Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Integrace středních škol na Frýdlantsku

  • 02. 06. 2003 00:00

Sdílet článek

[id:580|autor:|email:|telefon:|mobil:|aktualizace:]

Tisková zpráva 

Integrace středních škol na Frýdlantsku

Šance pro rozvoj vzdělanosti Libereckého kraje
 

V souladu s Dlouhodobým záměrem rozvoje vzdělávání a výchovně vzdělávací soustavy Libereckého kraje a optimalizací sítě škol Libereckého kraje došlo v  květnu  rozhodnutím zastupitelstva Libereckého kraje ke sloučení celkem 3 středních škol a učilišť ve Frýdlantě a ke sloučení lesnických učilišť Hejnice a Harrachov od 1. července 2003. Tato optimalizační změna se dotýká téměř tisícovky žáků. Sloučení škol ve Frýdlantě, respektive ve Frýdlantském výběžku, je prvním optimalizačním krokem Libereckého kraje společně s Městem Frýdlant.  Ke sloučení došlo také s ohledem na demografický vývoj, poptávku po studijních a učebních oborech ve Frýdlantském výběžku a dále proto, že Liberecký kraj vykazuje dlouhodobě podprůměrnou velikost středoškolských institucí a sloučením škol dochází ke zefektivnění jejich provozu.

 

Dochází ke sloučení tří škol do jedné příspěvkové organizace. Jedná se o Střední zemědělskou školu a Obchodní akademii, Frýdlant, Zámecká 4003, Střední odborné učiliště a Učiliště, Frýdlant, Bělíkova 1387 a Odborné učiliště a Praktickou školu, Frýdlant, Havlíčkova 46. Všechny školy jsou zřizovány Libereckým krajem a po sloučení vznikne škola s novým názvem Střední odborná škola, Střední odborné učiliště, Odborné učiliště, Učiliště a Praktická škola, Frýdlant, Bělíkova1387 s nabídkou širokého spektra studijních a učebních oborů. Projekt optimalizace se zaměřuje také na efektivní využití budov s tím, že teoretická výuka se přesune ze tří stávajících do 2 objektů, praktická výuka ze stávajících šesti do 4 objektů a počet budov domova mládeže by se měl optimalizovat z pěti na 2 objekty.

 

Změny s sebou přinesou optimalizaci a lepší využití aprobovanosti pedagogů. Tímto krokem nedochází k rušení pedagogických pracovních míst, ale pouze k jejich lepšímu využití vzhledem k potřebě zabezpečení provozů škol. Nedotknou se studijní obslužnosti a nabídky pro žáky i dospělé. Spíše naopak by zde mělo dojít ke zkvalitnění výuky, protože vzniká nové konkurenční prostředí, které bude motivovat pedagogy k trvalému rozvoji kvalifikace a odbornosti, otevře se více prostoru ke zlepšování podmínek pro výuku a rozvoj technického zázemí škol. Toto umožní především snížení nákladů na chod školy.

 

Ve Frýdlantě a Hejnicích vznikají dvě nová komplexní vzdělávací centra, která budou schopna zajistit nejen výchovu a vzdělávání žáků ve studijních a učebních oborech, ale v uvolněných kapacitách rozvíjet již realizované programy certifikovaného celoživotního vzdělávání, zahraničních praxí a spolupráce nejen se zeměmi EU. Vzdělávací programy pro úřady práce, veřejnou správu a neziskové organizace, kurzy internetu pro veřejnost, či jiné vzdělávací aktivity tolik potřebné pro rozvoj společnosti právě v období integrace do struktur EU.

 

Školy nejsou odtrženy od reality trhu práce. Díky dlouhodobé spolupráci se samosprávami kraje i obcí, výrobními podniky, Agrární a Hospodářskou komorou, ministerstvy zemědělství a školství, úřady práce a neziskovými organizacemi dokážou velice pružně reagovat na změny podmínek na trhu práce a poskytovat absolventům všech vzdělávacích programů podmínky pro lepší uplatnění v jejich povoláních.

 

Oba nové subjekty mají bohatou zkušenost se vzděláváním žáků i dospělých, jejichž posláním je služba především pro rozvoj venkovského prostředí a právě na ně chce navázat nová tradice těchto vzdělávacích zařízení. 

Liberec, 30. 5. 2003

Odbor školství a mládeže

 

(důvod: reakce na zprávy v tisku)

 

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky