Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Daňové příjmy půjdou i do cestovního ruchu

Bc. Lenka Klimentová

odborný zaměstnanec

  • 28. 01. 2019 00:00
  • Rozvoj

Sdílet článek

Z vyšších daňových příjmů letos Liberecký kraj investuje půl milionu korun do monitoringu cestovního ruchu, konkrétně na mapování návštěvnosti Libereckého kraje.

„Čím dál tím více se ukazuje potřeba, mít k dispozici údaje o cestovním ruchu,“ říká Květa Vinklátová, radní pro rezort kultury, památkové péče a cestovního ruchu. „Jde zejména o data z ubytovacích zařízení, návštěvnosti jednotlivých turistických cílů, využívání stezek a dalších údajů,“ doplňuje Vinklátová. Potřeba zjišťování dat navíc plyne z Koncepce státní politiky cestovního ruchu stejně jako ze Strategie rozvoje kraje.

Pět set tisíc korun bude použito na zjištění návštěvnosti kraje a jeho turistických oblastí na základě využití zbytkových dat mobilních operátorů. „Kromě ´statických´ dat získáme i přehled o pohybu a rozložení návštěvníků v čase a místě, takže bude jednodušší a lepší, plánovat marketingové kampaně či pozorovat využívání potenciálu cestovního ruchu v kraji,“ udává Eva Hornová, vedoucí oddělení cestovního ruchu Libereckého kraje.

Poskytovatelé mobilních sítí monitorují data na základě připojení mobilního telefonu k vysílačům, na nichž probíhá ověření telefonu. K přihlédnutí k potřebě cestovního ruchu je pak možné zjistit informace také o počtu návštěvníků z jiných zemí, celkovém počtu přenocování, frekvenci návštěv na území ČR a další.

Vedle tohoto měření bude navíc proveden marketingový průzkum na vnímání značky a destinace Liberecký kraj. Již v polovině letošního roku by mohl mít kraj první výsledky o směřování návštěvníků. „Vzhledem k tomu, že v posledních letech žádné takové větší měření provedeno nebylo, jsme velmi zvědavi, jak se poměnilo rozložení a struktura návštěvníků v kraji,“ doplňuje Květa Vinklátová.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky