Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu

Upozornění

SVÍTÍME ORANŽOVĚ, PROTOŽE JE MEZINÁRODNÍ DEN PROTI NÁSILÍ NA ŽENÁCH –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ ORANGE THE WORLD | 25. 11. –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ 10. 12. 2024

Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Krajské protikorupční pracoviště opět mystifikuje veřejnost

Bc. Dědková Markéta

tisková mluvčí kraje a krajského úřadu

  • 04. 08. 2015 14:33
  • Doprava

Sdílet článek

Další zkreslené informace týkajících se veřejných zakázek na dopravní obslužnost v Libereckém kraji zveřejnilo minulý týden Krajské protikorupční pracoviště (KPKP). Organizace (součást Čmeláku, jež zřizuje náměstek primátora a krajský zastupitel Jan Korytář) veřejnost opakovaně klame i přesto, že Liberecký kraj a krajský koordinátor veřejné dopravy společnost KORID LK, spol. s r.o. jí průběžně poskytují aktuální informace o průběhu veřejné zakázky i o stavu dopravní obslužnosti v kraji.

Příkladem zkreslování KPKP je například částka 4,1 mld. Kč., kterou by kraj měl uhradit za autobusovou dopravní obslužnost za období 10 let. Od této sumy je ale potřeba odečíst 1,7 mld. Kč, což je odhad tržeb od cestujících. To znamená, že přibližná částka, jíž kraj zaplatí je 2,4 mld. Kč.

KPKP opakovaně a záměrně mystifikuje občany srovnáním nabídek u dvou zakázek – zajištění dopravní obslužnosti na deset let a přechodné zabezpečení na dva roky.

Liberecký kraj prostřednictvím koordinátora veřejné dopravy KORID LK neustále veřejnosti i krajským zastupitelům vysvětluje jejich rozdíly. Z nich je naprosto patrné, že nelze srovnávat ceny za jeden kilometr u dvou naprosto odlišných zakázek. Bohužel KPKP nikde neuvádí, že v letošním roce se v kraji jezdí na kilometr o 2,5 až 3 Kč levněji než v předchozích letech.

Zarážející je i tvrzení KPKP vydané v tiskové zprávě dne 29. července 2015, že v současné době jezdí dopravci bez veřejné soutěže. „Odborníci“ v KPKP neznají ani základní typy řízení dle zákona
o zadávání veřejných zakázek. KPKP uvádí, že kraj formou jednacího řízení bez uveřejnění nemohl v rámci přechodného stavu (tzv. dvouletá zakázka) postupovat. Vědomě se už ale nezmiňuje o tom, že Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), sice zatím nepravomocně, rozhodl, že Liberecký kraj postupoval v rámci veřejné zakázky na přechodné období v souladu se zákony.

ÚOHS délku přezkoumání zdůvodňuje složitostí zakázky. Liberecký kraj zašle předsedovi ÚOHS dotaz k rozhodnutí o podaném rozkladu. Ve věci termínu vydání rozhodnutí Liberecký kraj, osobně za účasti radního pověřeného řízením resortu dopravy Vladimíra Mastníka, jednal s předsedou ÚOHS již na podzim roku 2014. „Na základě tohoto jednání mělo být rozhodnutí vydáno nejpozději do konce ledna letošního roku. Zastáváme názor, že podání žaloby na nečinnost na správní orgán je kontraproduktivní. Lze jen těžko říct, zda by to vedlo k rychlejšímu rozhodnutí,“ říká radní Vladimír Mastník.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky