Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Digitální kavárna #6: Učitelé si vyzkoušeli Ohbota a robotické stavebnice VEX IQ 

Mgr. Eva Říhová

krajský RIS3 koordinátor, pracovník Informačního a datového portálu LK

  • 21. 11. 2025 09:10
  • Rozvoj
  • Školství

Sdílet článek

Na Střední průmyslové škole v České Lípě proběhla 13. listopadu další akce z cyklu Digitálních kaváren Agentury regionálního rozvoje a Libereckého kraje. Tentokrát byla zaměřena na praktickou práci s robotickými výukovými pomůckami. Ukázala, jak je smysluplně začlenit do výuky a jak díky nim rozvíjet digitální kompetence, logiku i tvořivost žáků. 

Úvod patřil AI robotické hlavě Ohbot, vybavené osmi servomotory, které umožňují otáčení, mimiku i reakci na vnější podněty. Díky blokovému i textovému programování (např. ve Scratchi nebo Pythonu) lze s jeho pomocí žákům zábavnou formou představit robotiku, umělou inteligenci i základy algoritmizace. 

Hlavní část workshopu vedl Alex Fales, který pedagogům představil stavebnici VEX IQ druhé generace. Zaměřil se na praktické tipy pro školní praxi a během společné stavby vlastního robota ukázal i jednoduché úpravy, které dokážou výrazně zlepšit jeho funkčnost. Právě tyto praktické „vychytávky“ patřily podle účastníků mezi nejpřínosnější momenty celého setkání. 

Workshop potvrdil, že zájem o robotiku ve školách dále roste. Právě setkání z cyklu Digitální kavárna, pořádaná Agenturou regionálního rozvoje ve spolupráci s Libereckým krajem, pomáhají tomu, aby se moderní technologie staly přirozenou součástí školní praxe. 

Podporu tomuto směru poskytuje také Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy a Národní pedagogický institut ČR. Rozvoj polytechnického vzdělávání a digitálních kompetencí je součástí nového RVP, a robotika se proto ve školách stále častěji objevuje v kroužcích, volitelných předmětech i projektových dnech. 

 

Logolink ARR

Sdílet článek

Zpět

Stránka nevybrána

Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky