Můžeme pracovat s cookies,
ať víme, jak to na našem webu žije?

Za rok vyjedou první vlaky na trati Liberec – Varnsdorf - Seifhennersdorf/Rybniště

Za rok vyjedou první vlaky na trati Liberec – Varnsdorf - Seifhennersdorf/Rybniště

[33888|9dca34a53973438aecf90fbd2a055e23|5|public/tiskove/puodpis1_7d02114fa4.jpg]

26. 08. 2009
[id:8611|autor:Mgr. Langer Jiří|email:jiri.langer@kraj-lbc.info|telefon:485 226 302|mobil:|aktualizace:]

Historickou dopravní smlouvu zajišťující efektivní a moderní regionální kolejovou dopravu v Trojzemí podepsali dnes na dominantě Libereckého kraje v Horském hotelu Ještěd představitelé Libereckého a Ústeckého kraje, landrátu Budyšín, dopravní společnosti Zvon a železniční společnosti Vogtlandbahn GmbH.

Hejtman LK Stanislav Eichler spolu s Pavlem Koudou, náměstkem hejtmanky Ústeckého kraje, Michaelem Harigem, landrátem landkreisu Budyšín, Gerhardem Knöbelem, jednatelem Vogtlandbahn GmbH,  Hartmutem Schnorrem, prokuristou Vogtlandbahn GmbH  a Georgem Janetzkim, jednatelem dopravní  společnosti ZVON tak stvrdili za účasti  Bernda Rohdeho, ředitele odboru dopravy Saského státního  ministerstva pro hospodářství a práci, a Stanislavy Jakešové, vedoucí odboru dopravy KÚLK, tříletou společnou práci při přípravě a realizaci veřejné zakázky, která je významným mezníkem v chápání  regionální železniční dopravy.

Nízkopodlažní vlaky umožňující rychlou a pohodlnou dopravu zavede od prosince 2010 společnost Vogtlandbahn ze skupiny Arriva, která vyhrála veřejnou soutěž na zajištění dopravy na trati z Liberce přes německou Žitavu do Varnsdorfu a Seifhennersdorf/Rybniště v Ústeckém kraji.

„Zvláštní těžiště projektu je v modernizaci provozu této přeshraniční tratě, která několikrát překračuje německo-českou hranici a mezi Hrádkem nad Nisou a Žitavy a probíhá i 2,7 km na polském území. Významné je, že jde o záměr ojedinělý, první a v současné době v České republice nevyzkoušený, jehož realizaci umožnil vstup ČR do Shengenského prostoru,“ uvedl hejtman.

„.Nabídka společnosti Vogtlandbahn GmbH splnila všechny podmínky zadávacího řízení a oproti současnému stavu bude znamenat podstatné zkvalitnění železniční osobní dopravy na trati nasazením čtyř vozidel DESIRO vybavených klimatizací, nízkopodlažní částí, rampou pro zdravotně postižené cestující,“ zdůraznil.

 Ve stejném duchu provoz na této trati podpořil náměstek hejtmanky ÚK Pavel Kouda.

„I já očekávám, že provoz jedním dopravcem bude pro cestující pohodlnějším a atraktivním,“ řekl.

Landrát Budyšínského okresu, který čítá 600 000 lidí, Michael Harig připomněl, že z Ještědu lze dohlédnout takřka na celé území, kterou tato trať zahrnuje.

„Podpis této smlouvy ukazuje, že zde v Trojzemí panuje dobré evropské počasí, které podpoří rozvoj podnikání, obchodu a cestovního ruchu v našem společném regionu. Horní Lužice a severní Čechy i v minulosti žily především z obchodu a je možné znovu z toho profitovat,“ vypočítal landrát.

Společnost Vogtlandbahn GmbH, která již působí na šumavském Špičáku, v Mariánských Lázních či V Sokolově, představil jednatel Gerhard Knöbel.

„Jako první soukromá železniční společnost působíme například v bavorském lese už od roku 1989.  Výborné je, že zadavatelé počítají s hodinovým taktem, takže každou hodinu vlak jede, To může přispět podle našich zkušeností k zvýšení počtu cestujících,“ řekl.

„Jedna jízdenka, jeden jízdní řád, jeden tarif – to je to, co cestující potřebuje,“ doplnil Bernd Rohde.

Po dobu deseti let tak bude jezdit jediný dopravce, výjimkou jsou rychlíky z Drážďan do Liberce, po trati dlouhé zhruba 60 kilometrů. Vlaky budou stavět na každé zastávce, což bude velká změna, neboť české vlaky zatím Německem jen projíždějí. Cestující mají nyní možnost vystoupit jen v Žitavě a pak až na českém území. Výrazně se také zvýší komfort cestování

Spoje najedou za rok 698 tisíc vlakokilometrů, z toho po Libereckém kraji 315 tisíc.

Mgr. Langer Jiří
jiri.langer@kraj-lbc.cz
Telefon: 485 226 302