Můžeme pracovat s cookies,
ať víme, jak to na našem webu žije?

Rallye Monte Karlo jely nejlépe Škoda MB, Porsche a Tatra 805

Rallye Monte Karlo jely nejlépe Škoda MB, Porsche a Tatra 805

[29963|9dca34a53973438aecf90fbd2a055e23|5|public/vnejsi_vztahy/monte_060a8f83f3.jpg]

10. 02. 2009
[id:7495|autor:Mgr. Langer Jiří|email:jiri.langer@kraj-lbc.info|telefon:485 226 302|mobil:|aktualizace:]

Radní Pavel Petráček a  starosta Josefova Dolu předali ceny vítězům

Krajský radní Pavel Petráček a starosta Josefova Dolu Jan Miksa předali v sobotu v cíli II. ročníku zimní soutěže historických automobilů nazvané Monte Karlo ceny nejlepším. Akci opět pořádalo   od 5. do 7. února Automuzeum sídlící v areálu pivovaru Konrad v Liberci - Vratislavicích n. N., kde se slavnostní ocenění vítězů také uskutečnilo.

Skvělé vozy a výborní řidiči, vždyť stáří prvních tří veteránů v cíli bylo 121 let,“ chválil radní pro sociální věci a menšiny Pavel Petráček, který předal poháry společně se starostou Josefova Dolu Janem Miksou  prvním Janu Hudskému s  Ivou Bryknarovou ze Železného Brodu (Škoda 1000 MB,  rok výroby 1968), druhým Jiřímu a Renatě Vítkovým z Liberce ( Porsche 924, 1982),  a třetím Michalu Věříšovi a Zdeňku Kuthanovi z Hradce Králové (Tatra 805, 1956).

„Uděláme místo pro další pohár,“ radovala se Renata Vítková

V České republice je “Severočeské Monte Karlo Historic Rallye" jedinou soutěží tohoto druhu, ve II. ročníku odstartovalo na čtyřicet historických automobilů vyrobených v letech 1948 - 1982 na jízdu dlouhou 450 h kilometrů.

“Ve startovním poli byly sice převážně škodovky, hlavně modely Škoda 1100 Tudor, Škoda Octavia, Škoda 1000 MB nebo Škoda 100. Startovaly však také vozy světových značek, jako Alfa Romeo, Austin, BMW, Fiat, Lada, Mercedes-Benz, Opel, Porsche, Renault, Saab, Simca, kopřivnická Tatra nebo Volkswagen,"  vypočítal ředitel soutěže Milan Bumba.

Celá soutěž se vhledem k historických vozům i velké části trasy na běžných silnicích nejede na rychlost. Ve spojovacích etapách mají soutěžní vozy předepsaný jízdní průměr 35 km/h. V měřených úsecích se jede na pravidelnost, což znamená, že prvním průjezdem si posádka určí čas jakoukoli sobě vhodnou rychlostí a v druhém kole jej musí dosáhnout na desetinu vteřiny stejný. Za předčasný nebo pozdní průjezd cílem druhého měřeného úseku jsou trestné body.

Po noční čtvrteční etapě se druhý den pokračovalo přes Kryštofovo údolí, Křížany, Jablonné v Podještědí a Zákupy na Českolipsku. Měřené úseky byly v autodromu Sosnová a v novém Auto-Moto areálu v Bělé pod Bezdězem.

Poslední den se jelo na Hrádecko a Frýdlantsko, kde si závodníci užili závěje i bahno.

„Rychlostní zkoušku mezi  Václavicemi a Vítkovem dlouhou 1,5 kilometru jsme vinou házení sněhu jeli 38 minut,“ podotkl Jiří Hladík, který spolu se synem Jiřím jeli vozem SAAB, a museli si dokonce lopatami probojovat cestu.

„Tato akce vznikla v roce 2008 jako vzpomínka na libereckého automobilového závodníka, Leopolda Lancmana. Ten se v letech 1949 a 1950 zúčastnil se svým soukromým vozem Aero Minor slavné a náročné zimní soutěže Rallye Monte Carlo,“ připomněl Milan Bumba na slavnostním vyhlášení vítězů.

Leopold Lancman tehdy dojel v silné světové konkurenci na uctihodném 26. místě z 280 startujících.

“Naše akce získala vzhledem k ochranným známkám názvu původní rallye částečně počeštěné pojmenování “MONTE KARLO" a je mezi majiteli historických vozidel po celé České republice v současnosti středem velikého zájmu," dodal.

Absolutní pořadí prvních tří posádek:

 1)  start. č. 11 - Jan Hudský / Iva Bryknarová * Škoda 1000 MB (1968), Železný Brod

2)  start. č.   4 - Jiří a Renata Vítkovi * Porsche 924 (1982), Liberec

3)  start. č.   1 - Ing. Michal Věříš / Zdeněk Kuthan  * Tatra 805 (1956), Hradec Králové

Mgr. Langer Jiří
jiri.langer@kraj-lbc.cz
Telefon: 485 226 302