Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Hejtman LK a ředitel KÚLK se u příležitosti nového roku setkali se zaměstnanci

Mgr. Langer Jiří

  • 04. 01. 2010 16:41
  • Rozvoj

Sdílet článek

 

Hejtman LK Stanislav Eichler, ředitel KÚLK Bohdan Tomáš a členové Rady LK se dnes u příležitosti prvního pracovního dne v roce 2010 setkali se zaměstnanci krajského úřadu. Hejtman poděkoval v úvodním slově za dobrou práci. Zdůraznil, že první rok pod novým vedením byl navíc zkomplikován světovou ekonomickou a finanční krizí, přesto úřad pracoval velmi dobře.

Věřím, že druhý rok bude ještě lepší a že se se všemi nástrahami, nejen napnutého rozpočtu kraje, společně dobře vyrovnáme,“ řekl Stanislav Eichler.

Ředitel KÚLK Bohdan Tomáš přivítal členy Rady LK a zaměstnance a krátce shrnul výsledky, které úřad dosáhl v roce 2009.

„Toto setkání je ideální příležitostí k bilanci toho, co předcházející rok přinesl.

Před rokem jsme si na tomto místě byli vědomi toho, že po krajských volbách v závěru roku 2008 bude rok 2009 určitým způsobem rokem mimořádně významným, možná i zlomovým. Očekávali jsme, že v oblasti samostatné působnosti kraje dojde možná i k zásadním změnám, neboť nová krajská vláda bude mít jistě své cíle, představy a vize, které mohou být a zřejmě i budou odlišné od vlád předchozích. Byli jsme si vědomi toho, že je nezbytné naši práci přizpůsobit novým programům a cílům těch zástupců kraje, kteří ve volbách získali od občanů mandát samostatně spravovat záležitosti kraje. Myslím, že tohoto úkolu jste se zhostili opravdu důstojně a že jsem povinen Vám za Vaši spolupráci a pomoc poděkovat.

Je někdy nelehké orientovat se ve složitém systému výkonu spojeného modelu státní správy a samosprávy. Mnozí z nás však znají vývoj, kontinuitu různých rozhodnutí, okolnosti ovlivňující některé postupy a mají tak možnost předávat své zkušenosti a ovlivňovat další významné kroky. K tomu je třeba přidat i nezbytný lidský rozměr a kolegiální přístup a nabídnout pomoc, kde cítíme, že je jí třeba. A toto všechno jsem v jednání většiny z Vás měl možnost pozorovat a za to Vám děkuji,“ uvedl ředitel.

 

Krajský úřad je podle něj v současné době stabilizovanou, otevřenou a moderní institucí, která profesionálně zvládá své úkoly. Osobně hodnotí velice kladně zejména slušnost a vlídnost zaměstnanců ve vztahu k občanům, aktivní ochotu pomáhat a poradit.

 

„Služby úřadu poskytované veřejnosti chceme i nadále zlepšovat. Proto se v roce 2010 chceme zapojit do projektu s názvem Posilování institucionální kapacity a efektivnosti veřejné správy, financovaného z Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost. V průběhu realizace projektu se chceme naučit využívat moderní metody řízení ve veřejné správě – zavést model řízení kvality CAF a následně směrovat k zavedení systému řízení kvality dle norem ISO 9001:2001, dále si chceme nastavit personální a komunikační strategii a zavést procesní řízení a projektové řízení jako běžnou součást práce úřadu na všech úrovních. Nebudu zastírat, že realizace projektu bude náročná a bude vyžadovat společné úsilí a zapojení opravdu všech zaměstnanců úřadu.

 

Usilujeme však o to, aby krajský úřad představoval ve všech svých oblastech odbornou špičku, aby byl považován za renomovanou instituci, aby stanoviska a rozhodnutí našich odborníků budila respekt. K tomu je nutné naučit se využívat moderní metody řízení a neustrnout na úrovni, s níž jsme třeba momentálně celkem spokojeni. Netřeba připomínat, že doba je dynamická, přináší neustálé změny a nové požadavky, na které je třeba reagovat. Obecná vize moderního úřadu je spojená s požadavkem, aby byl úřad co nejštíhlejší a co nejméně zatěžoval rozpočet kraje. Proto jsme si dali za úkol dlouhodobě pozastavit v mezích možností nárůst počtu pracovníků a své úsilí směrovat více na kvalitativní než kvantitativní stránku. To vyžaduje především efektivnější přístup k využití nejen moderních metod řízení ale i moderních komunikačních metod, výpočetní techniky a podobně.

 

Rok 2010 je možné označit za rok kontrol agend v přenesené působnosti vykonávaných krajským úřadem. Náš krajský úřad prošel mnoha ministerskými kontrolami, které skončily nejen  bez kontrolních nálezů, ale často i s pochvalami. Nechválím tímto sebe ale ty z Vás, kteří se na dobrých výsledcích podíleli. Je to zásluhou všech, kteří se výkonu přenesené působnosti věnují, což je více než polovina všech zaměstnanců zařazených do krajského úřadu. Jsem na tyto výsledky oprávněně pyšný a velice Vám za ně děkuji.

 

Musím alespoň zmínit revoluční změnu, která se v roce 2009 dotkla všech úřadů a dalších veřejných institucí i soukromých osob. Jistě víte, o čem chci hovořit. Jde o zavedení E-Governmentu do veřejné správy včetně spuštění datových schránek ve druhé polovině roku 2009. Nadneseně se hovoří o největší změně v administrativě od dob Marie Terezie, po úplném zavedení všech funkcionalit E-Governmentu však nebude toto tvrzení daleko od pravdy. Víme dobře, že ne všechno funguje od počátku tak dokonale, jak bychom si představovali. S přihlédnutím, k jakému obrovskému rozsahu změn v práci úředníka a občana došlo, se však osobně domnívám, že se nám podařilo zajistit celkem hladký průběh spuštění jak CzechPointu již v roce 200/, tak datových schránek a souvisejících aktivit v roce 2009. A to nemluvím o poměrně významném podílu krajského úřadu při zavádění těchto funkcionalit u obcí na území kraje a u příspěvkových organizací.

 

V roce 2010 bych byl rád, aby úřad pokračoval v trendu zvyšování kvality své činnosti, aby se nám podařilo zlepšit vzájemnou komunikaci a abychom se zaměřili na zvyšování transparentnosti své činnosti a svého rozhodování a na zvyšování znalostí a kvalifikace úředníků. V personální oblasti bychom se měli zaměřit na personální stabilizaci odborných zaměstnanců, kteří jsou pro úřad bez nadsázky rodinným stříbrem. Právě jejich práce nejvýznamněji ovlivňuje kvalitu veškerých výstupů úřadu a ovlivňuje spokojenost jak zaměstnanců, tak občanů,“ uzavřel Bohdan Tomáš.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky