Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Spolupráce dvou středních škol v projektu přinesla inovaci do výuky

Mgr. Langer Jiří

  • 31. 05. 2012 15:20

Sdílet článek

 

Střední odborná škola, Liberec, Jablonecká 999, příspěvková organizace, realizovala projekt s názvem Škola inovací TRIANGL – Spolupracujeme, inovujeme a hodnotíme v týmu pro žáky 21. století. Projekt byl zaměřen na další vzdělávání pedagogů ze Střední odborné školy Liberec a Střední školy hospodářské a lesnické Frýdlant.

„V období od 1. října 2010 do 31. května 2012, po kterou projekt probíhal, bylo postupně proškoleno 92 pracovníků z obou škol,“ uvedl ředitel SOŠ Liberec Milan Adamec. 

V minulých dnech byl projekt ukončen při závěrečném semináři. Při něm všichni zúčastnění zhodnotili jeho průběh efektivitu jednotlivých vzdělávacích aktivit a představili si výslednou podobu výstupů. V rámci zpětné vazby byl projekt hodnocen jako přínosný a další pozitivní odezvu poskytli zúčastnění hosté, mezi něž patřili zástupci Libereckého inspektorátu České školní inspekce a také zástupci vzdělavatele projektu ze společnosti Aperta, s.r.o.

Koordinátorka projektu Milena Hanyková upřesnila, že projekt Triangl se skládal ze tří částí. Prvním základním modulem prošli všichni pedagogové a byl zaměřený na problematiku moderních vyučovacích metod, principy týmové spolupráce a komunikaci. Zájemcům byla rovněž určena supervize, probíhající po celou dobu trvání projektu.

„V druhé části se 25 zapojených pedagogů zaměřilo na přípravu inovativních postupů v procesu výuky a vzdělávání a.v třetí část projektu byla určena vedoucím pracovníkům liberecké a frýdlantské školy,“ doplnila Milena Hanyková.

Účastníci také připravili propracovaný systém hodnocení pracovníků, který již implementovali do personálního řízení.

Milan Adamec a Alena Dvořáková, ředitelé z obou zainteresovaných škol se shodli, že mezi nejzajímavější výsledky společné práce patří dvě brožury obsahující 149 výukových miniprojektů zaměřených na moderní výukové metody a inovativní postupy ve vzdělávání. V praxi již zároveň využívají „Tahák pro hodnotitele“, určený pro metodickou podporu při hodnotících rozhovorech.

 

Foto: Momentka ze vzdělávací akce v Hejnicích zaměřené na prevenci stresu a syndromu vyhoření

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky