Koukněte se na Liberec a okolí z výšky. Přijďte na vyhlídku! Od pondělí 5. 5. je otevřena vyhlídka na střeše budovy krajského úřadu, a to každý pracovní den od 8:00 hodin. V pondělí a středu do 16:30, v úterý a čtvrtek do 15:30 a v pátek do 14:00.
Železnice Trojzemí má nového provozovatele
- 23. 02. 2009 00:00
[id:7569|autor:Mgr. Langer Jiří|email:jiri.langer@kraj-lbc.info|telefon:485 226 302|mobil:|aktualizace:]
Liberecký kraj společně s krajem Ústeckým a německým dopravním sdružením ZVON vybrali na základě společného výběrového řízení nového dopravce pro mezinárodní železniční trať č. 089/KBS 236 Liberec – Hrádek nad Nisou – Žitava – Rybniště / Seifhennersdorf. Dopravcem
Podnětem pro vyhlášení výběrového řízení na provozovatele drážní dopravy na této trati byla snaha optimalizovat provoz na této trati, který je v současné době zajišťován českým a německým dopravcem. Vlaky českého dopravce (ČD) jedoucí z Liberce do Varnsdorfu zastavují v Německu jen v zastávce Žitava (Zittau), odkud vede souběžně železniční linka německého dopravce (SBE) přes Varnsdorf do Seifhennersdorfu. Takovéto zajišťování provozu je pochopitelně finančně náročné a neumožňuje vytvoření odpovídající nabídky na kvalitní dopravní spojení.
Dalším důvodem byla snaha o zkvalitnění dopravy na trati
„Cestující si na této v Libereckém kraji druhé nejvytíženější železniční trati zaslouží kvalitnější a pohodlnější cestování“, uvedl Martin Sepp
„moderní vozidla a kvalitní služby ještě zvýší poptávku po železniční přepravě na trati“, doplnil. Společnost Vogtlandbahn získala zakázku na provozování drážní dopravy na období 10 let do prosince roku 2020.
„Kontrakt na delší dobu umožňuje dopravci optimálně rozvrhnout prostředky, vynaložené na pořízení nebo pronájem požadovaných moderních vozidel,“ sdělil Petr Prokeš
Společnost Vogtladbahn byla nakonec jediným přihlášeným uchazečem
Cestující se mohou těšit na výrazné zlepšení nabídky i kvality železničního spojení. Na trati budou provozovány bezbariérové klimatizované jednotky Desiro. Mezi Libercem a Varnsdorfem v intervalu 1 hodiny s následným větvením do Rybniště a Seifhennersdorfu v intervalu 2 hodiny. V pracovní dny v době dopravních špiček bude doprava zahuštěna na 30 minutový interval.
„Obslužný personál bude schopen komunikovat s cestujícími v češtině i v němčině a celkově se na trati objeví mnoho nových prvků zvyšujících úroveň cestování,“ ujistila Stanislava Jakešová, vedoucí odboru dopravy Krajského úřadu Libereckého kraje
Přínosem připravované smlouvy je také cena, kterou budou objednavatelé hradit. Ta je v závislosti na nabízené kvalitě udržena na rozumné míře a není o mnoho vyšší než u současného drážního dopravce ČD