Koukněte se na Liberec a okolí z výšky. Přijďte na vyhlídku! Od pondělí 5. 5. je otevřena vyhlídka na střeše budovy krajského úřadu, a to každý pracovní den od 8:00 hodin. V pondělí a středu do 16:30, v úterý a čtvrtek do 15:30 a v pátek do 14:00.
Rada LK nesouhlasí se zněním Memoranda Rady Asociace krajů ČR týkající se podmínek smlouvy Libereckého kraje s Českými drahami
- 20. 10. 2009 00:00
[id:8947|autor:Mgr. Langer Jiří|email:jiri.langer@kraj-lbc.info|telefon:485 226 302|mobil:|aktualizace:]
Rada Libereckého kraje na svém 18. zasedání dne 9. října 2009 projednala “Memorandum o zajištění stabilního financování dopravní obslužnosti veřejnou drážní osobní dopravou“ a nesouhlasí s jeho zněním, tak jak bylo Libereckému kraji předloženo Radou Asociace krajů ČR.
Podmínky stanovené „Memorandem“ nevyhovují uzavřené smlouvě o závazku veřejné služby mezi Libereckým krajem
Důvody:
1. V současnosti probíhá připomínkování návrhu Ministerstva financí ČR, Ministerstva dopravy ČR, Asociace krajů ČR (dále jen asociace) a jednotlivých krajů, kdy tito společně uvažují o uzavření memoranda o zajištění stabilního financování dopravní obslužnosti veřejnou železniční dopravou, přičemž záměrem je stabilizace
2. Liberecký kraj uzavřel s dopravcem České dráhy a.s. Dohodu o úplném znění smlouvy o závazku veřejné služby v drážní dopravě na období od 1. ledna 2005 do konce platnosti jízdních řádů v roce 2011, uzavřenou podle § 269 odst. 2 zákona č. 513/1991 Sb. obchodního zákoníku ve znění pozdějších předpisů. V tomto případě je vzorová smlouva, navrhovaná „Asociací“ oproti uzavřené smlouvě pro kraj nevýhodná má negativní dopad na hospodaření kraje. Její uzavření by tak mohlo být v rozporu s ust. § 17 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, které stanoví povinnost účelného a hospodárného využívání krajského majetku.
3. Rada Libereckého kraje schválila záměr stabilizace
4. Vzhledem k tomu, že LK má v současnosti uzavřenu platnou víceletou smlouvu, v té má odlišné vstupní podmínky (rozsah dopravy v km, finanční plnění, podmínky kvality), navrhuje tuto skutečnost zohlednit v Memorandu .
5. V případě odlišných vstupních podmínek kraje má přednost smlouva, kterou kraj uzavřel s vybraným železničním dopravcem. Po skončení její účinnosti sjednotí kraj svůj postup s ostatními kraji.