Polští a němečtí novináři objevovali v srpnu sever Čech. Bodovalo Křišťálové údolí
- 10. 09. 2025 10:29
- Cestovní ruch
V duchu presstripů, a to konkrétně polských a německých novinářů, se nesl konec léta pro Centrálu cestovního ruchu. Zatímco polští novináři objevovali Liberecký kraj jako celek, německá novinářka se zaměřila na Jizerské hory.
Barbara Schaeffer pracuje jako novinářka na volné noze již od roku 1992. Kromě tématu divadla se zaměřuje také na cestování. Je autorkou mnoha cestopisů a turistických průvodců. Pro uznávaný německý magazín GEO se proto vydala na Stezku Českem, konkrétně již zmiňovanou část v Jizerských horách.
Cestu Barbara započala u Oldřichovského sedla odkud první den došla až na velmi známou a oblíbenou Šámalovu chatu. Během dne měla možnost mluvit i s takzvaným dobrým andělem. V anglosaských zemích se uchytil termín trail angel. Jde o jakési dobré duše, které pomáhají stezkařům na cestě. Nemusí jít jenom o pomoc v nouzi, ale i o nabídku služeb, kterých lze využít na delší pouti. Jedná se například o služby informačních center, samoobslužné opravny kol nebo ubytovací zařízení vstřícná k poutníkům.
Druhý den Barbara pokračovala v cestě přímo od Šámalovy chaty až do Josefova Dolu. Třetí den poté z Josefova Dolu na Jizerku, kde svou pouť ukončila. Následující den navštívila také v rámci programu presstripu místní Muzeum Jizerských hor, kde ji rozhovor poskytl Martin Úbl, zakladatel Stezky Českem.
Pět polských novinářů se rozhodlo zažít Best of Active na severu Čech, tedy to nejlepší z aktivní dovolené. V programu nesměla chybět vyjížďka na kolech po Cyklostezce Varhany, lodě a koloběžky na Malé Skále, či pěší turistika Besedickými skalami a na vyhlídku Špička. Novinářům byl zároveň představen fenomén Křišťálového údolí. Zavítali do skláren Novotný Glass, Pačinek Glass a harrachovské sklárny Novosad a syn. Zvládli tak prozkoumat celkem 4 turistické destinace Libereckého kraje - Lužické a Jizerské hory, Český ráj a také Krkonoše za pouhé čtyři dny.
Výstupy jednotlivých novinářů budou postupně zveřejňovány v jednotlivých zahraničních médiích a zároveň šířeny na sociálních sítích Centrály cestovního ruchu Libereckého kraje pod ještě dosavadní značkou Region Liberec. „Jsem rád, že v nově vzniklé Centrále cestovního ruchu takto dokážeme propojit jednotlivá témata Libereckého kraje a představit je zahraničním novinářům komplexně. Důležitá je pro nás i spolupráce s jednotlivými destinacemi a podnikateli napříč krajem,“ uzavřel David Pastva, ředitel Centrály cestovního ruchu Libereckého kraje.