Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Kraj hodlá podporovat podnikání v cestovním ruchu

Mgr. Langer Jiří

  • 15. 05. 2009 00:00

Sdílet článek

[id:8054|autor:Mgr. Langer Jiří|email:jiri.langer@kraj-lbc.info|telefon:485 226 302|mobil:|aktualizace:]

Zřejmě největší slabinou cestovního ruchu v Libereckém kraji je podle průzkumů úroveň služeb a  chybějící program, zejména ve večerních hodinách. Seminář Forum podnikatelů, který včera uspořádal Liberecký kraj - odbor kultury, památkové péče a cestovního ruch, byl prvním krokem k potřebné a nutné  změně.

„Je třeba čelit probíhající krizi sortimentem a kvalitou služeb. Není nic platné, když máme krásné památky a přírodu, ale neumíme přitáhnout rekreanty do našeho kraje a pak se o ně postarat,“ uvedla náměstkyně libereckého hejtmana Lidie Vajnerová.

„Dobrou cestou je rozšiřování služeb, nikoli cenové podbízení,“ doplnila s tím, že návštěvníci očekávají komplexní služby – balíčky.

Návštěvníků v Libereckém kraji v posledních letech ubývá. Podle Českého statistického úřadu se v kraji loni ubytovalo zhruba 696.000 lidí, což bylo o dvě procenta méně než v roce 2007. Ve srovnání s rokem 2000, kdy kraj navštívilo téměř 843.000 turistů, je to propad o 18 procent. Výrazně přitom ubývá zejména cizinců. Letošní rok bude kvůli krizi zřejmě ještě horší. Podle Asociace hotelů a restaurací ČR hlásí ubytovatelé v prvním čtvrtletí o 25 až 30 procent méně klientů než loni.

. Úroveň služeb je podle ní v kraji nevyrovnaná, někde se o návštěvníky starají dobře, jinde je to prý ostudné. Turisté si také často stěžují na nedostatečné kulturní či společenské vyžití a možnosti zábavy ve večerních hodinách.

To ostatně potvrdil i Petr Kratochvíl z agentury CzechTourism. Kraje by podle něho měly víc propagovat své turistické možnosti a zaměřit se na domácí klienty. A hlavně se snažit udržet ty, které už mají.

"Získat nového klienta je šestkrát dražší než si udržet toho, kterého už máme," poznamenal Petr Kratochvíl. K tomu je ale podle něj třeba nabízet kvalitní služby a program.

Liberecký kraj je spolu s Karlovarským nejmenším v zemi, přesto patří k nejnavštěvovanějším. Navíc disponuje ubytovací kapacitou 42.000 lůžek, víc jich je jen v Praze a krajích Jihočeském a Královéhradeckém. Podle průzkumu CzechTourismu míří turisté do Libereckého kraje nejčastěji za relaxací, turistikou, sportem či za poznáním.

 Seznam přednášek:

Zajímavá nabídka je hrází krizi                               

Ing. Petr Kratochvíl (CzechTourism)

            Problémy regionálního cestovního ruchu z pohledu AHR

                        Ing. Václav Stárek (Asociace hotelů a restaurací ČR)

                        (kvalita služeb, balíčky, regionální kuchyně)

            Webový portál cestovního ruchu Libereckého kraje a kalendář akcí

Dalibor Naar ( Compedium, s.r.o.); Ing. Iveta Moravcová (Odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu KÚ LK)

            Možnosti datového skladu turistických informací Libereckého kraje

                        Dalibor Naar (Compedium, s.r.o.)

                                    Integrovaný projekt cestovního ruchu Libereckého kraje, Regionální certifikace ubytovacích zařízení, Katalog turistické nabídky Libereckého kraje – reprezentační desky, Letáková kampaň

            Ing. Iveta Moravcová (Odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu

KÚ LK)

            Kongresová a incentivní turistika – Convention Bureau                   

Bc. Anna Tajčmanová (Odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu KÚ LK); Ing.Vlastimil Čadílek (Centrum Babylon, a.s.)

            Představení marketingu cestovního ruchu v Libereckém kraji a možností spolupráce

            Mgr. Eva Hornová (Odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu

KÚ LK)

            Regionální karta Opuscard jako produkt cestovního ruchu

                        Ing. Jiří Hruboň (Liberecká IS, a. s.)

                        Evropské peníze ROP 3.1., 3.2.

Ing. Richard Klimeček (Regionální rada regionu soudržnosti Severovýchod)

                        Hrady a zámky 21. století – jejich marketing a možnosti jejich využití

PhDr. Miloš Kadlec (Národní památkový ústav, územní odborné pracoviště

v Liberci) (s využitím čtk)

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky