Tisková zpráva po zasedání Rady Libereckého kraje
- 31. 10. 2002 00:00
[id:317|autor:|email:|telefon:|mobil:|aktualizace:]
Liberecký kraj
U Jezu 642/2a, 460
tel.: (+420)48 52 26 302, fax: (+420)48 52 26 330
Liberec, 30.10. 2002
T I S K O V Á Z P R Á V A
Cílem zpracování Koncepce odpadového hospodářství Libereckého kraje je vytvořit strategický dokument pro oblast nakládání s odpady v kraji, který bude podkladem pro Plán odpadového hospodářství kraje. Tento plánovací dokument bude jednak základním nástrojem kraje pro efektivní řízení v oblasti nakládání s odpady v kraji a současně vytvoří objektivizovaný a dlouhodobý výhled podnikatelských možností v této oblasti. Nesporná potřeba výrazných investic s ohledem na nároky nové i očekávané právní úpravy v odpadovém hospodářství vyvolává nutnost využít tento plánovací proces rovněž k optimalizaci vynakládaných finančních prostředků z veřejných i soukromých zdrojů. Koncepce odpadového hospodářství Libereckého kraje se tak stane dlouhodobým dokumentem orientujícím chování všech subjektů tak, aby se stav odpadového hospodářství v kraji kontinuálně zlepšoval. Výrazným pokrokem v procesu tvorby Krajské koncepce odpadového hospodářství Libereckého kraje je nutnost respektování principů spolupráce a otevřeného dialogu mezi zpracovatelem a odbornou i laickou veřejností. Krajská koncepce odpadového hospodářství Libereckého kraje vzniká za významné finanční podpory Státního fondu životního prostředí ČR na základě Rozhodnutí ministra životního prostředí. Dále se na projektu Krajská koncepce odpadového hospodářství Libereckého kraje významně finančně podílelo Statutární město Liberec.
Termín dokončení studie je 15. prosince 2002 a odbor rozvoje předpokládá jeho následné projednání s obcí Ralsko, svazkem obcí Podralsko a organizacemi Vojenské lesy a statky, a Privum. Po tomto projednání bude „Studie hospodářsky slabé oblasti RALSKO“ na počátku roku 2003 předložena k projednání Radě Libereckého kraje a následně Zastupitelstvu Libereckého kraje.
Vyhodnocení „Nejúspěšnějších sportovců Libereckého kraje za rok 2002“ navazuje na zkušenost z prvního vyhlášení nejúspěšnějších sportovců Libereckého kraje za rok 20
Pasporty byly zpracovány za 2 nemocnice (akutní lůžková péče), 1 nemocnici následné péče, 3 léčebny dlouhodobě nemocných, 2 odborné léčebné ústavy, 1 dětskou ozdravovnu a 3 subjekty zajišťující zdravotnickou záchrannou službu (dále jen ZZS) na území Libereckého kraje. Zřizovateli těchto zařízení jsou okresní úřady s výjimkou Územního střediska záchranné služby Liberec, kde je zřizovatelem Ministerstvo zdravotnictví. Pro úplnost je třeba uvést, že v rámci Nemocnice Jablonec n. Nisou působí samostatné oddělení ZZS, které však nemá právní subjektivitu. Způsob převodu resp. zajištění této služby v jabloneckém regionu bude řešen samostatně. Pasporty zpracované za jednotlivá ZZ obsahují vedle kontaktních údajů základní informace o zařízení vč. charakteristiky poskytovaných služeb. Ke zpracování a zveřejnění dat za jednotlivá ZZ obsažených v pasportech získal kraj souhlas statutárních orgánů.
Údaje budou aktualizovány minimálně 1 x ročně a vždy při zásadních změnách.
Odbor sociálních věcí požádal v první polovině roku 2002 zřizovatele jednotlivých zařízení o spolupráci, kterou se podařilo úspěšně navázat. Na půdě kraje proběhlo již pět pracovních schůzek, které byly zaměřeny na přípravu převodů zařízení. Na těchto schůzkách byli zástupci jednotlivých zařízení požádáni o dodání dokumentů nezbytných pro přípravu jednak rozpočtu roku 2003, dále byli požádáni o předložení závěrečných zpráv, přehledu o investičních akcích apod. Požadované dokumenty byly všemi zařízeními dodány a průběžně se zpracovávají. Systém financování zařízení sociálních služeb je v současné době v zásadě postaven na bázi dvouzdrojového financování, tj. na účasti státu a spoluúčasti uživatele. Po přechodu státních zařízení sociálních služeb na kraje lze předpokládat, že vedle uživatele služby doplní financování zařízení stát a poskytovatel služby, tedy kraj.
V průběhu měsíců říjen až prosinec 2002 budou radě kraje předkládány materiály, které budou podrobněji popisovat převádějící zařízení a zároveň budou předkládány k projednání návrhy jejich zřizovacích listin a předávací protokoly.
Součástí tohoto bodu je tabulka – Finanční náročnost na rozpočet v r. 2003 příspěvkových organizacích přecházejících na Liberecký kraj
Finanční náročnost na rozpočet v r. 2003
PO přecházejících od tohoto roku pod zřizovatel.kompetenci LK
( v tis. Kč )
Název zařízení | Skutečnost | Skutečnost | Rozpočet | Rozpočet |
| 20 | I.pol.2002 | 2002 | 2003 |
| příspěvek | příspěvek | příspěvek | příspěvek |
| zřizovatele | zřizovatele | zřizovatele | zřizovatele |
|
|
|
|
|
OÚSS Liberec | 80 313 | 41 300 | 80 313 | 93 460 |
|
|
|
|
|
OÚSS Jablonec n.N. | 38 853 | 19 062 | 47 680 | 58 603 |
DD Rokytnice n.J. | 19 132 | 10 129 | 20 654 | 24 738 |
ÚSP Benešov u.S. | 6 107 | 3 272 | 6 580 | 7 062 |
mezisoučet Semily | 25 239 | 13 4 | 27 234 | 31 800 |
DD Sloup v Čechách | 10 155 | 4 973 | 9 947 | 10 348 |
ÚSP Mařenice | 6 054 | 2 955 | 5 910 | 6 370 |
ÚSP Jestřebí | 8 328 | 4 091 | 8 183 | 8 732 |
ÚSP Lindava | 4 749 | 2 262 | 4 573 | 5 |
ÚSP Česká Lípa | 2 312 | 1 111 | 2 221 | 2 337 |
Ssapp Česká Lípa | 4 244 | 2 103 | 4 206 | 4 406 |
mezisouč. Česká Lípa | 35 842 | 17 495 | 35 040 | 37 211 |
|
|
|
|
|
Sumář za Kraj | 180 247 | 91 258 | 190 267 | 221 074 |
Linda Futerová
tisková mluvčí