Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu

Upozornění

SVÍTÍME ORANŽOVĚ, PROTOŽE JE MEZINÁRODNÍ DEN PROTI NÁSILÍ NA ŽENÁCH –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ ORANGE THE WORLD | 25. 11. –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ 10. 12. 2024

Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Po muzejní železnici vozí cestující Hurvínek i Orchestrion

Jan Mikulička

odborný zaměstnanec vztahů s veřejností

  • 31. 03. 2021 15:35
  • Cestovní ruch

Sdílet článek

Malebnou oblast Lužických hor a Českého Švýcarska si lze s notnou dávkou nostalgie prohlédnout během jízdy muzejní železnicí vedoucí z České Kamenice do Kamenického Šenova. Trasa, dlouhá přibližně 5 kilometrů se nachází částečně v Libereckém a z větší části v Ústeckém kraji. Odbočuje ze železniční stanice Česká Kamenice, která se nachází na trati Správa železnic číslo 081 Děčín – Rumburk.

„Historické vlaky jsou lákadlem nejen pro velké i malé kluky, ale i celé rodiny. Nostalgické jízdy mají svou atmosféru, ze které dýchá historie. Dovolí člověku zpomalit a vrátit se v čase. I proto je zájem o ně vždy velký,“ uvedla Květa Vinklátová, náměstkyně pro kulturu, památkovou péči a cestovní ruch Libereckého kraje.

Trať mezi Českou Kamenicí a Kamenickým Šenovem byla uvedena do provozu v únoru 1886. Za svou existenci zažila dobu rozkvětu a prosperity, ale i chátrání a naprostého úpadku. Od roku 2007 se začala psát nová historie lokálky se zamýšlenou dlouholetou perspektivou železničního provozu. Dráha prošla důležitou rekonstrukcí, na které se podílel nespočet dobrovolníků.

V letech 2008 až 2015 se uskutečnily výměna poloviny pražců na celé dráze a generální oprava obou velkých přejezdů v České Kamenici a v Kamenickém Šenově. Na trati také vyrostla čtyři  historická mechanická návěstidla. Po rekonstrukci dráhy začala stoupat návštěvnost a turisté se sem opět začali vracet. Od roku 2016 se na dráze jezdí 7 měsíců v roce.

Na trati vozí cestující dnes již historické motorové vozy. Jedním z nich je M 131.1302 zvaný Hurvínek, druhý pak M 152.0535, řečený Orchestrion.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky