Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

TiskovÁ zpráva po RK

Mgr. Markgrafová Eva

  • 15. 08. 2007 00:00

Sdílet článek

[id:5489|autor:Mgr. Markgrafová Eva|email:eva.markgrafova@kraj-lbc.info|telefon:485 226 327|mobil:|aktualizace:]

Plošné pokrytí území Libereckého kraje jednotkami požární ochrany

Rada kraje schválila vydání  Nařízení Libereckého kraje č. 2/2007, kterým se stanoví podmínky k zabezpečení plošného pokrytí území Libereckého kraje jednotkami požární ochrany.

 

Rada kraje toto nařízení vydává podle § 7 a § 59 odst.1) písm. k) zákona č. 129/2000 Sb. o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů.               

Až doposud platné nařízení Libereckého kraje z roku 2003 neobsahovalo přílohy (stanovení stupně nebezpečí jednotlivých katastrálních území, seznam jednotek požární ochrany a dojezdové časy jednotek). Ty byly pouze součástí dokumentace požární ochrany Hasičského záchranného sboru Libereckého kraje. Tento fakt byl zdůvodněn v té době ještě neustáleným stavem jednotek v kraji. Časté aktualizace pokrytí kraje jednotkami požární ochrany by si v té době vyžadovaly neustálé změny vydaného nařízení.

Nově vydávané Nařízení Libereckého kraje, kterým se stanoví podmínky k zabezpečení plošného pokrytí území Libereckého kraje jednotkami požární ochrany, kromě změn vzešlých ze zkušeností získaných v průběhu minulých let, již příslušné přílohy obsahuje a jeho definitivní vydání musí ještě odsouhlasit Zastupitelstvo LK, které se tímto materiálem bude zabývat na svém zářijovém zasedání.  

Návrh zákona o soudech a soudcích

Rada kraje v tomto svém funkčním období již podruhé souhlasila s návrhem zákona, kterým se mění zákon číslo 6/2002 Sb., o soudech a soudcích, ve znění pozdějších předpisů a kterým se provádějí některá opatření v soudnictví a uložila hejtmanovi Petru Skokanovi, aby návrh postoupil k projednání a vyjádření zastupitelům LK na jejich srpnovém zasedání. Liberecký kraj tak pokračuje ve své snaze o zrovnoprávnění krajů po té, co jeho návrh nebyl v uplynulém funkčním období Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR dolní komorou projednán.    

 

Příspěvek pro Český svaz bojovníků za svobodu

Rada kraje odsouhlasila poskytnutím neinvestiční dotace ve výši 20 tisíc korun liberecké organizaci Českého svazu bojovníků za svobodu.  Prostředky  příjemce využije na úhradu nákladů spojených s činností organizace.  

 

           

Příspěvek na 3.ročník cyklistického závodu Tour de Mácháč

Rada kraje odsouhlasila poskytnutí neinvestiční dotace ve výši 10 tis. Kč z rozpočtu Libereckého kraje pořadateli 3. ročníku cyklistického závodu Tour de Mácháč. Prostředky  příjemce využije na úhradu nákladů spojených s organizačním zabezpečením tohoto závodu horských kol, který se uskuteční  v září 2007 v okolí Máchova jezera na Českolipsku.

 

 

Dohoda o spolupráci mezi autonomním regionem Valle d´Aosta a Libereckým krajem

Rada kraje odsouhlasila text dohody o spolupráci s Valle d´Aostou, autonomním regionem Itálie,  a uložila hejtmanovi Petru Skokanovi, aby text dohody předložil ke schválení Zastupitelstvu LK na jeho srpnovém zasedání.

 

Na základě této dohody by měla být rozvíjena smluvně zakotvená spolupráce mezi Libereckým krajem a autonomním regionem Valle d´Aosta (Itálie) za účelem posilování přátelských vztahů a spolupráce mezi obyvateli zmíněných regionů, spolupráce při procesu začlenění do Evropské unie, rozšíření oblastí vzájemné spolupráce, přenosu know-how v oblasti ekonomické, kulturní, sociální, společenské atd. Tento oficiální dokument pak stvrdí již existující spolupráci mezi oběma regiony, která funguje od roku 2005, kdy Liberecký kraj přijal nabídku ke spolupráci od prezidenta italského regionu.

 

 

Účelové dotace Úřadu práce na aktivní politiku zaměstnanosti

Rada kraje se zabývala úpravou rozpočtu LK v souvislosti s přijetím neinvestičních účelových dotací na řešení aktivní politiky zaměstnanosti za období leden až červenec 2007 v úhrnné výši 545 138,00 Kč.

 

V souladu se zákonem č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, v platném znění, a prováděcí vyhláškou MPSV č. 518/2004 Sb., poskytovaly Úřady práce Liberec, Česká Lípa, Jablonec nad Nisou a Semily na účet Libereckého kraje účelové prostředky z programu "Aktivní politiky zaměstnanosti",  na základě dohod o poskytnutí příspěvku na vytvoření pracovních příležitostí v rámci veřejně prospěšných prací, nebo na částečnou úhradu provozních nákladů chráněné pracovní dílny, dále na základě dohod o vyhrazení pracovních míst na úhradu mzdových nákladů a dohod o vytvoření chráněných pracovních míst pro osoby se zdravotním postižením. Celkový objem této dotace činil za dané období 545,14 tis. Kč, z toho dotace na částečnou úhradu provozu chráněné pracovní dílny Střední odborné školy a SOU v České Lípě ve výši 145,67 tis. Kč, na vytvoření chráněných pracovních míst pro osoby se zdravotním postižením pro Střední školu v Lomnici nad Popelkou ve výši 100,00 tis. Kč a ostatní úhrady 299,47 tis. Kč.

 

Převody na uvedené organizace byly ve sledovaném období následující:

Základní a mateřská škola pro tělesně postižené, Lužická 7, Liberec    18 000,00

Střední škola Lomnice nad Popelkou, Antala Staška 213        100 000,00

SOŠ a SOU, 28. října 2707,  Česká Lípa       145 688,00

Obchodní akademie a Jazyková škola,  Šamánkova 8, Liberec           24 000,00

Základní škola, Liberecká 1734/31, Jablonec nad Nisou         30 450,00

Resort kultury              101 000,00

Muzeum Českého ráje Turnov 101 000,00

Resort rozvoje venkova, zemědělství a životního prostř.           126 000,00

Středisko ekologické výchovy LK, Liberec     126 000,00

Celkem            545 138,00

 

 

Podpora cyklistiky v Libereckém kraji

Rada kraje schválila návrh řešení problematiky cyklistiky v LK prostřednictvím pilotního projektu "Program výstavby a úprav cyklostezek na území Libereckého kraje" .

 

V uplynulém roce byl v LK proveden rozbor možností financování výstavby a úpravy cyklostezek. Tato problematika byla konzultována se zástupci SFDI a s moravskými regiony, kde mají s danou problematikou bohaté zkušenosti. V rámci mezinárodní spolupráce byla konzultována také s Vládním presidiem v Drážďanech, konkrétně s tamními pracovníky resortu dopravy. Výsledkem průzkumu je pilotní projekt nazvaný „Program výstavby a úprav cyklostezek na území Libereckého kraje“.

Nositelé projektu:                    SFDI, Liberecký kraj, obce.

Cíl projektu:                            Zvýšení počtu a kvality cyklostezek na území LK.

Ověření možnosti společného vícezdrojového financování Programu  v území jednoho kraje.

 

Časové vymezení programu:     Vyhlášení grantu v prosinci 2007, zahájení realizace v 1. čtvrtletí 2008, dokončení jednotlivých akcí v říjnu 2008, vyhodnocení projektu v listopadu 2008. 

Odůvodnění:    Bezpečnost provozu na pozemních komunikacích je jednou z proklamovaných priorit LK. Segregace účastníků provozu na pozemních komunikacích je při stavbách, opravách a rekonstrukcích pozemních komunikací pouze okrajovou záležitostí. V posledních letech, při skokovém nárůstu intenzit motorové dopravy na jedné straně a skokovém nárůstu využívání jízdních kol se cyklista stává ohroženým účastníkem provozu.  Zvýšení bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích je prioritním cílem celého Programu. I na komunikacích LK umírají každoročně cyklisté, kteří si zvolili špatnou trasu své cesty zejména proto, že neměli alternativní řešení.

 

V Libereckém kraji v současnosti existuje souhrnný dokument, který mapuje stávající tristní situaci, ale zároveň umožňuje koncepčně zahájit aktivity vedoucí ke zvýšení počtu a délky cyklotras v LK.

Dle současných informací o Regionálním operačním programu je zřejmé, že titul výstavby a oprav cyklostezek zůstal na okraji zájmu a je zařazen do části 1.2. společně s produkty infrastruktury veřejné dopravy. Nedá se očekávat, že v řadě žádostí týkajících se integrovaného dopravního systému (příkladem terminály Tanvald, Liberec, Turnov, rekonstrukce tramvajové trati v Liberci, přestupní terminály Chrastava, Proseč n.N., Smržovka) budou vybrány k realizaci cyklostezky ve velkém rozsahu.          

 

Například moravské kraje tento problém vyřešily v souvislosti s odstraňováním povodňových škod za účasti státního rozpočtu.  V současné době je proto Morava pokryta slušnou sítí cyklotras, které jsou využívány s velkou intenzitou. V sousedním Sasku existuje obdobný Program, který za účasti rozpočtu Saského, Vládních presidií a žadatelů již několik let podporuje a koordinuje výstavbu cyklotras, které jsou spojovány zejména s myšlenkou zvýšení bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích . Liberecký kraj se proto snaží využití jejich bohatých zkušeností.

 

Návrh dalšího postupu:

Projednání návrhu, schváleného RK, se zástupci SFDI.

Hledání podpory pro schválení návrhu v parlamentu ČR.

Uplatnění a schválení částky 10 mil. Kč, případně jiné dohodnuté finanční   částky v rámci rozpočtu kraje na rok 2008

Vyhodnocení pilotního Programu a v případě úspěšného zvládnutí Programu implementování výše navrženého postupu v celé ČR.

 

 

Program rozvoje cestovního ruchu Libereckého kraje

Rada kraje  odsouhlasila  aktualizaci Programu rozvoje cestovního ruchu Libereckého kraje včetně vyhodnocení vlivů koncepce na životní prostředí a veřejné zdraví a uložila  Ing. Antonínu Schäferovi, náměstkovi hejtmana, aby takto aktualizovaný dokument  předložil Zastupitelstvu Libereckého  kraje na jeho srpnovém zasedání.

 

Program rozvoje cestovního ruchu Libereckého kraje (dále Program) je základním koncepčním strategickým odvětvovým dokumentem, určeným k podpoře rozvoje cestovního ruchu v rámci aktivní regionální politiky Libereckého kraje. V současnosti je platný Program, který byl vypracován pro období let 2003 - 2007. V souladu se záměrem Libereckého kraje aktualizovat rozhodující strategické dokumenty s ohledem na nově nabíhající plánovací období související se vstupem ČR do Evropské unie bylo proto žádoucí provést i aktualizaci Programu rozvoje cestovního ruchu (dále Aktualizace Programu). Aktualizaci zadal Liberecký kraj na základě smlouvy o dílo ke zpracování společnosti GaREP, spol. s r.o. Brno.

 

Ve stávajícím Programu je vymezen rozsáhlý soubor opatření na podporu rozvoje cestovního ruchu v Libereckém kraji, realizovatelných ve spolupráci všech zainteresovaných aktérů a s využitím odpovídajících finančních zdrojů. Od roku 2007 se mění řada důležitých podmínek pro realizaci rozvojových záměrů ve všech oblastech života kraje - tedy i v oblasti cestovního ruchu - a tyto nové skutečnosti bylo potřeba zohlednit cestou aktualizace stávajícího dokumentu. Záměrem Aktualizace Programu byla proto především revize důležitých východisek, které věcně, organizačně a ve svém důsledku i finančně ovlivní budoucí šance pro naplnění cílů v oblasti rozvoje cestovního ruchu na území Libereckého kraje a navazující revize stávajícího věcného zaměření priorit v dané oblasti a specifikace jejich opatření a aktivit, které je naplňují.

 

 Provedení Aktualizace Programu je také důležitou budoucí podmínkou pro možnost podávání žádostí o podporu realizace rozvojových projektů v rámci využití různých dotačních titulů evropské, státní a krajské politiky regionálního rozvoje.

 

Program má dvě hlavní části - analytickou a návrhovou. Předmětem zadané Aktualizace Programu byla pouze část návrhová. Souběžně se zpracováním dokumentu pak proběhlo i vyhodnocení vlivů koncepce na životní prostředí a veřejné zdraví podle zákona č. 100/2001 Sb., ve znění zákona č. 93/2004 Sb. a zákona č. 163/2006 Sb., včetně hodnocení vlivu na území NATURA 2000 podle § 45i zákona č. 114/1992 Sb. Vyhodnocení vlivů provedla společnost CITYPLAN, spol s r.o., která byla vybrána na základě výběrového řízení. Dne 21. června 2007 bylo Ministerstvem životního prostředí vydáno ke koncepci souhlasné stanovisko.

 

Vlastní cestovní ruch je v Libereckém kraji vnímán jako významný selektivní ekonomický rozvojový faktor - a to nejen dle výsledků mezikrajských srovnání, ale také dle názorů představitelů různých místních komunit a sdružení, resp. také dle názorů některých významných zástupců podnikatelské sféry. Tuto pozici by měl Liberecký kraj do budoucna nejen udržet, ale také výrazně posílit. K tomu má kraj velmi dobré předpoklady, zejména svou atraktivní krajinnou nabídkou, doplněnou potenciálem kulturně-historických památek a turisticky atraktivních míst. Pro další rozvoj však bude také důležité významně rozvinout nabídku ucelených a konkurenceschopných produktů a projektů cestovního ruchu a dobudovat potřebnou organizační strukturu, která bude „nositelem“ invence i inovace rozvoje. Důležité bude rovněž dobudovat potřebnou síť sportovně-rekreačních a kulturních zařízení, jejichž množství i kvalita je na území Libereckého kraje značně rozdílná. Také ubytovací základna, která je sice poměrně početná (40 000 lůžek), ale jejíž úroveň je značně diferencovaná, vyžaduje podstatné zvýšení kvality.

 

Výše uvedené skutečnosti podtrhují význam provedení Aktualizace Programu a tím i posunutí časového horizontu pro jeho realizaci (nově zahrnuje období let 2007 – 2013). Pro zvýšení účinnosti jeho postupné realizace je aktualizována rovněž jeho „prováděcí“ složka – tj. Akční plán na roky 2007 – 2008, který byl ve stávajícím dokumentu vymezen pro první, „startovací“ období.

 

Aktualizace Programu není sama o sobě jednoznačným návodem na úspěch, ani si tyto ambice nečiní. Rozhodujícím faktorem úspěchu jsou lidé, tedy ti, o které se budoucí realizace aktivit Programu bude opírat, ti, kteří ji budou uskutečňovat i ti, kteří budou jejími uživateli. Výsledná podoba Programu je a jeho realizace bude také odrazem konkrétní snahy i zájmu Libereckého kraje rozvíjet aktivní regionální politiku v oblasti podpory cestovního ruchu.

 

 Práce na aktualizaci Programu rozvoje cestovního ruchu byly rozděleny do tří pracovních fází (etap). Postup prací a jejich výsledky byly průběžně presentovány a projednávány na pracovních jednáních členů Sdružení CR za účasti odpovědných zástupců Krajského úřadu LK. V rámci první pracovní etapy byla prodiskutována a přijata východiska celé návrhové části Programu, která obsáhla aktualizaci disponibilních informací o cestovním ruchu v Libereckém kraji a návrh jeho organizace a vyhodnocení poznatků o plnění záměrů původního Programu z roku 2002. V této etapě byla také aktualizována původní strategická vize a hlavní cíle rozvoje kraje v oblasti cestovního ruchu.

 

Druhá, nejvíce diskutovaná etapa, byla zaměřena na vypracování návrhu základní struktury priorit a opatření a jejich naplnění aktivitami. Do jejího vytváření byli aktivně zapojováni členové Sdružení CR i pracovníci Krajského úřadu. Pro zpracování byla využita metodická doporučení, daná pro tento účel všem krajům organizací CzechTourism. Zohledňovány byly i priority organizací CR, které působí na území LK i sousedních krajů v oblasti cestovního ruchu. Pro formulaci návrhové části přispěly také významnou měrou výsledky analýz věcného zaměření připravovaných projektových záměrů.

 

Důležitou částí druhé etapy prací bylo zpracování návrhu Akčního plánu na období 2007 – 2008, v němž je specifikován doporučený postup KÚ Liberec v oblasti cestovního ruchu pro nejbližší dva roky. Do Akčního plánu byly z priorit, opatření a aktivit vybrány ty, jež jsou klíčové pro nastartování realizace Aktualizovaného Programu. Současně tento Akční plán vymezuje konkrétní kroky, které jsou podmínkou jeho úspěšné realizace. Výběr prioritních aktivit proběhl formou ankety za účasti všech spolupracujících členů Sdružení CR a kompetentních zástupců kraje. Důležitými přílohami Akčního plánu jsou příklady projektů a projektových záměrů, shrnutí možností jejich financování a přehled indikátorů pro sledování jeho naplňování.

 

V březnu 2007 proběhla třetí, závěrečná etapa prací. Hlavní náplní této etapy bylo umožnit co nejširšímu okruhu subjektů, relevantních pro oblast cestovního ruchu na území Libereckého kraje, zúčastnit se připomínkového řízení k předloženému Aktualizovanému Programu. Získané připomínky, návrhy nebo doplňující náměty byly vyhodnoceny – vypořádání připomínek provedl zpracovatel (společnost GaREP) v součinnosti se zadavatelem. Zapracováním výsledků připomínkového řízení vznikla finální verze Programu rozvoje cestovního ruchu LK.

Výslednou podobu celého dokumentu musí odsouhlasit Zastupitelstvo Libereckého kraje a po té bude dokument zveřejněn.

           

Podpora akce Liberecké dny vína - Liberec 2007

Rada kraje schválila poskytnutí účelové neinvestiční dotace do celkové výše 20.000,- Kč Domu kultury Liberec na realizaci akce Liberecké dny vína - Liberec 2007.

 

Resort rozvoje venkova, zemědělství, životního prostředí a informatiky dlouhodobě podporuje osvětové a vzdělávací aktivity v oblasti zemědělství, rozvoje venkova a životního prostředí.

Jednou z forem podpory je poskytování tzv. přímé podpory z rozpočtu odboru rozvoje venkova, zemědělství a životního prostředí (kap. č. 91408).

Dům kultury Liberec požádal o podporu akce, kterou  připravuje v termínu 30.- 31. srpna 2007. Jde o výstavu zaměřenou na propagaci a prezentaci pro náš region netradiční komodity - vína  a vinných produktů. Cílem akce pod názvem Liberecké dny vína - Liberec 2007 je přiblížit tuto komoditu veřejnosti, seznámit ji s vinařskými oblastmi a výrobci vína a přispět k osvětě tohoto oboru formou ochutnávek, řízených degustací a odborných přednášek. Součástí akce bude kulturní program.

 

Poskytnutí příspěvků na hospodaření v lesích

Rada kraje souhlasila s poskytnutím neinvestičních příspěvků z Lesnického fondu Libereckého kraje na hospodaření v lesích v celkové výši 835 966,- Kč. Poskytnutí příspěvků musí ještě podpořit zastupitelé, kteří by se tímto návrhem měli zabývat na svém srpnovém zasedání.

 

Rada Libereckého kraje schválila usnesením č. 730/06/RK ze dne 13.6.2006 Zásady a organizační zajištění pro poskytování příspěvků na hospodaření v lesích z rozpočtu Libereckého kraje. Notifikace dotačního programu byla schválena 22.3.2007.

 

Na základě „Zásad“ jsou krajským úřadem přijímány žádosti v rozsahu podmínek stanovených zásadami. Žadatel (vlastník lesa) podává žádosti vždy po provedení daných výkonů stanovených v předmětech titulů „Zásad“.

Za období od 28.12.2006 do 24.4.2007 se předkládá ke schválení 19 příspěvků v celkové výši  835.966,- Kč.

Jedná se o činnosti již provedené, zkontrolované dle kontrolního klíče. Příspěvky se navrhují v rámci schváleného rozpočtu a limitu stanoveného členem rady kraje, pověřeného vedením resortu.

 

Žádosti byly podány do těchto dotačních titulů.

1.         Titul B - Obnova, zajištění a výchova porostů

            b)  Podtitul - umělá obnova sadbou - první,

d)         Podtitul - zajištění lesních porostů v zákonné lhůtě,

f)          Podtitul - výchova lesních porostů do 40 let skutečného věku porostu.

2.         Titul D - Příspěvek na ekologické a k přírodě šetrné technologie

            b)  Podtitul - vyklizování nebo přibližování dříví koněm,

            d)   Podtitul - likvidace klestu štěpkováním.

 

 

Poskytování účelové dotace na urbanistické studie a územní plány

Rada kraje schválila dodatky ke smlouvám s několika obcemi o poskytnutí účelové dotace z grantového fondu, programu č. 16 - Zpracování urbanistických studií a územních plánů s tím, že výše schválených účelových dotací z rozpočtu LK se nemění.

 

Zastupitelstvo kraje již svým usnesením č. 224/06/ZK ze dne 29.8.2006 schválilo obcím Studenec, Hrubá Skála, Skalka u Doks, Paseky nad Jizerou a městu Rokytnice nad Jizerou účelovou dotaci z Grantového fondu Libereckého kraje, programu č. 16 - Zpracování urbanistických studií a územních plánů.

 

Obec Studenec požádala z důvodu účinnosti nového stavebního zákona č. 183/2006 Sb. a změny pořizovatele územního plánu o prodloužení termínu do 11/2007.

 

Obec Hrubá Skála požádala o posunutí termínu dokončení do 09/2008 z důvodu dosud nevymezeného zastavěného území obce, které pro obec zpracovává Městský úřad Turnov. Po jeho vymezení může teprve dojít k zahájení prací na etapě KONCEPT.

 

Obec Skalka u Doks požádala o prodloužení termínu dokončení do 11/2007.z důvodu zpoždění prací zhotovitele územního plánu.

 

Obec Paseky nad Jizerou požádala o posunutí termínu do konce roku 2007 z důvodu úmrtí dosavadního zpracovatele územního plánu a proces výběru nového zpracovatele značně zpozdil zpracování etapy. .

 

Město Rokytnice nad Jizerou požádala o posunutí termínu do konce roku 2007 z důvodu účinnosti nového stavebního zákona č. 183/2006 Sb.

 

 

 

Rozdělení dalších účelových dotací z grantového fondu, program č. 16

Rada kraje souhlasila se změnou rozpočtu v oblasti výdajů vyčleněných na Grantový fond Libereckého kraje, program č. 16 - Program zpracování územních plánů v úhrnné výši 2 185 000 Kč,- na následující projekty příjemcům:

    

obci Benecko, č.p. 35, 514 01 Štěpanická Lhota, IČ 275 581

Územní plán obce Benecko - etapa Průzkumy a rozbory - 100 000,- Kč

    

obci Bedřichov, č.p. 218, 468 12 Bedřichov, IČ 525 511

Územní plán obce Bedřichov - etapa Průzkumy a rozbory - 50 000,- Kč

    

obci Blíževedly, č.p. 10, 471 04 Blíževedly, IČ 524 743

Územní plán obce Blíževedly - etapa Průzkumy a rozbory - 60 000,- Kč

    

obci Čistá u Horek, č.p. 152, 512 35 Čistá u Horek, IČ 275 662

Územní plán obce Čistá u Horek - etapa Průzkumy a rozbory - 50 000,- Kč

    

obci Dubnice, č.p. 240, 471 26 Dubnice, IČ 525 707

Územní plán obce Dubnice - etapa Průzkumy a rozbory - 60 000,- Kč

    

obci Habartice, č.p. 191, 463 73 Habartice, IČ 262 790

Územní plán obce Habartice - etapa NÁVRH - 60 000,- Kč

    

obci Heřmanice, č.p. 2, 464 01 Frýdlant, IČ 672 068

Územní plán obce Heřmanice - etapa Průzkumy a rozbory - 60 000,- Kč

    

obci Chotovice, č.p. 8, 473 01 Nový Bor, IČ 831 590

Územní plán obce Chotovice - etapa Průzkumy a rozbory - 63 000,- Kč

    

obci Chotyně, č.p. 163, 463 34 Hrádek nad Nisou, IČ 672 033

Územní plán obce Chotyně - etapa Průzkumy a rozbory - 75 000,- Kč

    

obci Jesenný, č.p. 13, 512 12 Jesenný, IČ 275 786

Územní plán obce Jesenný - etapa KONCEPT - 60 000,- Kč

    

obci Jestřabí v Krkonoších, Roudnice 42, 514 01 Jilemnice, IČ 275 794

Územní plán obce Jestřabí v Krkonoších - etapa Průzkumy a rozbory - 14 000,- Kč

    

obci Jestřebí, č.p. 142, 471 61 Jestřebí, IČ 260 878

Územní plán obce Jestřebí - etapa Průzkumy a rozbory - 60 000,- Kč

    

obci Kacanovy, č.p. 51, 511 01 Turnov, IČ 275 816

Územní plán obce Kacanovy - etapa NÁVRH - 50 000,- Kč

    

obci Karlovice, č.p. 12, 511 01 Turnov, IČ 275 824

Územní plán obce Karlovice - etapa KONCEPT - 60 000,- Kč

    

obci Kozly, č.p. 93, 470 01 Česká Lípa, IČ 831 522

Územní plán obce Kozly - etapa Průzkumy a rozbory - 49 500,- Kč

    

obci Krompach, č.p. 49, 471 57 Krompach, IČ 673 421

Územní plán obce Krompach - etapa Průzkumy a rozbory - 50 000,- Kč

    

obci Kruh, č.p. 165, 514 01 Jilemnice, IČ 275 859

Územní plán obce Kruh - etapa Průzkumy a rozbory - 49 500,- Kč

    

obci Kvítkov, č.p.57, 470 01 Česká Lípa, IČ 831 531

Územní plán obce Kvítkov - etapa NÁVRH - 50 000,- Kč

    

obci Lázně Libverda, č.p. 16, 463 62 Hejnice, IČ 671 983

Územní plán obce Lázně Libverda - etapa  KONCEPT - 40 000,- Kč

    

obci Lažany, č.p. 67, 463 45 Pěnčín, IČ 671 975

Územní plán obce Lažany - etapa Průzkumy a rozbory - 60 000,- Kč

    

obci Levínská Olešnice, č.p. 94, 514 01 Jilemnice, IČ 854 662

Územní plán obce Levínská Olešnice - etapa NÁVRH - 74 000,- Kč

    

městu Mimoň, Mírová 120, 471 24 Mimoň III, IČ 260 746

Územní plán města Mimoň - etapa KONCEPT - 65 000,- Kč

    

obci Okna, č.p. 40, 471 62 Okna, IČ 673 412

Územní plán obce Okna - etapa KONCEPT - 40 000,- Kč

    

obci Peřimov, č.p. 107, 512 04 Mříčná, IČ 275 999

Územní plán obce Peřimov - etapa Průzkumy a rozbory - 49 500,- Kč

    

obci Polevsko, č.p. 152, 471 16 Polevsko, IČ 525 405

Územní plán obce Polevsko - etapa Průzkumy a rozbory - 41 500,- Kč

    

obci Poniklá, č.p. 65, 512 42 Poniklá, IČ 276 006

Územní plán obce Poniklá - etapa NÁVRH - 50 000,- Kč

    

obci Proseč pod Ještědem, č.p. 89, 463 43 Český Dub, IČ 671 941

Územní plán obce Proseč pod Ještědem - etapa KONCEPT- 50 000,- Kč

    

obci Pulečný, č.p. 26, 468 02  Rychnov u Jablonce n.N., IČ 832 332

Územní plán obce Pulečný - etapa Průzkumy a rozbory - 43 500,- Kč

    

obci Roztoky u Jilemnice, č.p. 240, 512 31 Roztoky u Jilemnice, IČ 276 081

Územní plán obce Roztoky u Jilemnice - etapa Průzkumy a rozbory

58 000,- Kč

    

městu Rychnov u Jablonce nad Nisou, Husova 490, 468 02 Rychnov u Jablonce nad Nisou, IČ 262 552 Územní plán města Rychnov u Jablonce nad Nisou - etapa KONCEPT

40 000,- Kč

    

obci Skalice u České Lípy, č.p. 377, 471 17 Skalice u České Lípy, IČ 673 455

Územní plán obce Skalice u České Lípy - etapa Průzkumy a rozbory

85 000,- Kč

    

obci Slaná, č.p. 94, 512 01 Slaná, IČ 276 138

Územní plán obce Slaná - etapa KONCEPT - 60 000,- Kč

    

obci Studenec, č.p. 364, 512 33 Studenec, IČ 276 162

Územní plán obce Studenec - etapa NÁVRH - 22 000,- Kč

    

obci Svojek, č.p. 1, 507 91 Stará Paka, IČ 276 171

Územní plán obce Svojek - etapa Průzkumy a rozbory - 41 500,- Kč

    

obci Tatobity, č.p. 85, 512 53 Tatobity, IČ 276 197

Územní plán obce Tatobity - etapa Průzkumy a rozbory - 60 000,- Kč

    

obci Troskovice, č.p. 6, 512 63 Rovensko pod Troskami, IČ 276 201

Územní plán obce Troskovice - etapa Průzkumy a rozbory - 60 000,- Kč

    

obci Velký Valtinov, č.p. 69, 471 25 Jablonné v Podještědí, IČ 672 891

Územní plán obce Velký Valtinov - etapa NÁVRH - 44 000,- Kč

    

obci Víchová nad Jizerou, č.p. 8, 512 41 Víchová nad Jizerou, IČ 276 251

Územní plán obce Víchová nad Jizerou - etapa NÁVRH - 50 000,- Kč

    

městysu Zásada, č.p. 188, 468 25 Zásada, IČ 262 617

Územní plán městyse Zásada - etapa KONCEPT - 55 000,- Kč

    

obci Zdislava, č.p. 3, 463 53 Křižany, IČ 481 491

Územní plán obce Zdislava - etapa Průzkumy a rozbory - 75 000,- Kč

 

V souladu se Statutem a Zásadami Grantového fondu Libereckého kraje odbor rozvoje venkova, zemědělství a životního prostředí ve spolupráci s odborem územního plánování  a stavebního řádu vypsal výzvu k předkládání žádostí do grantového fondu, programu č. 16 - Zpracování územních plánů s termínem podání do 15.06.2007. K tomuto datu bylo přijato celkem 40 žádostí s požadovanou výší dotace 3.402.307,- Kč.

 

Odbor územního plánování a stavebního řádu zkontroloval, zda u podaných žádostí byly splněny podmínky výzvy programu č.16 - Zpracování územních plánů a zpracoval návrh na alokaci dotace pro jednotlivé žadatele - obce ve výši 2.185.000,- Kč.

V rozpočtu grantového fondu je pro rok 2007 schválena částka 2 mil. Kč. Částka 185.000,- Kč je přesun z nevyčerpaných položek u jednotlivých žadatelů, kteří odstoupili od smlouvy, která byla uzavřená v roce 2006 na období od 30.06.2006 do 30.06.2007. Změnu rozpočtu musí odsouhlasit také zastupitelstvo.

 

 

Výroční zpráva o realizaci protidrogové politiky Libereckého kraje za rok 2006

Rada kraje vzala na vědomí Výroční zprávu o realizaci protidrogové politiky Libereckého kraje za rok 2006 a uložila MUDr. Haně Králíčkové, člence rady kraje pověřené vedením resortu sociálních věcí, bezpečnosti a problematiky menšin předložit tento materiál také Zastupitelstvu Libereckého kraje na jeho zářijovém zasedání.

 

Kraj v samostatné působnosti koordinuje a podílí se na realizaci protidrogové politiky na svém území. Za uvedeným účelem spolupracuje se státními orgány, s orgány obcí a s poskytovateli služeb v oblasti protidrogové politiky. Ze strany sekretariátu Rady vlády pro koordinaci protidrogové politiky (dále RVKPP), který kraje metodicky vede, bylo kraji zadáno vypracování Výroční zprávy o realizaci protidrogové politiky Libereckého kraje za rok 2006.

 

Výroční zpráva je koncipována tak, aby podávala  informace o krajské protidrogové politice a drogové situaci v kraji za uplynulý rok. Lze předpokládat, že tyto informace jsou důležitým nástrojem při stanovení priorit a opatření kraje na další období a pomohou k informovanosti všech zúčastněných subjektů na krajské úrovni.

 

Na národní úrovni budou informace obsažené ve výročních zprávách krajů sloužit sekretariátu RVKPP k analýze situace v jednotlivých krajích, na jejich základě budou usměrňována opatření na národní úrovni, bude k nim přihlíženo v dotačních řízeních RVKPP a resortů a bude koncipováno metodické vedení sekretariátu RVKPP tak, aby docházelo ke stále větší harmonizaci protidrogové politiky mezi státem a kraji a mezi jednotlivými kraji navzájem.

 

Cílem každoročně zpracované výroční zprávy je komplexně zachytit a představit současný stav, strukturu a potřeby kraje v oblasti protidrogové politiky. Obsahem jsou informace získané od jednotlivých realizátorů programů, které se dotýkají tématu závislostí, místních protidrogových koordinátorů a dalších subjektů či jednotlivců působících v Libereckém kraji. Převážná část informací byla čerpána z vypracované Analýzy drogové scény Libereckého kraje, kterou si Liberecký kraj nechal v roce 2006 zpracovat.

Zpráva je koncipována tak, aby podávala informace o krajské protidrogové politice a drogové situaci v kraji za uplynulý rok 2006. Lze předpokládat, že tyto informace budou důležitým nástrojem při stanovení priorit a opatření kraje na další období a pomohou tak k informovanosti všech zúčastněných subjektů v kraji. Ze zprávy pak mimo jiné vyplývá:

         Ve všech regionech jsou poměrně snadno dostupné marihuana a pervitin, distribuce heroinu se koncentruje zejména do Jablonce n.N., Frýdlantu, příležitostně do Liberce.

         Marihuana a pervitin zřejmě pocházejí z velké části z produkce na území kraje, pervitin je nejčastěji dovážen z  Ústeckého kraje, ojediněle z hlavního města Prahy. Heroin je dovážen převážně z  Prahy, v menší míře z Ústeckého kraje.

         Do nelegálního obchodu s pervitinem se zřejmě významně zapojují příslušníci romské a vietnamské komunity žijící v městech na území kraje.

         K významným rizikovým lokalitám patří zejména městská sídliště s vyšší koncentrací skupin sociálně slabých obyvatel ohrožených sociálním vyloučením, města a obce s vyšší koncentrací škol a/nebo sloužící k rekreaci občanů z celé ČR.

         Na rozdíl od některých krajů v ČR se na černém trhu neobjevuje substituční látka Subutex, jež by byla zneužívána uživateli drog.

         S výjimkou občasného nákupu menších množství metamfetaminu (pervitinu) občany Německa nebyly zjištěny průkazné známky propojení drogové scény Libereckého kraje s Německem a Polskem.

 

         Nejvíce rozšířenou a užívanou ilegální drogou na území kraje je marihuana, následována pervitinem, v mnohem menší míře je užíván heroin. Mladí lidé ze slabších socio-ekonomických vrstev užívají těkavé látky (toluen), někdy v kombinaci s pervitinem.

         Převážná část uživatelů pervitinu a heroinu užívá nejrizikověji – injekčně. V souladu s jinými výzkumy bylo identifikováno občasné, situačně podmíněné rizikové chování injekčních uživatelů – sdílení a/nebo opakované aplikace použitým injekčním náčiním.

         Počet uživatelů drog v Libereckém kraji, kteří vyhledali odbornou pomoc je v posledních letech relativně stabilní a nenarůstá. Zdá se, že k výraznému nárůstu počtu problémových uživatelů drog v kraji v uplynulých letech nedošlo a v kontextu celorepublikového vývoje nic nenasvědčuje tomu, že by mělo dojít ke změně tohoto trendu.

 

         Podle některých odhadů se počet problémových uživatelů drog na území kraje pohybuje v rozmezí 750 – 1320 osob. Jako nepravděpodobnější se jeví střed uvedených hodnot, tj. cca 1035 problémových uživatelů drog, zejména pervitinu a v menší míře heroinu.

         V užívání ilegálních drog nebyly identifikovány nové trendy vymykající se situaci na celostátní úrovni.

Kouření

         Děti začínají kouřit v 11 letech a tato věková hranice se nemění

         v současné době kouří v osmých třídách LK v průměru 25,4 % dětí, což odpovídá krajským výsledkům z předchozích let - podle pohlaví 27,2 % dívek a 23,6 % chlapců

         nejvíc kuřáků v osmých třídách je v okrese Česká Lípa – 28,8 % dětí, ale dívek kuřaček je zde již 32,4 %! = o 1 % více než vloni a vůbec nejvíc z LK

         v okr. Jablonec n. N. došlo od r. 2003 k nárůstu počtu kuřáků na skoro dvojnásobek (r. 2003 – 14 %, r. 2006 – 27,7 %) a to jak dívek (r. 2003 – 13,8 %, r. 2006 – 27 %), tak i chlapců (r. 2003 – 14,2 %, r. 2006 – 27,6 %) !!!

         kuřáci v 8. třídách vykouří v průměru již 33 cigaret za týden – také toto číslo neustále stoupá od r. 2003 z 26 ks. Dá se říct, že pokud děti ve sledovaných 8. třídách kouří, jsou stále silnějšími kuřáky.

         nejvíce rodičů - kuřáků je v okrese Česká Lípa (42,9 % matek, 52,9 % otců), stejně tak sourozenců kuřáků (33,7 %)

         nejvíce se doma kouří v okrese Česká Lípa ( uvedlo 43,6 % žáků 8. tříd)

 

         ve 2. ročnících středních škol kouří 38 % studentů – stejně jako vloni, podle pohlaví 34,3 % dívek a 43,1 % chlapců

         kuřáci ve 2. ročnících středních škol vykouří v průměru již 58 cigaret za týden (o 9 ks více než vloni a vůbec nejvíc od počátku sledování v r. 1995) - dívky v průměru 52 cigaret týdně (o 11 ks více než vloni) a chlapci 64 cigaret týdně (o 2 více než vloni)

         začíná se objevovat kouření vodní dýmky (uvedlo 9 studentů jedné třídy)

Alkohol:

         přestože by měl být pro děti a mládež do 18 let nedostupný, pije ho pravidelně 1x týdně a častěji 5,5 % žáků 8. tříd – 4,2 % dívek a 6,7 % chlapců. Krajský průměr výrazně převyšují chlapci z okr. Semily (letos 14,2 %) a to nejenom v letošním roce  - od r. 2003!

         jednou a vícekrát měsíčně pije alkohol již 21,1 % žáků 8. tříd (opět mírný ale trvalý nárůst od r. 2003 z 16,9 %) – 20,2 % dívek a 21,9 % chlapců. Krajský průměr v tomto případě převyšují děti z okr. Jablonec n. N. (26,6 %) - trvalý nárůst z 15,4 % v  r. 2003 a to jak u dívek (27,1 %) – nárůst z 13,8 % v r. 2003, tak u chlapců (26,1 %) – nárůst z 16 % v r. 2003!

         2x a vícekrát za život opilých bylo dle odpovědí 14,3 % dětí 8. tříd (stejné % jako vloni) -  12,8 % dívek, 15,7 % chlapců

         opilých za poslední měsíc bylo 9,2 % dětí 8. tříd (trvalý pokles ze 17,7 % v r. 2003) – 8 % dívek a 10,3 % chlapců; opilých za poslední týden bylo 3,7 % dětí a to jak dívek, tak i chlapců

         průměrný věk, kdy se děti poprvé opily, je 12,9 let – odpovídá výsledkům z předchozích let

         Jednou a vícekrát týdně pije alkohol 30,4 % studentů 2. ročníků (o 1,9 % více než vloni) – 22,2 % dívek a 41,7 % chlapců; jednou a vícekrát měsíčně pije 40,9 % studentů - o 5,2 % více než vloni (47 % dívek a 32,6 % chlapců)

         pokud pijí jednou měsíčně a častěji, vypijí za měsíc v průměru 10,7 litru piva (dívky 5,4 litru, max. 21 litrů, chlapci 15,3 litru, max. 52 litry), 1,4 litru vína (dívky 1,2 litru, max. 9 litrů, chlapci 1,8 litru, max. 8 litrů) a 0,9 litru destilátů (dívky  0,6 litru, max. 4 litry, chlapci 1,3 litru, max. 8 litrů)

         2x a vícekrát za život opilých bylo dle odpovědí 64 % studentů (57,1 % dívek a 73,6 % chlapců), opilých za poslední měsíc bylo 39,8 % studentů (30,3 % dívek a 52,8 % chlapců), opilost za poslední týden uvedlo 19,9 % studentů (12,1 % dívek a 30,6 % chlapců)

Jiné drogy:

          průměrný věk zkoušky drogy je 13 let - tato věková hranice se nemění;

          v 8. třídách základních škol v kraji drogu někdy zkusilo 16,1 % dětí (13,5 % dívek a 18,5 % chlapců) - k neustálému nárůstu dochází v okr. Jablonec nad Nisou (r. 2003 – 8,7 %, r. 2004 – 15,4 %, r. 2005 – 16,9 %, r. 2006 – 20,1 %) a to jak u dívek (z 8 % v r. 03 na 15,7% v r. 06), tak zejména u chlapců (z 9,5 % v r. 03 na 24,6 % v r. ´06);

          ve 2. ročnících středních škol a učilišť drogu někdy zkusilo 44,2 % studentů – 39,4 % dívek a  50,7 % chlapců

          drogu (převážně marihuanu) získali nejčastěji od kamaráda – 79,7 % žáků 8. tříd a 89,4 % studentů 2. ročníků (% z těch, co drogu zkusili) – stejně jako v předchozích letech;

          opakované užití drogy potvrdilo v kraji 90 žáků 8. tříd, tj. 6,7 % (kolísá v průběhu sledování od r. 2003) - 38 dívek (5,8 %) a 52 chlapců (7,4 %);

          ve 2. ročnících opakované užití drogy potvrdilo 20,5 % (70) studentů – 17,7 % (35) dívek a 24,3 % (35) chlapců;

          nejčastěji drogu užívají s kamarády - potvrdilo 44,4 % žáků 8. tříd a 58,6 % studentů 2. ročníků (% z opak. uživatelů);

          v 8. třídách si drogu kupuje 41,1 % dětí 8. tříd (% z opak. uživatelů) a utratí za ni v průměru 283 Kč za měsíc;

          ve 2. ročnících si drogu kupuje 37,1 % studentů a utratí za ni v průměru 640,- Kč za měsíc;

          v době vyučování bylo někdy pod vlivem marihuany 6,3 % (85) žáků 8. tříd a 19,6 % (67) středoškoláků, pod vlivem jiné drogy 0,7 % (9) žáků 8. tříd a 3,5 % (12) středoškoláků.

          Pilotní studií zaměřenou na rozšíření gamblingu bylo zjištěno hraní na automatech u 3,5 % žáků 6. tříd, 6,5 % žáků 9. tříd a 5,9 % studentů 3. ročníků.

Koordinace protidrogové politiky

V souladu se zákonem č. 379/2005 Sb., o opatřeních k ochraně před škodami působenými tabákovými výrobky, alkoholem a jinými návykovými látkami a o změně souvisejících zákonů, kraj v samostatné působnosti zřídil pozici krajského protidrogového koordinátora a zřídil Protidrogovou komisi Rady Libereckého kraje jako iniciativní a poradní orgán rady kraje. Kraj za účelem naplnění protidrogové politiky spolupracuje se státními orgány, poskytovateli služeb a jednotlivými místními koordinátory jednotlivých obcí. Obce se v samostatné působnosti spolupodílí na realizaci protidrogové politiky na svém území. V rámci správních obvodů kraje fungují místní protidrogoví koordinátoři na městských úřadech obcí s rozšířenou působností. Krajský protidrogový koordinátor metodicky vede místní protidrogové koordinátory. Často však dochází ke změnám personálního obsazení na pozici místního protidrogového koordinátora. Jednoznačně pro tyto osoby chybí vzdělávací programy cíleně zaměřené pro místní protidrogové koordinátory. V 2. polovině roku 2006 došlo k výrazné změně poskytované péče Centrem sociálních služeb Libereckého kraje, p.o. v oblasti protidrogové péče. Kontaktní centrum pro lidi ohrožené drogou Liberec neobdrželo certifikaci odborných služeb pro uživatele drog pro své dva programy. V této souvislosti bylo zapotřebí služby transformovat pod organizaci, která certifikaci v rámci svých programů obdržela. Bylo započato jednání s organizací Most k naději, o.s., která službu uvedeného centra od 1. 1. 2007 převzala. Ostatní programy certifikačním procesem odborných služeb pro uživatele drog prošly. Transformována byla i další služba CSS LK, p.o. Terapeutická komunita pro drogově závislé Nová Ves. Službu převzala Advaita, o.s. od 1. 1. 2007.

 

Dostupnost a přiměřenost služeb pro uživatele drog

         Síť služeb určených primárně pro uživatele ilegálních drog je relativně řídká. Tvoří ji 2 nízkoprahová kontaktní a poradenská centra, 1 centrum detoxifikace, 1 terapeutická komunita pro drogově závislé, služby ambulantního poradenství a 1 služba následné péče.

         Existující služby jsou přiměřené potřebám klientů a dostupné bez zbytečných průtahů. Limity byly zjištěny v aktivním vyhledávání a kontaktování skryté populace uživatelů drog terénními službami.

         Zcela nepokryté nízkoprahovými službami minimalizace rizik pro uživatele drog jsou regiony Jilemnicka, Semilska, Turnovska (bylo započato jednání NNO s Městem Turnov) a Železnobrodska, zčásti i Novoborska.

         Nedostatečně dostupné jsou v kraji ambulantní poradenské služby pro lidi od 15 let, kteří se potýkají s různými sociálními a zdravotními problémy včetně problémů spojených s užíváním návykových látek.

         V rámci kraje není službami pokryta cílová skupina dětí a mládeže.

         Jako jednoznačně chybějící byla identifikována služba chráněného bydlení pro klienty následné péče po absolvování léčby závislého chování.

         Na území kraje je prakticky nedostupná substituční léčba závislosti na užívání opioidů.

         V rámci Libereckého kraje není zřízena záchytná stanice, která na území kraje jednoznačně chybí.

         V ČR neodpovídá potřebám klientů léčeben i personálu vězeňské služby postpenitenciární péče.

 

Hry III. zimní olympiády dětí a mládeže 2008

Rada kraje souhlasila s organizací a finanční podporou  reprezentace Libereckého kraje na Hrách III. zimní olympiády dětí a mládeže ČR v roce 2008 ve Zlínském kraji, kde by náš kraj měla reprezentovat cca 100 školou povinných sportovců. 

 

Tato sportovní akce se uskuteční ve dnech 27. 1. - 1. 2. 2008. Pořadatelem her je Zlínský kraj. Účast reprezentace Libereckého kraje na těchto hrách schválila Rada Libereckého kraje na svém zasedání dne 15. 5. 2007 usnesením č. 509/07/RK.

 

Stejně jako letní, tak i zimní olympiáda dětí a mládeže patří k vyvrcholení tréninkového úsilí dětí a zároveň je pro ně velkou odměnou za jejich dlouhodobou a náročnou přípravu. Tyto aktivity považuje Český olympijský výbor nejen za významný prostředek pro šíření olympijské myšlenky, ale také ve spojení sportu a kultury za vhodnou nabídku pro trávení volného času dětí a mládeže.

                                              

Maximální počet členů výpravy stanovil pořadatel ZODM na 97 osob a 4 osoby pro technické zabezpečení sportovců (tzv. trenéři nadstandard nebo servismani). ZODM 2008 je připravena pro dvě věkové kategorie chlapců a dívek dle data narození: mladší žáci a žákyně narození v období 1. 7. 1995 - 30. 6. 1997, starší žáci a žákyně narození 1. 7. 1992 - 30. 6. 1995.

Příprava a vyslání krajské výpravy s sebou přináší nutnost jejího finančního zabezpečení. Vzhledem k termínu konání her a s ohledem na termín odeslání závazné přihlášky je nutné stanovit počet reprezentantů a výši finančních prostředků, které bude možné použít na zabezpečení přípravy reprezentace.

 

V minulosti si reprezentanté LK vedli na hrách více než dobře. Již dvakrát obsadil Liberecký kraj první místo v hodnocení krajů s velkým bodovým náskokem. Vzhledem ke skutečnosti, že Liberecký kraj je považován za region zimních sportů a příprava sportovců je na velmi vysoké úrovni, lze očekávat, že i letošní výprava opět potvrdí prvenství kraje.

Finanční podporu pak musí odsouhlasit také Zastupitelstvo LK na svém srpnovém zasedání.

           

Podpora projektu Snížení incidence cévní mozkové příhody a jejich následků

Rada kraje souhlasila s poskytnutím dotace ve výši 200.000,- Kč městu Železný Brod na realizaci projektu "Snížení incidence cévní mozkové příhody a jejich následků u geograficky definované populace" a uložila MUDr. Jaroslavu Krutskému, členu rady kraje, předložit Zastupitelstvu Libereckého kraje materiály k rozhodnutí.

 

Úmrtí na cerebrovaskulární onemocnění se podílí významnou měrou na celkové úmrtnosti -především ve starších věkových kategoriích a to jak u mužů, tak i u žen. Na základě databází světové zdravotnické organizace (WHO) vyplývá, že standardizovaná úmrtnost zůstává ve srovnání s okolními vyspělými státy na stále vysoké úrovni a významnou měrou se na ní podílí úmrtnost právě na cerebrovaskulární onemocnění. Čím vyšší je věková kategorie, tím horší je naše pozice.

 

V rámci realizace schválené Zdravotní politiky Libereckého kraje a zapojení se Libereckého kraje do projektu Zdraví 21 se připravuje v následujících letech intervenční projekt - Snížení incidence cévní mozkové příhody a jejich následků u geograficky definované populace Železného Brodu.

 

Navrhuje se, aby Liberecký kraj byl přímo jedním z pořadatelů tohoto šetření a to prostřednictvím města Železný Brod a jím ustavené pracovní skupiny složené z odborníků.

 

Cílem projektu je dosáhnout prokazatelného snížení výskytu cévní mozkové příhody u geograficky definované populace pomoci důsledného uplatnění prevence a ověřených klinických postupů a zlepšení organizace práce a součinnosti jednotlivých poskytovatelů a osob v riziku, včetně jejich blízkých osob.

 

Projekt bude řešen a organizován metodou intervenčních studií, tak aby bylo možné kontinuální a věrohodné hodnocení účinnosti jednotlivých opatření a byla tak vytvořena základní zpětná vazba poskytování zdravotní péče orientované na řešení definovaného zdravotního problému.

 

Cílem projektu je ověření způsobů, jak v reálné klinické praxi přizpůsobit organizaci zdravotní péče k dosažení stanovených cílů.

 

Realizace projektu by měla být  rozfázována do několika etap do roku 2015 s počátečním navrhovaným rozpočtem pro roky 2007-8 ve výši 200 000,- Kč. V ostatních letech bude aktuálně upravován dle aktuálního rozsahu práce a stávající situace. Navazování a pokračování jednotlivých etap je podmíněno úspěšnou realizací předcházející etapy, která bude doložena a následně odsouhlasena závěrečnou zprávou.

 

 

Nákup náhradního zdroje el. energie

Rada kraje souhlasila s  poskytnutím dotace ve výši 900 000,-Kč Nemocnici s poliklinikou Česká Lípa, a.s. na nákup náhradního zdroje elektrické energie v rámci předcházení krizových situací a uložila  MUDr. Jaroslavu Krutskému, členu rady pověřenému vedením resortu zdravotnictví, předložit materiál ke schválení na zasedání zastupitelstva Libereckého kraje.

 

Ralsko - bezúplatný převod majetku státu do vlastnictví Libereckého kraje

Rada kraje schválila návrh smlouvy o bezúplatném převodu části majetku v bývalém vojenském prostoru Ralsko do vlastnictví kraje a uložila  Ing. Karlu Dolejšímu, statutárnímu náměstkovi hejtmana, předložit materiál o nabytí majetku k rozhodnutí Zastupitelstvu Libereckého kraje na jeho srpnovém zasedání. Celkový objem pozemků, které na základě předmětné smlouvy se státem přejdou do vlastnictví kraje, činí bezmála 300 ha.

 

Dne 13. prosince 2005 schválilo Zastupitelstvo Libereckého kraje, usnesením č. 374/05/ZK, nabytí nemovitých věcí nacházejících se na území obcí Ralsko, Mimoň a Hamr na Jezeře Libereckým krajem, a to dle seznamu zpracovaného Ministerstvem pro místní rozvoj ČR.

 

Toto usnesení bylo jednou z podmínek přípravy samotného privatizačního projektu a převodu majetku na Liberecký kraj.

 

Následně proběhlo meziresortní připomínkové řízení ohledně připraveného privatizačního záměru a po vyřešení všech problémů byl Vládou ČR schválen privatizační projekt a vypracován návrh smlouvy mezi Českou republikou - Ministerstvem financí, jako předávajícím, a Libereckým krajem, jako přejímajícím. Návrh smlouvy obsahuje soupis všech převáděných majetků.

 

V průběhu 2. poloviny roku 2006 a první poloviny roku 2007 absolvovali zástupci Libereckého kraje sérii jednání na Ministerstvu pro místní rozvoj, Ministerstvu životního prostředí a Ministerstvu financí. Cílem bylo získat co neúplnější obrázek o stávajícím stavu území. V tuto chvíli má LK relativně dobrou představu například o vlastnické struktuře v území, stavu technické infrastruktury, průběhu a výsledku pyrotechnické očisty od vojenské munice, informace o probíhajícím odstraňování ekologických zátěží, věcných břemenech na převáděném majetku apod.

 

V případě, že Zastupitelstvo Libereckého kraje rozhodne dne 28.8.2007 o nabytí předmětného majetku do vlastnictví Libereckého kraje, mělo by dle současného harmonogramu dojít v průběhu září k faktickému předání majetku.

 

 

 

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky