Linka důvěry vloni pomohla v nouzi dvěma tisícovkám lidí
V roce 2008 přijali pracovníci Linky důvěry Liberec přesně 2176 kontaktů.
Krajský radní Pavel Petráček, pověřený vedením resortu sociálních věcí a menšin osobně navštívil v průběhu ledna některá zařízení sociálních služeb, která zřizuje Liberecký kraj. Bylo mezi nimi i Centrum intervenčních a psychosociálních služeb LK, p.o. Jednou ze služeb. které zabezpečuje tato příspěvková organizace, je i služba telefonické krizové pomoci – linka důvěry.
Na Linku důvěry Liberec, která je pracovištěm Centra intervenčních a psychosociálních služeb LK, zřizovaného Libereckým krajem, se dovolali lidé převážně z našeho regionu – z Liberecka, Českolipska, Frýdlantska, Jablonecka, Jilemnicka, Novoborska, Semilska, Tanvaldska, Turnovska, a Železnobrodska. Nejvíce zastoupená věková skupina je 40 - 49 let (36%) a 30 - 39 let (30%).
Podle vedoucí Linky důvěry Evy Polákové je v hovorech zastoupena nejčastěji problematika mezilidských vztahů (40%) a dále pak osobní a existenciální (31%).
„Vztahová problematika je nejvíce zastoupena problémy mezi partnery a manžely (30%) a problémy v rodinných vztazích (22%. V osobní a existenciální problematice se nejčastěji jedná o problémy se sebou samým (51%) a osamělost (27%),“ uvedla Eva Poláková.
V sociální a právní problematice se nejčastěji jedná finanční a bytovou tíseň (37%) a problémy ve vztahu rodičů a dětí (32%) a vzrostl počet hovorů s tématikou nezaměstnanosti a problémy s ní spojenými. Problematika závislostí a sociální patologie se v hovorech objevuje nejčastěji v souvislosti se zneužíváním drog (41%) a alkoholu (37%) a dále v souvislosti s domácím násilím (15%) a také gamblerstvím.
„Poprvé v historii Linky důvěry je vyšší počet hovorů o závislosti na drogách než na alkoholu,“ řekla vedoucí LD s tím, že celkově se počet kontaktů oproti roku 2007 snížil. Pracovníci ale zaznamenali nárůst počtu hovorů po náhlé traumatické události (autonehoda, znásilnění, přepadení, náhlé úmrtí blízkého člověka, ztráta zaměstnání).
„Délka hovorů odpovídá charakteru služby telefonické krizové intervence - 87% hovorů trvalo do 30 minut, 11% hovorů trvalo do 60 minut, 2% hovorů trvalo více než hodinu,“ doplnila.
Linka důvěry Liberec poskytuje sociální služby nepřetržitě od 15. 3. 1992, je organizační složkou Centra intervenčních a psychosociálních služeb Libereckého kraje, příspěvkové organizace. Jejím posláním je poskytovat Telefonickou krizovou pomoc (dle zák. 108/2006 Sb.) na přechodnou dobu osobám, které se nacházejí v situaci ohrožení zdraví či života nebo v jiné obtížné životní situaci, kterou dočasně nemohou řešit vlastními silami.
„Linka důvěry Liberec nabízí pomoc anonymně, nonstop, telefonicky i prostřednictvím e-mailů,“ uzavírá Eva Poláková.
Kontakty:
o telefon: 485 177 177 nonstop
o telefon: 485 106 464 nonstop
o mobil: 606 450 044 nonstop (formou SMS nekomunikujeme)
e-mail: odpovim@napismi.cz (odpověď nejpozději do 7 dnů
Mgr. Langer Jiří
jiri.langer@kraj-lbc.cz
Telefon: 485 226 302
24.03.2023 | Nepotřebné věci opět dostaly druhou šanci. Na kraji vytřídili 80 pytlů pro charitu
24.03.2023 | Noc s Andersenem zavede do světa Walta Disneye i Ondřeje Sekory
24.03.2023 | Po zimní pauze budou pokračovat práce na silnici z Výpřeže do Světlé pod Ještědem. Řidiči tam mohou projet
24.03.2023 | Zasedání krajského zastupitelstva se uskuteční v úterý 28. března od 14 hodin, na webu kraje ho můžete sledovat online
24.03.2023 | Anketa Sportovec roku Českolipska zná své vítěze