Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Nové logo cestovního ruchu Libereckého kraje nastavuje nový směr v komunikaci

Mgr. Langer Jiří

  • 13. 06. 2012 09:36

Sdílet článek

 

Liberecký kraj připravil pro novou turistickou své nové logo cestovního ruchu.

Při přípravě nové vizuální linky bylo vycházeno z trendů v designu cestovního ruchu - loga stále častěji nesou emoce, jsou plastická, ve 3D formě, která umožňuje lepší práci v internetovém, printovém a televizním prostředí. Cílem bylo vytvořit poutavé logo, které bude vypovídat o Libereckém kraji z hlediska cestovního ruchu,“ uvedla Lidie Vajnerová (SOS), statutární náměstkyně hejtmana Libereckého kraje pro resort kultury, památkové péče a cestovního ruchu.

Na předchozí logo – „Liberecký kraj - Barevná dovolená“ současné logo navazuje. Složení loga zůstává stejné – 4 kostičky, které v původním znění představovaly pouze 4 roční období a 4 turistické regiony.

Současné logo se posunulo ještě o kus dále. 

„Dominantou Libereckého kraje je Ještěd, který je první pohled jasně zřejmý, i když pod logem nebude nápis Liberecký kraj. Proto je zde jedna dominantní kostka, která provází logo v každé vizuální situaci. Je nosníkem a oporou celého loga,“ popisuje náměstkyně hejtmana.

Ostatní kostičky podle ní znázorňují nejen roční období a turistické regiony, ale cílové skupiny v komunikaci (single, rodiny s dětmi, prázdné hnízdo), kde je tečkami jasně určeno, pro kolik osob je tip na výlet, trasa či poskytovaná služba věnována. Ke změně došlo i ve sloganu na Cestou necestou. Důvodem výběru byla hravost a sounáležitost sloganu s celým logem. Slogan ukazuje na hledání nových turistických cílů, které nebyly zatím návštěvníky neobjeveny, nicméně by mohly pomoci odlehčit exponovaným místům Libereckého kraje.

Změna loga nastínila i nový směr v komunikaci ve směru k návštěvníkovi Libereckého kraje. Došlo zejména ke změně designu a modernizaci webového portálu www.liberecky-kraj.cz, větší důraz bude kladen na hledání konkrétních produktů cestovního ruchu zaměření na jednotlivé cílové skupiny a úzkou spolupráci s hráči cestovního ruchu v území.

Z novinek na portále lze jmenovat ještě nový profil na sociálních sítích (profil Liberecký kraj – Cestou necestou) či vytvoření newsletteru o akcích, tipech na výlet či aktualitách z regionu. Newsletter vychází každý měsíc, červnové číslo je věnované oslavám Dne dětí. K odběru se může přihlásit každý buď na www.liberecky-kraj.cz nebo přes email na turistika@kraj-lbc.cz

„O tom, že se změna loga a celého designu s tím spojeným na turistickém portále www.liberecky-kraj.cz vyplatila, svědčí i fakt, že Liberecký kraj získal v soutěži Zlatý erb 2012 zvláštní cenu Ministra pro místní rozvoj Kamila Jankovského za nejlepší turistickou webovou prezentaci,“ dodala Lidie Vajnerova.  

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky