Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Linka důvěry vloni pomohla v nouzi dvěma tisícovkám lidí

Mgr. Langer Jiří

  • 16. 02. 2009 00:00

Sdílet článek

[id:7539|autor:Mgr. Langer Jiří|email:jiri.langer@kraj-lbc.info|telefon:485 226 302|mobil:|aktualizace:]

 

 

V roce 2008 přijali pracovníci Linky důvěry Liberec přesně 2176 kontaktů.

Krajský radní Pavel Petráček, pověřený vedením resortu sociálních věcí a menšin osobně navštívil v průběhu ledna některá zařízení sociálních služeb, která zřizuje Liberecký kraj. Bylo mezi nimi i Centrum intervenčních a psychosociálních služeb LK, p.o. Jednou ze služeb. které zabezpečuje tato příspěvková organizace, je i služba telefonické krizové pomoci – linka důvěry.
Na Linku důvěry Liberec, která je pracovištěm Centra intervenčních a psychosociálních služeb LK, zřizovaného Libereckým krajem, se dovolali lidé převážně z našeho regionu – z Liberecka, Českolipska, Frýdlantska, Jablonecka, Jilemnicka, Novoborska, Semilska, Tanvaldska, Turnovska, a Železnobrodska. Nejvíce zastoupená věková skupina je 40 - 49 let (36%) a 30 - 39 let (30%).

Podle vedoucí Linky důvěry Evy Polákové je v hovorech zastoupena nejčastěji problematika mezilidských vztahů (40%) a dále pak osobní a existenciální (31%).

Vztahová problematika je nejvíce zastoupena problémy mezi partnery a  manžely (30%) a problémy v rodinných vztazích (22%.  V osobní a existenciální problematice se nejčastěji jedná o problémy se sebou samým (51%) a osamělost (27%),“ uvedla Eva Poláková.

V sociální a právní problematice se nejčastěji jedná finanční a bytovou tíseň (37%) a problémy ve vztahu rodičů a dětí (32%) a vzrostl počet hovorů s tématikou nezaměstnanosti a problémy s ní spojenými.  Problematika závislostí a sociální patologie se v hovorech objevuje nejčastěji v souvislosti  se zneužíváním drog (41%) a alkoholu (37%) a dále v souvislosti s domácím násilím (15%) a také gamblerstvím.

„Poprvé v historii Linky důvěry je vyšší počet hovorů o závislosti na drogách než na alkoholu,“ řekla vedoucí LD s tím, že celkově se počet kontaktů oproti roku 2007 snížil. Pracovníci ale zaznamenali nárůst počtu hovorů po náhlé traumatické události (autonehoda, znásilnění, přepadení, náhlé úmrtí blízkého člověka, ztráta zaměstnání).

„Délka hovorů odpovídá charakteru služby telefonické krizové intervence - 87% hovorů trvalo do 30 minut, 11% hovorů trvalo do 60 minut, 2% hovorů trvalo více než hodinu,“ doplnila.

Linka důvěry Liberec poskytuje sociální služby nepřetržitě od 15. 3. 1992,  je organizační složkou Centra intervenčních a psychosociálních služeb Libereckého kraje, příspěvkové organizace. Jejím posláním je poskytovat Telefonickou krizovou pomoc (dle zák. 108/2006 Sb.)   na přechodnou dobu osobám, které se nacházejí v situaci ohrožení zdraví či života nebo v jiné obtížné životní situaci, kterou dočasně nemohou řešit vlastními silami.

„Linka důvěry Liberec nabízí pomoc anonymně, nonstop, telefonicky i prostřednictvím e-mailů,“ uzavírá Eva Poláková.

 Kontakty:

 

o       telefon:            485 177 177 nonstop

o       telefon:            485 106 464 nonstop

o       mobil: 606 450 044 nonstop (formou SMS nekomunikujeme)

e-mail:            odpovim@napismi.cz (odpověď nejpozději do 7 dnů

 

 

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky