Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Náměstek hejtmana LK Martin Sepp pokřtil druhou historickou tramvaj

Mgr. Langer Jiří

  • 28. 10. 2011 18:30

Sdílet článek

 

Náměstek hejtmana LK  pro dopravu Martin Sepp (ČSSD)  dnes pokřtil po Boveře druhou historickou libereckou tramvaj – tentokrát typu 6MT č.117 z roku 1953. Vůz byl představen veřejnosti v den státního svátku na odstavných kolejích terminálu MHD ve Fügnerově ulici v Liberci.

„Jsem rád , že v den státního svátku si připomínáme českou historii i těmito technickými unikátyTím, že tramvaj jezdila jak v Jablonci, tak i v Liberci, nejvíce přitom jezdila na meziměstské trati, a vyrobena byla v České Lípě, je zajímavá pro celý Liberecký kraj,“ řekl náměstek hejtmana a připomněl,že rekonstrukce stála za 10 let členy libereckého Boveraclubu 15 tisíc odpracovaných hodin.

Historická tramvaj typu 6MT pochází z roku1953, kdy byla vyrobena ve vagónce Tatra v České Lípě a spolu s dalšími osmi dodána do tehdejšího tramvajového provozu v Jablonci n. N., resp. jablonecké provozovny tehdy existujícího společného Dopravního komunálního podniku měst Liberce a Jablonce n. N. (společný pro obě města v letech 1949-1960, pak došlo k rozdělení).

„Byla určena především pro tehdy dokončovanou meziměstskou tramvajovou trať z Jablonce n. N. do Liberce, na které 1.1.1955 zahajovala provoz. Později byla předána do Liberce (1957), kde sloužila až do svého vyřazení z osobního provozu v roce 1972. Z pohledu svého původu a působení je tak velmi cenná a unikátní pro historii dopravy v Libereckém kraji,“ shrnul za Boveraklub Tomáš Krebs.

 V roce 2001 byla proto dlouhodobě zapůjčena z Technickéhomuzea v Brně, kam se dostala v roce 1979, a po víceleté náročné renovaci a získání příslušných povolení nyní dochází k jejímu zprovoznění pro historické a zvláštní jízdy (renovace byla z větší části brigádnicky zajištěna občanským sdružením Boveraclub za spolupráce s DPMLJ, a.s.

„Dokončením rekonstrukce motorového vozu 6MT ev.č. 117 naše aktivity nekončí, ba naopak. V závěru roku 2009 byl od Technického muzea v Brně dlouhodobě zapůjčen pro změnu vlečný vůz vyrobený továrnou Ringhoffer v roce 1932 pro Jablonec nad Nisou, kde později nesl ev.č. 44. Po převozu na něm byla zahájena náročná rekonstrukce, která by s ohledem na absenci elektro výzbroje měla trvat kratš dobuí,“ prozradil další člen Boveraclubu Viktor Liška.

P.S.: V pasáži OD Forum Liberec na Fügnerově uliciv Liberci stále ještě probíhá výstava o historii liberecké tramvajové dopravy.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky