Koukněte se na Liberec a okolí z výšky. Přijďte na vyhlídku! Od pondělí 5. 5. je otevřena vyhlídka na střeše budovy krajského úřadu, a to každý pracovní den od 8:00 hodin. V pondělí a středu do 16:30, v úterý a čtvrtek do 15:30 a v pátek do 14:00.
Kraj uzavřel smlouvu o partnerství s North Bohemia Convention Bureau
- 05. 05. 2010 13:30
Liberecký kraj uzavřel smlouvu na podporu kongresové turistiky s North Bohemia Convention Bureau o.p.s. a vstoupil do této společnosti jako partner.
„Partnerství spočívá zejména ve vzájemné marketingové propagaci obou subjektů,“ uvedla náměstkyně hejtmana.
V návaznosti na celostátní projekt agentury cestovního ruchu CzechTourism, jehož cílem je jednotně propagovat Českou republiku jako místo vhodné pro pořádání kongresů, byla v Libereckém kraji k 1. 1. 2010 založena regionální North Bohemia Convention Bureau, o.p.s. Činnost této obecně prospěšné společnosti je zaměřena na rozvoj kongresové turistiky na území celého Libereckého kraje a propagaci regionu v tuzemsku i zahraničí jako vhodné destinace pro konání konferenčních a incentivních akcí. Snahou je přilákat co nejvíce těchto akcí, a tím zvýšit ekonomický přínos v oblasti služeb a cestovního ruchu Libereckého kraje. Podstata činnosti je nevýdělečná.
Pořádání konferencí, kongresů a seminářů je podle náměstkyně ekonomicky výhodné a efektivní. Účastníci kongresů a konferencí jsou pro podnikatele v cestovním ruchu lukrativní hosté, utrácejí vyšší finanční obnosy než běžní turisté, bydlí v hotelích vyšších kategorií a jsou velmi dobrými nositeli referenčních informací.
„Do projektu North Bohemia Convention Bureau jsou a budou postupně zapojena jak ubytovací a stravovací zařízení, tak i např. lázně a zdravotnická zařízení, dopravci, překladatelé či tlumočníci, ale třeba i provozovatelé různých volnočasových aktivit. Rozvoj a podpora kongresové turistiky by tedy měly být přínosné pro několik oblastí ekonomiky Libereckého kraje,“ vysvětlila Lidie Vajnerová s tím, že bude přínosné zaměřit se na rozvoj kongresové turistiky, protože Liberecký kraj může prostřednictvím svých marketingových aktivit tento segment cestovního ruchu podpořit.