Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu

Upozornění

Koukněte se na Liberec a okolí z výšky. Přijďte na vyhlídku! Od pondělí 5. 5. je otevřena vyhlídka na střeše budovy krajského úřadu, a to každý pracovní den od 8:00 hodin. V pondělí a středu do 16:30, v úterý a čtvrtek do 15:30 a v pátek do 14:00.

Dočasně je uzavřen hlavní vstup do budovy krajského úřadu. Ke vstupu slouží boční vchod C, kde se nachází i recepce.

Více informací
Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Koncepce dopravy Libereckého kraje v letech 2009 - 2012

Mgr. Langer Jiří

  • 06. 02. 2009 00:00

Sdílet článek

[id:7483|autor:Mgr. Langer Jiří|email:jiri.langer@kraj-lbc.info|telefon:485 226 302|mobil:|aktualizace:]

Programové prohlášení – resort dopravy

 

Cíle programového prohlášení v oblasti dopravy pro období let 2008 – 2012 jsou členěny na několik zásadních oblastí:

 

1.      Kvalitní dopravní infrastruktura

1.1.   Silniční doprava  jako vlastník silnic II. a III. třídy máme v této oblasti největší zájem o řešení problematiky na krajských silnicích, ovšem současně budeme usilovat o podporu ostatních pozemních komunikací, v souhrnu se bude jednat zejména o:

1.1.1.      Podporu zvyšování bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích: Liberecký kraj se v loňském roce stal signatářem Evropské charty podporující zvyšování bezpečnosti na pozemních komunikacích;

1.1.1.1.důsledné vyhodnocování dopravní nehodovosti na síti pozemních komunikací ve spolupráci s vlastníky, policií, silničními správními úřady a správci povede k technickým a stavebním úpravám v místech, kde opakovaně dochází k dopravním nehodám;

1.1.1.2.zadávání bezpečnostních auditů na silniční stavby;

1.1.2.      O údržbu, opravy  a rekonstrukci krajských silnic. Při plánování rekonstrukcí a zásadních oprav krajských silnic budeme více než doposud spolupracovat se zástupci obcí tak, aby bylo možné spojování investičních záměrů měst (kanalizace, chodníky, plynofikace aj.) a kraje ve větším počtu než dosud;

1.1.3.      Podporu obcí v budování dopravní infrastruktury, která je v jejich vlastnictví (tzn. chodníky, místní komunikace, cyklostezky);

1.1.4.      O zvýšení počtu telematických zařízení na silnicích všech kategorií, zejména v oblastech s velkou koncentrací vozidel (horské rekreační oblasti – Mísečky, Smědava);

1.1.5.      Podporu výstavby a modernizace sítě silnic I. třídy, včetně obchvatů měst a silničních tahů k hraničním přechodům. V tomto volebním období se bude jednat hlavně o linie silnic I/9 (Sosnová – Česká Lípa), I/13 (Liberec – Stráž nad Nisou – Krásná Studánka – Mníšek) a I/16 ;

1.1.6.      Podporu výstavby parkovacích ploch pro zajištění bezpečnostních přestávek pro řidiče těžkých nákladních vozidel;

1.1.7.      Dokončení silničního propojení mezi ČR a SRN prostřednictvím silnic I/35 (Liberec – Hrádek nad Nisou  - st. Hranice) a B 178 (Žitava – Lobau – Bautzen)  - ohledně této situace začneme s polskou stranou intenzivně vyjednávat;

1.1.8.      Aktualizaci dokumentu „Kategorizace silnic II. a III. třídy“, na jehož základě bude připraven dokument nový. Ten stanoví priority krajských silničních staveb formou obchvatů, případně humanizací průtahů měst;

1.1.9.      Vypořádání majetkoprávních úkonů souvisejících s vlastnictvím silnic II. a III. třídy, zejména s fyzickými a právnickými osobami. Důležitým prvkem je majetkoprávní vypořádání s obcemi;

1.1.10.  Vytvoření realizačního plánu Programu rozvoje cyklistické dopravy v LK na období 2009-2013.

1.2.   Železniční doprava – vlastníkem infrastruktury je stát. Liberecký kraj bude usilovat o zvýšení kvality zejména u tratí, které vedou nejosídlenějšími oblastmi kraje:

1.2.1.      Modernizace trati SŽDC089/KBS236 Liberec – Hrádek nad Nisou – polské území – Žitava – Varnsdorf – Rybniště/Seifenesdorf ve spolupráci s Ústeckým krajem a Svobodným státem Sasko;

1.2.2.      Modernizace trati SŽDC036 Liberec – Tanvald – Harrachov v souvislosti s obnovením spojení do Polska, a to ve spolupráci s Dolnoslezským vojvodstvím (projekt již předložen v Operačním programu přeshraniční spolupráce Česká republika-Polsko 2007-2013, tzv. Cíl 3);

1.2.3.      Dále budeme podporovat modernizaci a výstavbu přestupních terminálů veřejné dopravy ve významných dopravních uzlech Libereckého kraje budovaných jednotlivými městy (Turnov, Chrastava, Desná);

1.3.   Letecká doprava - je pro území Libereckého kraje zatím jen doplňkovou funkcí, přestože letecké spojení představuje nejrychlejší způsob přepravy cestujících, zejména v turistické a podnikatelské oblasti. Záměr přestavby a rozšíření letiště Liberec, tak, aby mohlo být používáno pro pravidelnou i nepravidelnou přepravu osob letadly označení 2C o maximální vzletové hmotnosti 25t, bude Liberecký kraj podporovat. Bude jednat se Statutárním městem Libercem o budoucnosti letiště v Liberci, které má jasný nadregionální význam. Liberecký kraj bude podporovat i provoz dalších letišť v kraji.

 

2.      Optimalizovaná dopravní obslužnost celého území  s ohledem na životní prostředí a zajištěné vnější spojení kraje: Sledované vývojové trendy v silniční dopravě ukazují na dlouhodobý nárůst individuální automobilové dopravy, resp. na úbytek používání hromadných dopravních prostředků. S tímto trendem je neodmyslitelně spjato i zvyšování koncentrací škodlivin v ovzduší, kongescí na pozemních komunikacích a hlukové zátěže v závislosti na nárůstu automobilové dopravy. Liberecký kraj bude tedy usilovat především o:

2.1.   Optimalizaci integrovaných dopravních systémů – další propojení více druhů osobní hromadné dopravy (MHD, autobusy, železniční doprava), a to hlavně v oblastech s vysokou hustotou osídlení. Dále bude zachováno nebo případně rozšířeno dopravní spojení oblastí hospodářsky slabých a hůře dopravně dostupných. Cílem je zlepšení obslužnosti území a kvality dopravy;

2.2.   Institucionální zabezpečení, organizační, provozní, technické a finanční zajištění integrovaného dopravního systému (IDOL);

2.3.   Optimalizaci jízdních řádů zaváděním taktové dopravy a důslednou koordinaci jízdních řádů železniční a autobusové linkové dopravy;

2.4.   Instalaci moderních informačních systémů pro cestující;

2.5.   Obnovu vozového parku s důrazem na přepravu handicapovaných skupin obyvatel a na životní prostředí;

2.6.   Spolupráci s Ústeckým krajem a německým účelovým sdružením ZVON při zadávání zakázky na železničního dopravce na trati SŽDC089/KBS236 Liberec- Hrádek n. Nisou – polské území – Žitava – Varnsdorf – Rybniště/Seifenesdorf;

2.7.   Spolupráci s MD ČR, Ústeckým krajem, Královéhradeckým krajem a Středočeským krajem při zadávání zakázek na železniční dopravce na tratích, které jsou provozovány v LK.

 

3.      Stabilizace budoucího koridoru rychlostní silnice R 35 v úseku Ohrazenice – Úlibice, a s tím spojená i zdokonalená komunikace s dotčenými subjekty. Liberecký kraj též provede aktualizaci koncepce rozvoje všech druhů dopravy v  kraji včetně posouzení stavu, vytyčení slabých a kritických míst. Na základě zjištěného stanoví priority naléhavosti řešení. Zasadíme se o to, aby tyto poznatky a výstupy byly promítnuty do rozvojových záměrů kraje a do příslušných územních plánů.

 

4.      Bezpečnost silničního provozu bude jednou z největších priorit v oblasti lidského činitele a pozemní komunikace. Oblast lidského činitele bude zahrnovat:

4.1.   Spolupráci s odbornými partnery (policie, školy, MD), s obcemi a se zahraničními partnery v rámci aktivit „The European Road Safety Charter“;

4.1.1.      společné organizování různých aktivit (kampaně, semináře, soutěže);

4.1.2.      realizace společných projektů s podporou financí EU zaměřené na konkrétní skupiny (mladé řidiče, pedagogy, další podpora veřejné dopravy);

4.2.   Podporu dopravní výchovy ve všech stupních škol;

4.2.1.      aktivní zapojení škol;

4.2.2.      kvalitní pomůcky, výchovné programy;

4.3.   Podporu provozu dětských dopravních hřišť.

 

Náměstek hejtmana Martin Sepp, pověřený vedením resortu dopravy LK

 

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky