Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu

Upozornění

Kvůli další etapě oprav bude od čtvrtka 16. do neděle 19. října uzavřen most přes Nisu na krajské parkoviště a ke vstupu do jídelny. Pro přechod řeky po dobu oprav je třeba využít lávku v parku (směrem k iQLANDII).

Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Digitální kavárna ukázala, že robotika může výuku proměnit v dobrodružství 

Mgr. Eva Říhová

krajský RIS3 koordinátor, pracovník Informačního a datového portálu LK

  • 14. 10. 2025 10:56
  • Rozvoj
  • Školství

Sdílet článek

Jak propojit běžnou výuku s moderní technologií, a přitom zachovat hravost i smysl? Odpověď nabídla pedagogům ze základních škol říjnová Digitální kavárna, pořádaná na půdě českolipské Střední průmyslové školy. 

Program, který připravili organizátoři z Agentury regionálního rozvoje (ARR) a Libereckého kraje, se zaměřil především na využití robotických hraček ve výuce. Lektor Alex Fales ukázal, jak s nimi efektivně pracovat v souladu s koncepty STEM, STEAM i STREAM. 

Pedagogové se díky tomu seznámili s celou řadou robotických pomůcek – od Bee-Bota a Blue-Bota, přes Ozoboty a Sphero, až po stavebnice VEX 123 a VEX GO. Zjistili, jaké mají výhody i limity, načerpali do své výuky praktické tipy i vychytávky, které by v návodech nenašli.  

Nejvíce času strávili prací s robotickou stavebnicí VEX 123, na které si mohli sami vyzkoušet různé scénáře a úlohy pro žáky. Velkou pozornost na sebe strhla i robotická hlava OHBOT – mrkající, mluvící a reagující na podněty z okolí. Na místě zaujala hned tři školy, které by ji chtěly zapojit do výuky. 

Celkem se setkání zúčastnilo devět pedagogů z prvního stupně základních škol. Kromě inspirace si odnesli také metodická doporučení a odkazy na zdroje pro začátečníky i pokročilé.  

„Chceme, aby děti nebyly jen uživateli technologií, ale i těmi, kdo se umí ptát proč jim algoritmus nabízí další video s kočkou. Digitální svět se dá milovat nebo nenávidět – ale nejde ho ignorovat, “ říká Edvard Kožušník, statutární náměstek hejtmana Libereckého kraje za resort hospodářského a strategického rozvoje. 

Na závěr byli účastníci pozváni na navazující Digitální kavárnu, která se uskuteční 13. listopadu rovněž na Střední průmyslové škole Česká Lípa. Tentokrát se zaměří na téma Robotické stavebnice a virtuální robotika ve výuce – tvořivost, logika a technologie v jednom. Více informací najdete na 1012plus.cz 

 

Logolink ARR

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky