BESIP LK projednal projekty na zvyšování bezpečnosti na silnicích v roce 2010
- 19. 01. 2010 12:37
Jako již každoročně na začátku roku se řídící výbor BESIP Libereckého kraje za předsednictví náměstka hejtman LK pro dopravu Martina Seppa sešel k hodnocení činnosti a plánu do dalšího roku, tentokráte v závěru minulého týdne.
Výbor, jehož činnost byla ustanovena koncepcí BESIP LK v roce 2003, je složen ze zástupců jednotlivých subjektů, kteří působí v oblasti zvyšování a prevence bezpečnosti silničního provozu. Mezi členy patří např. zástupci Policie ČR, zástupce Ministerstva dopravy – BESIP, pracovníci odboru dopravy Krajského úřadu Libereckého kraje, správci komunikací a další.
„Řídící výbor se zabýval vyhodnocením dopravní nehodovosti a projekty v roce 2009 a dále chystanými projekty pro tento rok. Jednání bylo rozděleno na dva tematické celky. Prvním z nich byla oblast lidského činitele a druhou částí problematika pozemních komunikací,“ uvedl náměstek hejtmana.
„Pohled do statistik nehodovosti loňského roku je o něco pozitivnější než vloni. Výrazným způsobem ubylo smrtelných dopravních nehod a nehod s těžkými následky na zdraví. V roce 2010 budeme pokračovat v projektech, které se nám podařilo nastartovat a dále bychom se rádi zaměřili na problematiku nepřiměřené rychlosti, která stále zůstává největším zabijákem na našich silnicích. Děti jakožto účastníci silničního provozu pro nás zůstávají jednou z priorit a projekty podpory dopravní výchovy budeme nadále podporovat,“ doplnil.
Členům výboru se v průběhu jednání představila studentka ČVÚT – Fakulty stavební v Praze Markéta Němcová zajímavou diplomovou práci na téma Analýza bezpečnosti dopravy v Libereckém kraji.
„Byla to pro nás další zajímavá zkušenost, když její výsledky potvrdily i předchozí diplomku studentky Lenky Průšové, tentokrát z Fakulty dopravní. Ta ji nazvala Studie nehodových úseků v LK. Například víme,, samozřejmě mimo jiné, že úsek silnice II. třídy od Mimoně do České Lípy u obce Bohatice je nejrizikovějším místem v počtu dopravních nehod v Libereckém kraji,“ uvedl náměstek hejtmana.
Podle něj Lenka Průšová zároveň připravila studii na bezpečnostní řešení úseku a Krajská správa silnic LK již pracuje na další dokumentaci.
„Předpokládáme, že zbržďovací ostrůvek před vjezdem do obce, ve které nejsou vybudovány chodníky, by se měl začít stavět v roce 2011,“ dodal s tím, že Liberecký kraj dlouhodobě spolupracuje s ČVÚT, zejména Fakultou dopravní.
V oblasti lidský činitel byl nastíněn roční plán BESIP LK, resp. projekty v něm navržené, byla představena analýza úrazů cyklistů v Libereckém kraji, a diskutovány trendy, příčiny a řešení dopravní nehodovosti.
V části pozemní komunikace se účastníci zabývali nejvíce nehodovými úseky v Libereckém kraji a projekty dopravních staveb, které nejvíce ovlivňují bezpečnost na pozemních komunikacích.
„Při plánování projektů a rozdělování prostředků je velmi důležité, abychom získali pohled na problematiku BESIP od všech subjektů, kteří se zvyšování bezpečnosti provozu na našich silnicích každodenně věnují. V tomto ohledu je úloha řídícího výboru nenahraditelná,“ uzavřel Martin Sepp.