Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Krajský radní pro dopravu: Autobusová doprava v LK nezdražuje

Mgr. Langer Jiří

  • 07. 02. 2008 00:00

Sdílet článek

[id:6112|autor:Mgr. Langer Jiří|email:jiri.langer@kraj-lbc.info|telefon:485 226 302|mobil:|aktualizace:]

Dne 9. prosince minulého roku vstoupily v platnost nové jízdní řády veřejné dopravy. Jak informoval krajský radní pro dopravu Vladimír Richter, kromě mnoha dalších změn přinesly i změny v tarifech veřejné dopravy některých dopravců.

Můžete nám, pane magistře,  říci, proč se tak stalo?

Tyto změny byly vyvolány především úpravou snížené sazby DPH, která začala platit 1. ledna letošního roku, dalším důvodem je nárůst cen vstupů, zejména pohonných hmot a nemalý vliv na tuto okolnost má i rozšíření mýtného systému na větší části silnic, které jsou ve vlastnictví státu.

Mnoho dopravců v Libereckém kraji na tyto změny reagovalo právě navýšením svých tarifů. Jak se s tímto aspektem vyrovnal Liberecký kraj?

Liberecký kraj, při vědomí skutečnosti, že zdražení cen veřejné dopravy by mohlo mnoho občanů odradit od jejího využívání a vehnat je do osobních automobilů, jednal po celý podzim roku 2007 o možnostech, jak se zdražení vyhnout, či jej zmírnit na únosnou mez.

Výsledkem těchto jednání je fakt, že k 1. ledna 2008 byly zachovány ceny jízdného v autobusové dopravě zajišťované nejvýznamnějšími dopravci Libereckého kraje ( tzn. jednotlivými ČSAD zhruba na území bývalých okresů) ve všech pásmech do 50 km. Zachovali jsme ceny, které LK svým rozhodnutím může ovlivnit. Vzhledem k tomu, že k úpravě cen jízdného v autobusové dopravě nedošlo, jsme ale museli vyřešit zvýšené nároky na rozpočet kraje. K úpravám cen došlo jen u dopravců jako jsou: MHD v Liberci a Jablonci nad Nisou či Student Agency s. r. o. U Českých drah se pak i přes nesouhlas kraje jednalo především o zdražení jednotlivých obchodních nabídek (zpátečních jízdenek, zákaznického jízdného) a předplatních jízdenek (týdenních, měsíčních, čtvrtletních). Dlouhodobě značně vysoké obyčejné jízdné zůstalo zhruba ve stejné výši. Novinkou je jen ten fakt, že toto jízdné je nově počítáno ne v pásmech, ale přesně podle ujetých km.

Usnadnit cestování v Libereckém kraji by měl i připravovaný integrovaný tarif IDOL. Můžete s tímto projektem v krátkosti seznámit?

Tento integrovaný tarif, jehož spuštění se připravuje na začátek příštího roku ( konkrétně by měl vejít v účinnost 1/1/2009 ) by měl  přinést sjednocení cen veškeré veřejné příměstské dopravy a její provázanost i s jednotlivými MHD, včetně kombinovaných (integrovaných) jízdenek. Výhodou by pak bylo, že cestující by na jeden jízdní doklad mohl použít libovolný druh dopravy. Mohl by tedy přestupovat s tímto dokladem např. z vlaku na autobus, aniž by si musel kupovat novou jízdenku. Cestující by si v podstatě i sám volil trasu, kterou by se chtěl do svého cílového místa dopravit.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky