Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu

Upozornění

Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Grafici, hlaste se. Blíží se soutěž na novou vizuální identitu destinace Northern Bohemia 

Jan Mikulička

odborný zaměstnanec

  • 30. 09. 2025 12:25
  • Cestovní ruch

Sdílet článek

Vyhlášení soutěže na vytvoření nového vizuálního stylu destinace Northern Bohemia připravuje Agentura regionálního rozvoje, sekce Centrála cestovního ruchu Libereckého kraje, ve spolupráci s odbornou organizací Czechdesign. Zájemci z řad grafických designerů mohou svá portfolia zasílat do 13. října 2025 do 14 hodin. Do soutěže bude vyzváno 5 účastníků.

„Pod značkou Northern Bohemia (Sever Čech) nově představujeme nabídku cestovního ruchu Libereckého kraje napříč cílovými skupinami, vysvětluje David Pastva, ředitel Centrály cestovního ruchu Libereckého kraje.

Nová značka umožní vnímat Liberecký kraj jako destinaci, nikoliv jako souhrn jednotlivostí. V myslích návštěvníků by se měl sever Čech objevit jako místo, kam se mohou vracet, objevovat, kde mohou tvořit. Jako destinaci, která nabízí unikátní možnosti aktivit ve všech ročních obdobích díky blízkosti různorodých a výjimečných regionů, která oplývá historií ukrytou v příbězích i živoucí v řemeslech. Vše naleznou na dosah ruky - v ráji na severu.

„Sever pro mne znamená cool klima, adrenalin, outdoor, horské masivy, cyklotrasy a dálkové pěší trasy ve vazbě na zdejší kulturní dědictví. Jednotlivá místa a nabídky budeme provazovat do produktů, které často překračují hranice Libereckého kraje. Naši návštěvníci se tak sami stávají vypravěči krás severu, stejně jako my, dodává Pastva.

„Cílem soutěže je vytvořit značku, která bude propojovat a rámovat všechna tato vyprávění, všechny zásadní příběhy. Vizuální styl, který bude stejně silný a harmonický, jako křehká síla severu. Značku, která bude srozumitelně promlouvat k zahraničním návštěvníkům a bude konkurenceschopná nejen v rámci České republiky, ale také střední Evropy, přibližuje Pastva, před jakým úkolem budou stát oslovení designeři.

Podoba nové vizuální identity destinace Northern Bohemia vzejde z designérské soutěže pořádané Centrálou cestovního ruchu Libereckého kraje. Soutěž proběhne jako uzavřená, jednofázová a neanonymní. Do soutěže bude vyzváno 5 účastníků vybraných na základě posouzení předložených portfolií.

Soutěžní podmínky budou vyzvaným účastníkům zadány ve druhé polovině října 2025, výsledky soutěže budou zveřejněny v prosinci 2025. Všichni účastníci obdrží skicovné ve výši 20.000 korun, autor vítězného návrhu následně získá zakázku na zpracování grafického manuálu a implementaci systému v hodnotě 225.000 korun. Vítěze vybere porota složená z nezávislých odborníků a zástupců Centrály cestovního ruchu Libereckého kraje.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky