Koukněte se na Liberec a okolí z výšky. Přijďte na vyhlídku! Od pondělí 5. 5. je otevřena vyhlídka na střeše budovy krajského úřadu, a to každý pracovní den od 8:00 hodin. V pondělí a středu do 16:30, v úterý a čtvrtek do 15:30 a v pátek do 14:00.
Katastrofální stav kolejí. Vlaky nabírají zpoždění
- 21. 06. 2012 14:54
SŽDC včera zavedla bez vědomí dopravce ČD a Libereckého kraje pomalé jízdy na významné trati z Liberce do Tanvaldu. Důvodem byl špatný technický stav kolejí jednoznačně způsobený podúdržbou, na který je SŽDC, s.o. od Libereckého kraje dlouhodobě upozorňováno a zatím bezvýsledně požaduje nápravu, která by vedla ke zlepšení situace. Zavedení pomalých jízd je pravděpodobně bezprostřední reakcí SŽDC na úterní vykolejení vlaku Stadler.
Včera v dopoledních hodinách byly bez vědomí dopravce ČD zavedeny za strany SŽDC, s. o. přechodné pomalé jízdy 10 km/h, a to v 9 úsecích trati 036 (548) Liberec - Tanvald - (Szklarska Poreba Górna): v úseku z. Vratislavice n.N. - z. Proseč n.N. v km 5,050 - 5,150, 5,650 - 5,750 a 6,300 - 6,450 v úseku z. Proseč n.N. - žst Jablonec n.N. dolní nádraží v km 8,600 - 8,700, 9,000 - 9,100, 10,200 - 10,300, 10,600 - 10,700 v úseku žst. Jablonec n.N. dolní nádraží – žst. Jablonec n.N. v km 11,300 - 11,400 v úseku z. Jablonecké Paseky - z. Lučany nad Nisou v km 16,800 - 17,400. Další pomalé jízdy jsou zavedeny na trati 038 Raspenava - Bílý Potok p. S. a 039 Frýdlant – Nové Město p. S.
Uvedená rychlostní omezení měla zejména na trati 036 a 039 zásadní dopad na jízdní řády. V tomto režimu nemohou vlaky v žádném případě dodržovat platný jízdní řád a vznikají tak zpoždění v řádu až několika desítek minut, případně jsou některé vlaky zrušeny úplně.
Koordinátor veřejné dopravy KORID LK bude i po zrušení pomalých jízd situaci nadále monitorovat, a pokud nedojde ke stabilizaci jízdního řádu, zahájí Liberecký kraj s dopravcem jednání o zavedení náhradní autobusové dopravy v úseku Liberec – Tanvald a Frýdlant – Jindřichovice p. S.
„Liberecký kraj vyvíjí maximální úsilí pro celkové zlepšení veřejné dopravy ať už železniční, tak autobusové. Díky nečinnosti SŽDC však toto úsilí v řadách případů přichází vniveč. Výborné technické parametry nových vlakových jednotek totiž nemohou být využity tak, jak bychom si představovali a především, jak by to bylo možné, pokud by SŽDC nenechávalo koleje ve stavu odpovídajícímu předminulému století,“ říká Martin Sepp (ČSSD), náměstek hejtmana LK pro dopravu.