Koukněte se na Liberec a okolí z výšky. Přijďte na vyhlídku! Od pondělí 5. 5. je otevřena vyhlídka na střeše budovy krajského úřadu, a to každý pracovní den od 8:00 hodin. V pondělí a středu do 16:30, v úterý a čtvrtek do 15:30 a v pátek do 14:00.
Spolupráce dvou středních škol v projektu přinesla inovaci do výuky
- 31. 05. 2012 15:20
Střední odborná škola, Liberec, Jablonecká 999, příspěvková organizace, realizovala projekt s názvem Škola inovací TRIANGL – Spolupracujeme, inovujeme a hodnotíme v týmu pro žáky 21. století. Projekt byl zaměřen na další vzdělávání pedagogů ze Střední odborné školy Liberec a Střední školy hospodářské a lesnické Frýdlant.
„V období od 1. října 2010 do 31. května 2012, po kterou projekt probíhal, bylo postupně proškoleno 92 pracovníků z obou škol,“ uvedl ředitel SOŠ Liberec Milan Adamec.
V minulých dnech byl projekt ukončen při závěrečném semináři. Při něm všichni zúčastnění zhodnotili jeho průběh efektivitu jednotlivých vzdělávacích aktivit a představili si výslednou podobu výstupů. V rámci zpětné vazby byl projekt hodnocen jako přínosný a další pozitivní odezvu poskytli zúčastnění hosté, mezi něž patřili zástupci Libereckého inspektorátu České školní inspekce a také zástupci vzdělavatele projektu ze společnosti Aperta, s.r.o.
Koordinátorka projektu Milena Hanyková upřesnila, že projekt Triangl se skládal ze tří částí. Prvním základním modulem prošli všichni pedagogové a byl zaměřený na problematiku moderních vyučovacích metod, principy týmové spolupráce a komunikaci. Zájemcům byla rovněž určena supervize, probíhající po celou dobu trvání projektu.
„V druhé části se 25 zapojených pedagogů zaměřilo na přípravu inovativních postupů v procesu výuky a vzdělávání a.v třetí část projektu byla určena vedoucím pracovníkům liberecké a frýdlantské školy,“ doplnila Milena Hanyková.
Účastníci také připravili propracovaný systém hodnocení pracovníků, který již implementovali do personálního řízení.
Milan Adamec a Alena Dvořáková, ředitelé z obou zainteresovaných škol se shodli, že mezi nejzajímavější výsledky společné práce patří dvě brožury obsahující 149 výukových miniprojektů zaměřených na moderní výukové metody a inovativní postupy ve vzdělávání. V praxi již zároveň využívají „Tahák pro hodnotitele“, určený pro metodickou podporu při hodnotících rozhovorech.
Foto: Momentka ze vzdělávací akce v Hejnicích zaměřené na prevenci stresu a syndromu vyhoření