Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Kraj školil starosty a úředníky obcí o nových registrech

Mgr. Langer Jiří

  • 18. 06. 2012 16:48

Sdílet článek

 

Krajský úřad LK dnes 18. června v multimediálním sále KÚ LK v Liberci uspořádal poradu se starosty a úředníky obcí LK k přípravě spuštění registrů veřejné správy. Ty odstartují 1. 7. 2012.

Semináře se zúčastnilo přes 120 zástupců samospráv.  

Základní registry budou celkem čtyři: Registr obyvatel - ROB
- obsahující základní údaje o občanech a cizincích s povolením k pobytu, mezi tyto údaje patří: jméno a příjmení, datum a místo narození a úmrtí a státní občanství

  • Registr práv a povinností - RPP
    - obsahující referenční údaje o působnosti orgánů veřejné moci, mj. oprávnění k přístupu do k jednotlivým údajům, informace o změnách provedených v těchto údajích apod.
    - slouží jako garance bezpečné správy dat občanů a subjektů vedených v jednotlivých registrech
  • Registr osob - ROS
    -obsahující údaje o právnických osobách, podnikajících fyzických osobách, orgánech veřejné moci i o nekomerčních subjektech, jako jsou občanská sdružení a církve
  • Registr územní identifikace, adres a nemovitostí – RUIAN

Starostové obdrželi aktuální informace ke stavu příprav.  Setkání se zúčastnili  PhDr. Robert Ledvinka, vrchní ředitel sekce pro eGovernment MV ČR,- Mgr. René Havlík, ředitel KÚ LK, JUDr. Jiří Němec – vedoucí správního odboru, Mgr. Zuzana Strnadová – právní odbor,  a Ing. Pavel Tvrzník, vedoucí odboru informatiky.

„Krajský úřad má, tak jako ve všech dalších agendách výkonu přenesené působnosti státní správy zájem o kvalitní fungování registrů nejen na krajském úřadě, ale na všech 215 obcích LK. Již půl roku na krajském úřadě funguje mnou jmenovaná pracovní skupina k problematice registrů,“ uvedl René Havlík s tím, že při zavádění registrů bude krajský úřad obecním úřadům i nadále metodicky pomáhat.  

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky