Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu

Upozornění

Koukněte se na Liberec a okolí z výšky. Přijďte na vyhlídku! Od pondělí 5. 5. je otevřena vyhlídka na střeše budovy krajského úřadu, a to každý pracovní den od 8:00 hodin. V pondělí a středu do 16:30, v úterý a čtvrtek do 15:30 a v pátek do 14:00.

Dočasně je uzavřen hlavní vstup do budovy krajského úřadu. Ke vstupu slouží boční vchod C, kde se nachází i recepce.

Více informací
Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Hory, co tě obejmou a nepustí. Krkonoše mají novou vizuální identitu

Jan Mikulička

odborný zaměstnanec

  • 27. 05. 2025 09:09
  • Cestovní ruch

Sdílet článek

Do nové éry vstupují Krkonoše, nejvyšší české hory. Destinační společnost Krkonoše představuje novou vizuální identitu značky, která navazuje na jejich silný příběh a zároveň odpovídá nárokům současné doby – z hlediska komunikace i grafické flexibility.

Cílem nové identity je posílit jednotný obraz destinace, který bude dlouhodobě udržitelný a dobře uchopitelný napříč různými komunikačními kanály i cílovými skupinami. Nová značka Krkonoše vznikla jako výsledek designérské soutěže, kterou DMO Krkonoše vyhlásila na začátku letošního roku. Osloveno bylo pět profesionálních studií, která měla za úkol vytvořit návrh nové vizuální koncepce destinace – včetně loga, typografie a grafických prvků, které budou Krkonoše v budoucnu reprezentovat.

Všechny návrhy byly 19. března prezentovány odborné porotě na zámku ve Vrchlabí. Porota byla složená z nezávislých expertů i zástupců vyhlašovatele a po pečlivém zhodnocení vybrala vítěze – studio OBAcreators.

Jejich návrh zaujal nejen grafickým zpracováním a čitelností, ale i modulárním systémem, který umožňuje značce dlouhodobý život a flexibilitu. „Střed logotypu je proměnlivý, což umožňuje reagovat na různá témata, období, události i specifické skupiny návštěvníků. To z něj činí nástroj s výjimečnou variabilitou – a zároveň silnou identitou, která drží pohromadě,” vyzdvihl klady nové identity grafický designér a předseda poroty Lukáš Kijonka.

„Vítězný návrh pracuje s myšlenkou Krkonoš jako hor, které obejmou a nepustí. Kombinuje v sobě ženskou křehkost i mužskou sílu. Je otevřený, ale pevný. Přesně takové chceme Krkonoše představovat: jako krajinu, která má hloubku, tradici i budoucnost,“ říká Alena Cejnarová z DMO Krkonoše, která měla celý proces soutěže na starosti.

Porotu oslovilo také to, jak návrh promyšleně reaguje na současné marketingové potřeby – od využití v online prostoru a video obsahu až po merch, který má potenciál oslovit i mladší generace. Součástí návrhu je i kvalitní základní typografie a udržitelný přístup k práci se značkou v dlouhodobém horizontu.

Změna vizuální identity je novým začátek pro způsob, jak Krkonoše mluví ke svým návštěvníkům, partnerům i obyvatelům. Nový vizuál se postupně promítne do všech materiálů – od webu, brožur a navigace až po kampaně či propagační předměty.

Značku představuje video.

TZ: DMO Krkonoše

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky