Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

NadoTECH – kampaň, která oživuje řemesla

Mgr. Langer Jiří

  • 25. 04. 2012 14:59
  • Rozvoj

Sdílet článek

 

Bude mít liberecký region v budoucnu dostatek řemeslníků nebo se z nich stane ještě nedostatkovější zboží než v současnosti? Nevymřou v příštích letech dokonce některá řemesla? Na základě všeobecného poklesu zájmu o tradiční profese nyní inicioval resort školství Libereckého kraje projekt s názvem NadoTECH. Kampaň popularizující technické obory startuje 26. dubna a až do listopadu letošního roku bude motivovat žáky základních škol k jejich studiu.

 

Po projektu TechYES v minulých letech a zavedení stipendijního programu pro vybrané tříleté učební obory v roce 2010 je to další významná aktivita, kterou se snaží Liberecký kraj odvrátit klesající trend v zájmu o řemesla.

 

„Liberecký kraj je průmyslovým regionem a průmysl, ve kterém se vytvářejí hodnoty, potřebuje kvalifikované lidi. Možná by se mnozí divili, jak si třeba Švýcaři nebo Němci výchovu řemeslníků hlídají. Dobře vědí, proč to dělají a my je musíme následovat. Právě nedostatek řemeslníků
a technicky vzdělaných odborníků začíná být jedním z limitujících faktorů rozvoje průmyslových podniků v Libereckém kraji i v České republice. Především proto jsme se rozhodli oživit zájem
o technické profese v našem regionu netradičním projektem
,“ vysvětluje Radek Cikl (ČSSD), náměstek hejtmana Libereckého kraje pro resort školství.

 

Do kampaně NadoTECH se zapojí devět vybraných středních odborných škol v sedmi městech regionu – v České Lípě, Frýdlantu, Jablonci nad Nisou, Liberci, Novém Boru, Semilech a Turnově, zapojených do stipendijního programu Libereckého kraje. Ty se postupně detailně představí žákům základních škol, uvažujícím po letošních prázdninách o svém budoucím povolání.

 

ZÁJEMCE PŘIVEZOU AUTOBUSY

 

Kampaň NadoTECH, která bezprostředně navazuje na stipendijní program Libereckého kraje, kromě osvědčených forem, jako jsou třeba Dny otevřených dveří ve školách, exkurze, besedy a spolupráce s regionálními zaměstnavateli, působí na žáky mnohem širším a vzájemně propojeným spektrem marketingových, soutěžních, zábavních i komunikačních nástrojů. Součástí programu jsou roadshow v centrech měst, spolupráce s iQ parkem, výměna informací prostřednictvím vlastních webových stránek či Facebooku. Projekt dbá i na mediální zviditelnění aktivit - každá ze zúčastněných škol obdrží speciální noviny NadoTECH info se svým profilem, jenž jí poslouží k další prezentaci.

 

„Organizátoři budou přivážet zájemce v určený den do konkrétní střední školy autobusy. Už nyní víme, že zájem základních škol je velký, ale vzhledem k omezené kapacitě prostor můžeme garantovat vždy účast 100 – 150 žáků. Vynasnažíme se však postupně uspokojit všechny, kdo se přihlásili.“ říká Jiřina Princová, vedoucí Odboru školství KÚ LK.

 

Součástí kampaně NadoTECH jsou také atraktivní soutěže. Fotografická soutěž je určena žákům 7. – 9. tříd základních škol, kteří mohou přihlásit své snímky s podtextem Řemesla kolem mne. Na studenty středních škol se zaměřila videosoutěž, v níž je úkolem dvoučlenných týmů natočit originální dvouminutový medailonek o vlastní škole a představit ji svým mladším kolegům. Termín obou soutěží vyprší 10. června. Tři nejlepší fotografie i medailonky vyhodnotí porota složená ze zástupců resortu školství Libereckého kraje, odborníků a organizátorů kampaně. Ceny představuje atraktivní elektrotechnika v podobě videokamer a dalšího příslušenství k počítačům.

 

JABLONECKÁ PREMIÉRA 26. DUBNA VE ZNAMENÍ SKLA

 

Kampaň NadoTECH zahájí první akcí ve čtvrtek 26. dubna ve Střední škole řemesel a služeb v Jablonci nad Nisou. Premiéra nechá vyniknout především sklářskému umění. Žáci
z přihlášených základních škol totiž navštíví dílny školy v Železném Brodě, kde si sami vyzkoušejí foukání skla. Program začne v 9 hodin na náměstí 3. května slavnostním zahájením za účasti zástupců resortu školství Libereckého kraje a vedení školy.

 

„Na odpolední zábavnou a vědomostní část se žáci přesunou do Jablonce nad Nisou, kde program pokračuje od 12 hodin na Mírovém náměstí. Během roadshow, zpřístupněné i veřejnosti, se zapojí do soutěží s tématikou sklářského oboru, jako jsou zdobení výrobků ze skla, tvorba skleněné mozaiky, navlékání korálků nebo sklářská štafeta. Na nejúspěšnější tvůrce čekají zajímavé ceny. Doplňkovou soutěží se stane míchání koktejlů, které prezentuje další z vyučovaných oborů na Střední škole řemesel a služeb: kuchař-číšník. Součástí zajímavého programu bude rovněž vědomostní hra Hej ty, víš to?! a milovníci hlavolamů si nenechají ujít stan iQ parku,“ upřesňuje Ing. Vanda Šulcová, koordinátorka projektu.

 

TERMÍNY VE DVOU ETAPÁCH

 

Termíny Dnů otevřených dveří a následných roadshow jsou v první etapě kampaně NadoTECH následující: 26. 4. Jablonec nad Nisou – Střední škola řemesel a služeb, 10. 5. Nový Bor – Vyšší odborná škola sklářská a Střední škola, 23. 5. Liberec – Střední škola strojní, dopravní a stavební, 4. 6. Frýdlant – Střední škola hospodářská a lesnická, 14. 6. Semily – Integrovaná střední škola.

 

Další střední školy se zapojí do projektu v podzimní etapě hned po letních prázdninách:

Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Česká Lípa,

Střední průmyslová škola technická Jablonec nad Nisou,

Střední odborná škola a Gymnázium Liberec,

Obchodní akademie, Hotelová škola a Střední odborná škola Turnov.

 

Více informací na www.nadotech.cz.

 

Kontakt pro bližší informace:

Eva Hromádková

manažerka kampaně NadoTECH

777 923 402

info@nadotech.cz

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky