Český ráj se v únoru prezentoval na dvou turistických veletrzích
- 25. 02. 2009 00:00
[id:7584|autor:Mgr. Langer Jiří|email:jiri.langer@kraj-lbc.info|telefon:485 226 302|mobil:|aktualizace:]
Marketingové aktivity Sdružení Český ráj jsou nyní směřovány hlavně do propagace regionu před nadcházející turistickou sezonou¨. Začátkem února se zástupce turistického regionu Český zúčastnil 32. ročníku veletrhu Reisen Hamburk a poté výstavy Regiony České republiky 2009 v lysé nad Labem.
Veletrh v Hamburku je nejvýznamnější akci v cestovním ruchu v severním Německu, doplněnou o oblíbenou expozici „Caravaningu“. Na veletrhu se pravidelně představuje na 1000 vystavovatelů z 80 zemí světa, branami každoročně projde kolem 75 tisíc návštěvníků.
Český ráj se v rámci expozice agentury CzechTourism představil pod hlavičkou Libereckého kraje. „Hamburští návštěvníci veletrhu měli zájem především o nabídku aktivní dovolené, zejména o cykloturistiku, tipy na ubytování (hlavně v kempech), chtěli vědět podrobnosti i o zdejších památkách, hradech, zámcích a přírodních atraktivitách našeho regionu,“ uvedla Jitka Stránská za sdružení Český ráj.
Součástí prezentace České republiky byly vedle nabídek ostatních regionů a krajů také vystoupení hudební skupiny Těžká pára a ochutnávky českých a moravských specialit v oblíbené Švejkově restauraci.
Ve dnech 13. – 15. února se v Lysé nad Labem uskutečnila již po deváté společná výstava měst, obcí, mikroregionů a podnikatelů České republiky pod názvem Regiony České republiky 2009. Současně zde také probíhala výstava Stavitel 2009.
Český ráj zde návštěvníci mohli najít u stánku, označeném „Český ráj – Mladoboleslavsko“, který byl součástí prezentace Středočeského kraje.
Největší zájem ze stran návštěvníků veletrhu byl již tradičně o materiály týkající se především cykloturistiky v Českém ráji (mapy, tipy na cyklovýlety ad.). Velký zájem byl také o podrobnější informace o památkách a turistických cílech na Mladoboleslavsku a Mnichovohradišťsku,“ řekla Jitka Stránská s tím, že v průběhu tří výstavních dnů se u společného stánku vystřídali pracovníci Sdružení Český ráj, Infocentra Mladá Boleslav a Městského informačního centra Mnichovo Hradiště
Na výstavě Regiony České republiky 2009 měl Český ráj zastoupení také z řad nositelů značky Regionální produkt Český ráj. Pracovnice Moštovny Lažany zde návštěvníkům podrobně představily známou výrobnu kvalitních ovocných moštů.
Podobně jako v Hamburku se Český ráj představí i ve spolupráci s Královéhradeckým krajem na veletrzích Utazás Budapešť (26. 2. – 1. 3. 2009) a ITB Berlín (11. – 15. 3. 2009).
Z tuzemských veletrhů se Český ráj představí na následujících veletrzích: Infotour Hradec Králové - 13. 3. - 14. 3. 2009, Dovolená a region Ostrava - 13. 3. - 15. 3.