Liberecký kraj láká na zajímavá místa online, chce se představit i na Tik Toku
- 08. 02. 2022 15:06
- Cestovní ruch
- Rozvoj
Výraznými proměnami prošla za uplynulé dva roky oblast cestovního ruchu. Zájemci o dovolené si již nekupují své pobyty s výrazným předstihem, naopak čekají do poslední chvíle. Víkendové pobyty si rezervují často až ve čtvrtek, a to i s ohledem na počasí či aktuální vládní opatření.
„Bohužel se v přístupu návštěvníků odráží stav, kdy nemohou dlouho dopředu plánovat, kdy se nemohou spolehnout na to, že odjedou na víkend či dovolenou v domluveném či rezervovaném a zaplaceném termínu. Je to velký problém pro poskytovatele služeb v cestovním ruchu,“ uvedla Květa Vinklátová, náměstkyně hejtman pro kulturu, památkovou péči a cestovní ruch.
Změnily se též formáty propagace; přechází se do online forem. Důležitou roli hrají sociální sítě a také influencer marketing. Liberecký kraj se proto přeorientoval z klasických forem prezentace na moderní způsoby. Pro rok 2022 se chystá řada komunikačních kampaní na online platformách, které se budou zaměřovat na zahraniční trhy: Německo, Polsko a země Beneluxu.
Tématem číslo jedna pro zahraničí je Křišťálové údolí, které se letos pomyslně otevře celému světu – velkou novinkou bude speciální letní akce nazvaná Crystal Valley Week. Pokračovat bude také projekt Skryté skvosty, který představuje méně známá místa kraje.
Další téma reaguje na silnou poptávku z německy mluvících zemí po putování po železnici – propagace se dočkají takzvané Železniční skvosty, zajímavá místa, k nimž lze dojet vlakem. Nebude chybět představení turistické Hřebenovky, osvěta na témata jak se chovat v přírodě či jakou obuv na hory a propagace českých hor a historických témat.
Propagaci turistických zajímavostí spravuje v rámci Krajského úřadu Libereckého kraje oddělení cestovního ruchu. To chystá také řadu novinek. „Bude spolupracovat s úspěšnými videotvůrci Honest Guide/Kluci z Prahy, a to na videích v Lužických horách a Máchově kraji. V průběhu jara představí ambasadory Regionu Liberec a také jako první kraj v České republice spustí profil na sociální síti Tik Tok,“ přiblížila Květa Vinklátová.
Se zájmem se setkávají rovněž témata jednotlivých turistických regionů. Jizerské hory se v letošním roce zaměří na technické památky a významné osobnosti. Lužické hory posilují stěžejní téma sklářství, které plynule navazuje na fenomén pivovarnictví, protože pivo patří do skla. V Českém ráji hraje prim osobnost vévody Albrechta z Valdštejna, Máchův kraj představuje deset svých nejzajímavějších míst a láká gurmány. Nejvyšší české hory – Krkonoše – mají témat širokou paletu: od zážitkových jízd na Pojizerském Pacifiku přes putování po Krkonošské pivní stezce až po Pohádkové Krkonoše.