Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Liberecký kraj přebírá od Preciosy značku Křišťálové údolí

Mgr. Filip Trdla

tiskový mluvčí kraje a krajského úřadu

  • 27. 02. 2019 00:00

Sdílet článek

Dva roky trvající jednání o využívání značky Křišťálové údolí (Crystal Valley) Libereckým krajem jsou u konce. Liberecký kraj se dohodl s Preciosou a.s. na základních parametrech smlouvy. Kraj chce posílit svou pozici na poli cestovního ruchu o další témata, která jsou v regionu tradiční, a sice o sklářství, bižuterii a šperkařství.

„Žádný jiný region na světě nemá na svém území tak velkou koncentraci firem, které staví své podnikání na těchto oborech. Uvědomujeme si velký potenciál, který má tato výjimečnost z hlediska cestovního ruchu, ale také v této souvislosti vidíme možné podnikatelské příležitosti pro poskytovatele služeb v cestovním ruchu. Dnešní návštěvník chce zážitek a my mu díky Křišťálovému údolí dokážeme nabídnout zážitek zcela unikátní,“ uvedla Květa Vinklátová, členka rady kraje pro kulturu, památkovou péči a cestovní ruch.

Se záměrem postavit image Libereckého kraje v oblasti cestovního ruchu na značce Křišťálové údolí přišla Preciosa již v roce 2016. Jednání o možnosti převzetí značky započala v roce 2017 a byla komplikovaná. Preciosa dlouhodobě využívá značku pro propagaci svých výrobků především v zahraničí a skloubit podnikatelský zájem firmy se záměrem pomoci využitím značky celému regionu nebylo snadné.

„Velmi si vážím toho, že Preciosa po dlouhých jednáních přistoupila k tomu, že značku Křišťálové údolí Libereckému kraji přenechá ve všech třídách, ve kterých ji má registrovanou, tedy i pro výrobky. Tato dohoda umožní značku Křišťálové údolí využívat za dopředu jasných a rovných podmínek všem sklářským, bižuterním a šperkařským firmám v regionu. Zároveň se otevírá prostor pro využití této tradice v oblasti cestovního ruchu. Vnímám to tak, že Preciosa udělala velmi vstřícný a velkorysý krok ve prospěch rozvoje celého kraje,“ dodal Martin Půta, hejtman Libereckého kraje.

V nejbližších dnech se doladí detailní parametry smlouvy. Mimo jiné se v ní Liberecký kraj zaváže uhradit přes 500 tisíc korun za převod ochranných známek a také ke každoročním investicím do rozvoje značky v řádech milionů po dobu tří let.

Projekt připraví Agentura regionálního rozvoje, s.r.o., vlastněná ze 100 % Libereckým krajem. Od 1. března 2019 bude projekt Křišťálové údolí (Crystal Valley) řídit Ing. David Pastva, který uspěl ve výběrovém řízení na pozici manažera projektu. Pastva má dlouholeté zkušenosti z oblasti cestovního ruchu. Byl ředitelem zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – Czech Tourism ve Frankfurtu nad Mohanem – a podílel se na budování destinační agentury České Švýcarsko. V posledních letech působil jako vedoucí odboru cestovního ruchu, kultury a sportu ve statutárním městě Liberci.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky