 hodin"
Rady občanům "Jak být připraven na mimořádné události?" - projekt "72 hodin"
Česká republika se pravidelně potýká s krizovými situacemi, jako jsou povodně, tornáda, požáry, bouře či výpadky základních služeb. Nedávný výpadek elektřiny na začátku července a povodně v roce 2024 nám připomněly, jak rychle se může běžný život změnit. Nejtěžší bývají pro zasažené rodiny první tři dny – tedy 72 hodin –, kdy může dojít k výpadkům vody, tepla, elektřiny nebo internetu. Je proto zásadní, aby byli občané připraveni a měli doma nouzové zásoby.
K využití odkaz na příručku k projektu „72 hodin":
Příručka :
Příručka "Jak se připravit..." (.pdf, 3 MB, 5. 8. 2025)
Co si připravit... (.pdf, 278 kB, 5. 8. 2025)
HZS ČR zřídil pro dotazy občanů infolinku 950 380 380 (Po–Pá 9–15 h).