Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Kraj hodnotí stav a rozvoj vzdělávací soustavy za uplynulý školní rok

Mgr. Filip Trdla

tiskový mluvčí kraje a krajského úřadu

  • 13. 03. 2019 00:00
  • Školství

Sdílet článek

Počet žáků ve školách se v našem regionu zvyšuje a mírně ubývá pedagogů. I to vyplývá z výroční zprávy o rozvoji vzdělávací soustavy za školní rok 2017/2018, se kterou se včera seznámili krajští radní.

„Výroční zpráva je pro nás měřítkem pro to, jakým způsobem se ubírají školy a školská zařízení. Různé statistiky můžeme využít do budoucna,“ uvedl Petr Tulpa, náměstek hejtmana pro resort školství, mládeže, tělovýchovy, sportu a zaměstnanosti.

Na konci srpna 2018 bylo evidováno v kraji celkem 348 příspěvkových organizací zřizovaných obcemi, Libereckým krajem, ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy a dalšími soukromými zřizovateli.

Za poslední roky lze z výročních zpráv vysledovat zvyšující se počet žáků ve školách. V posledních pěti letech sledujeme tento trend zejména v základních školách. V rámci celého kraje přibylo v běžných základních školách 32 tříd a 812 žáků. Nejvíce pak na Liberecku, a to celkem o 19 tříd a 383 žáků.

Podíl gymnaziálního vzdělávání je v kraji nízký. Na středních školách se příznivý demografický vývoj projeví v příštích letech. Vloni se v nich vzdělávalo celkem 15.462 žáků, což bylo o 237 žáků méně než ve školním roce 2016/2017.

Legislativní změny se dotkly vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Pozitivní v tomto směru je stoupající tendence individuálně integrovaných žáků v běžných školách a pokles dětí a žáků ve speciálních třídách. Celkově však počet žáků se speciálně vzdělávacími potřebami meziročně stoupl o 1.415 žáků.

Nejen to klade nároky na pracovníky ve školství. I přes meziroční snížení podílu učitelů bez kvalifikace z 5,81 % na 5,22 % přetrvává v určitých oborech a aprobacích nedostatek pedagogických pracovníků.

Youtube video

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky