Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu

Upozornění

Koukněte se na Liberec a okolí z výšky. Přijďte na vyhlídku! Od pondělí 5. 5. je otevřena vyhlídka na střeše budovy krajského úřadu, a to každý pracovní den od 8:00 hodin. V pondělí a středu do 16:30, v úterý a čtvrtek do 15:30 a v pátek do 14:00.

Dočasně je uzavřen hlavní vstup do budovy krajského úřadu. Ke vstupu slouží boční vchod C, kde se nachází i recepce.

Více informací
Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Na odboru sociálních věcí vzniknou od července tři nová pracovní místa

Bc. Dědková Markéta

tisková mluvčí kraje a krajského úřadu

  • 17. 06. 2015 10:44

Sdílet článek

Rada Libereckého kraje také projednala zřízení 3 nových pracovních pozic na odboru sociálních věcí Krajského úřadu Libereckého kraje. Jejich pracovní náplní bude zajistit výkon agendy související s přechodem financování dotačních řízení na poskytování sociálních služeb z Ministerstva práce a sociálních věcí na kraje.

Ministerstvo se zprostilo výkonu správní činnosti a ponechalo si koordinační funkci a metodickou práci směrem ke krajům. Na kraje tak přešla veškerá správní agenda, která sebou nese nárůst nároků na součinnost při plánování sociálních služeb na území kraje. Hlavním dopadem přechodu financování je vyšší míra odpovědnosti za realizaci dotačního řízení. Nárůst činností spočívá ve vyhlašování výzev, hodnocení žádostí, provádění finančních kontrol, výplatě dotací, vedení agendy k jednotlivým službám (včetně sledování veškerých finančních zdrojů služeb) a kontroly vykazování dat o poskytovaných sociálních službách. Jen provádění finančních kontrol v souvislosti s přidělenými prostředky na financování sociálních služeb se v roce 2015 týká objemu ve výši přes 313 mil. Kč, který je rozdělen mezi více než 200 registrovaných poskytovatelů sociálních služeb.

Nové pracovní pozice jsou zřízeny na dobu neurčitou. Vzhledem k tomu, že stát přechod výkonu výše uvedených činností na kraje dosud nezohlednil ve výši příspěvku na výkon přenesené působnosti, budou platové náklady plně hrazeny z rozpočtu krajského úřadu. Roční platové náklady jsou odhadovány ve výši 1.500.000 Kč, a to včetně odvodů zaměstnavatele na sociální a zdravotní pojištění. V roce 2015 bude rozpočet navýšen pouze o poměrnou část, a to s ohledem na zřízení pracovních pozic od 1. 7. 2015. Navýšen tedy bude o částku 750.000 Kč.

Příspěvek státu na výkon přenesené působnosti
pro rok 2015 – 61 072,0 tis. Kč
pro rok 2014 – 61 072,0 tis. Kč
pro rok 2013 – 60 887,0 tis. Kč
pro rok 2012 – 60 887,0 tis. Kč
pro rok 2011 – 62 875,0 tis. Kč
pro rok 2010 – 68 799,0 tis. Kč

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky