V pondělí 20. října bude hlavní pokladna v 10. patře uzavřena. Ve zcela mimořádných případech bude možné správní poplatky uhradit v hotovosti v kanceláři č. 1017 (1018). Prosíme však, aby klienti přednostně využili možnost zaslání plateb na bankovní účet kraje.
Rada LK nesouhlasí se zněním Memoranda Rady Asociace krajů ČR týkající se podmínek smlouvy Libereckého kraje s Českými drahami
- 20. 10. 2009 00:00
[id:8947|autor:Mgr. Langer Jiří|email:jiri.langer@kraj-lbc.info|telefon:485 226 302|mobil:|aktualizace:]
Rada Libereckého kraje na svém 18. zasedání dne 9. října 2009 projednala “Memorandum o zajištění stabilního financování dopravní obslužnosti veřejnou drážní osobní dopravou“ a nesouhlasí s jeho zněním, tak jak bylo Libereckému kraji předloženo Radou Asociace krajů ČR.
Podmínky stanovené „Memorandem“ nevyhovují uzavřené smlouvě o závazku veřejné služby mezi Libereckým krajem
Důvody:
1. V současnosti probíhá připomínkování návrhu Ministerstva financí ČR, Ministerstva dopravy ČR, Asociace krajů ČR (dále jen asociace) a jednotlivých krajů, kdy tito společně uvažují o uzavření memoranda o zajištění stabilního financování dopravní obslužnosti veřejnou železniční dopravou, přičemž záměrem je stabilizace
2. Liberecký kraj uzavřel s dopravcem České dráhy a.s. Dohodu o úplném znění smlouvy o závazku veřejné služby v drážní dopravě na období od 1. ledna 2005 do konce platnosti jízdních řádů v roce 2011, uzavřenou podle § 269 odst. 2 zákona č. 513/1991 Sb. obchodního zákoníku ve znění pozdějších předpisů. V tomto případě je vzorová smlouva, navrhovaná „Asociací“ oproti uzavřené smlouvě pro kraj nevýhodná má negativní dopad na hospodaření kraje. Její uzavření by tak mohlo být v rozporu s ust. § 17 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, které stanoví povinnost účelného a hospodárného využívání krajského majetku.
3. Rada Libereckého kraje schválila záměr stabilizace
4. Vzhledem k tomu, že LK má v současnosti uzavřenu platnou víceletou smlouvu, v té má odlišné vstupní podmínky (rozsah dopravy v km, finanční plnění, podmínky kvality), navrhuje tuto skutečnost zohlednit v Memorandu .
5. V případě odlišných vstupních podmínek kraje má přednost smlouva, kterou kraj uzavřel s vybraným železničním dopravcem. Po skončení její účinnosti sjednotí kraj svůj postup s ostatními kraji.