Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Krajská tripartita projednala stav zaměstnanosti i zajištění dopravní obslužnosti

Daníčková Blanka

tiskový mluvčí

  • 03. 05. 2016 17:05

Sdílet článek

Ke svému šestému jednání se v pondělí 2. května 2016 sešla Rada hospodářské a sociální dohody Libereckého kraje, tzv. krajská tripartita, jejímž předsedou je hejtman Martin Půta. Kromě situace na trhu práce a projekce vývoje obyvatel kraje do roku 2050 se zabývala i postupem při zajištění dopravní obslužnosti.

Na úvod jednání zastupující ředitelka Úřadu práce ČR - krajské pobočky v Liberci Elena Čermáková seznámila tripartitu s aktuálními údaji o míře nezaměstnanosti v Libereckém kraji, která ke konci března činila 6,2 %. Z bývalých okresů je na tom nejlépe Česká Lípa, kde míra nezaměstnanosti klesla až na 5,2 % a připadá zde pouze 2,3 uchazeče na 1 volné místo. Na druhé straně přetrvává velký nedostatek v některých technických a řemeslných profesích. Například firma Johnson Controls na Českolipsku nabízí volná místa až 600 šičkám.

Ředitelka Krajské správy Českého statistického úřadu v Liberci Dagmar Dvořáková představila Projekci vývoje obyvatel v kraji do roku 2050. Ta předpokládá, že počet obyvatel kraje bude vlivem stárnutí populace a nízké porodnosti klesat z nynějších 439 tisíc až na projektovanou hodnotu 419 tisíc v roce 2050. Zásadně se přitom zvýší podíl obyvatel starších 65 let z nynějších 17,6 % na 30,8 %. Tyto demografické změny se značně negativně projeví zejména na trhu práce.

Tripartita měla dále na programu jednání informaci o postupu kraje při zajištění dopravní obslužnosti a vývoji jednání v této věci. Hejtman informoval o opakovaných jednáních se zástupci dopravců, Odborového svazu dopravy a KORID LK, která se uskutečnila v březnu a dubnu a předložil písemný materiál, která obdrželi všichni členové Zastupitelstva LK na jeho posledním zasedání 26. 4. 2016. V diskuzi zazněly dotazy na očekávaný průběh desetileté veřejné zakázky, která je posuzována ÚOHS a ke způsobu zajištění dopravní obslužnosti vypsáním další přechodné zakázky. Na návrh hejtmana poté tripartita schválila doporučení, aby v souladu s vydaným doporučením ministerstva pro místní rozvoj kritérium minimální mzdy řidičů (včetně způsobu valorizace) bylo součástí zadávacích podmínek připravované veřejné zakázky „Zajištění dopravní obslužnosti Libereckého kraje veřejnou linkovou osobní dopravou pro přechodné období - oblasti Sever, Východ, Západ“.

„Budeme hledat takové řešení, které zajistí pro obyvatele kraje kvalitní autobusovou dopravu. Kvalitní musí být nejen autobusy, ale i řidiči. Část z nich dopravce kvůli mzdovým podmínkám opouští a využívá lepší nabídky na trhu práce, například v automobilovém průmyslu. S odboráři autobusového svazu dopravy v rámci sociálního dialogu dlouhodobě vyjednáváme,“ uvedl předseda tripartity, hejtman Martin Půta.

 

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky