Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Silničáři odstraňují bezpečnostní závady na komunikacích

Mgr. Langer Jiří

  • 18. 06. 2012 17:00

Sdílet článek

 

Odbor dopravy Libereckého kraje zadal v loňském roce k vypracování tzv. Bezpečnostní inspekci na silnicích II. třídy. Cílem inspekce bylo určit bezpečnostní nedostatky z pohledu uživatele silnice – řidiče a následně specifikovat nápravná opatření. Inspekce se týkala všech silnic II. třídy na území Libereckého kraje, tj. 486,6 km silnic, 144 obcí a 22 železničních přejezdů.

Bezpečnostní inspekcí silnic II. tříd, včetně průtahů obcemi, na území Libereckého kraje bylo vloni zjištěno 1 067 více či méně nebezpečných závad, které je nutné pro zvýšení bezpečnosti na těchto komunikacích co nejdříve odstranit.

Podle Martina Seppa (ČSSD), náměstka hejtmana LK pro dopravu, byly nejčastějšími nedostatky pevné překážky. Mnohdy se jednalo o poškozená nebo chybně osazená zádržná zařízení a špatně provedené autobusové zastávky.

„Nejčastěji opakujícími se liniovými nedostatky jsou špatné podmínky pro pěší v obcích a opotřebované nebo chybějící vodorovné dopravní značení,“ řekl náměstek hejtmana.

Krajská správa silnic LK začala ihned po inspekci plánovat odstranění jednotlivých bezpečnostních nedostatků. Do konce dubna letošního roku se podařilo odstranit celkem 97 identifikovaných rizik v celkovém nákladu cca 1,2 mil. Kč a na dalších se kontinuálně pracuje dle schváleného manuálu, který postup při odstraňování těchto nedostatků standardizuje. Do této chvíle se na některých místech podařilo odstranit překážky v blízkosti pozemních komunikací, upravit či doplnit svislé a vodorovné dopravního značení, vytvořit bezpečné stání veřejné linkové dopravy apod.

Konkrétně byly provedeny například tyto úpravy:

-         silnice II/287 v Maršovicích – oprava vodorovného dopravního značení

-         silnice II/287 v Bratříkově – vytvoření bezpečného stání pro veřejnou linkovou dopravu

-         silnice II/286 v Jilemnici – vytvoření podmínek pro pěší

-         silnice II/288 u Mimoně – realizace dopravního značení

-         silnice II/278 u Osečné – odstranění pevných překážek

„Je důležité zmínit, že drtivá většina identifikovaných bezpečnostních rizik nebyla způsobena správcem či vlastníkem silnice. Tato rizika vznikla většinou v důsledku činností vlastníků okolních nemovitostí, například: nelegální připojení na pozemní komunikace, neochráněné pevné překážky na okolních pozemcích a podobně,“ zdůraznil Martin Sepp s tím, že vznikají i deficity v oblasti pěších a cyklistů, které spadají do kompetencí jednotlivých obcí apod.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky