Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Liberecký kraj láká na zajímavá místa online, chce se představit i na Tik Toku

Jan Mikulička

odborný zaměstnanec vztahů s veřejností

  • 08. 02. 2022 15:06
  • Cestovní ruch
  • Rozvoj

Sdílet článek

Výraznými proměnami prošla za uplynulé dva roky oblast cestovního ruchu. Zájemci o dovolené si již nekupují své pobyty s výrazným předstihem, naopak čekají do poslední chvíle. Víkendové pobyty si rezervují často až ve čtvrtek, a to i s ohledem na počasí či aktuální vládní opatření.

„Bohužel se v přístupu návštěvníků odráží stav, kdy nemohou dlouho dopředu plánovat, kdy se nemohou spolehnout na to, že odjedou na víkend či dovolenou v domluveném či rezervovaném a zaplaceném termínu. Je to velký problém pro poskytovatele služeb v cestovním ruchu,“ uvedla Květa Vinklátová, náměstkyně hejtman pro kulturu, památkovou péči a cestovní ruch.

Změnily se též formáty propagace; přechází se do online forem. Důležitou roli hrají sociální sítě a také influencer marketing. Liberecký kraj se proto přeorientoval z klasických forem prezentace na moderní způsoby. Pro rok 2022 se chystá řada komunikačních kampaní na online platformách, které se budou zaměřovat na zahraniční trhy: Německo, Polsko a země Beneluxu.

Tématem číslo jedna pro zahraničí je Křišťálové údolí, které se letos pomyslně otevře celému světu – velkou novinkou bude speciální letní akce nazvaná Crystal Valley Week. Pokračovat bude také projekt Skryté skvosty, který představuje méně známá místa kraje.

Další téma reaguje na silnou poptávku z německy mluvících zemí po putování po železnici – propagace se dočkají takzvané Železniční skvosty, zajímavá místa, k nimž lze dojet vlakem. Nebude chybět představení turistické Hřebenovky, osvěta na témata jak se chovat v přírodě či jakou obuv na hory a propagace českých hor a historických témat.

Propagaci turistických zajímavostí spravuje v rámci Krajského úřadu Libereckého kraje oddělení cestovního ruchu. To chystá také řadu novinek. „Bude spolupracovat s úspěšnými videotvůrci Honest Guide/Kluci z Prahy, a to na videích v Lužických horách a Máchově kraji. V průběhu jara představí ambasadory Regionu Liberec a také jako první kraj v České republice spustí profil na sociální síti Tik Tok,“ přiblížila Květa Vinklátová.

Se zájmem se setkávají rovněž témata jednotlivých turistických regionů. Jizerské hory se v letošním roce zaměří na technické památky a významné osobnosti. Lužické hory posilují stěžejní téma sklářství, které plynule navazuje na fenomén pivovarnictví, protože pivo patří do skla. V Českém ráji hraje prim osobnost vévody Albrechta z Valdštejna, Máchův kraj představuje deset svých nejzajímavějších míst a láká gurmány. Nejvyšší české hory – Krkonoše – mají témat širokou paletu: od zážitkových jízd na Pojizerském Pacifiku přes putování po Krkonošské pivní stezce až po Pohádkové Krkonoše.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky